שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בממשלה בוחנים אפשרות של סגירת השמיים
מחדל נתב"ג
ברשות שדות התעופה בוחנים: חובת בידוד לכל החוזרים מחו"ל, הרחבת רשימת המדינות שאסור לטוס אליהן – והיתר לטוס רק למחוסנים ולמחלימים. 592 מאומתים חזרו מחו"ל
תגיות: ,
נתב"ג | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

נוכח העלייה בתחלואה ברחבי העולם, במשרד הבריאות מבינים שכל העולם הולך להפוך אדום ועל השולחן מונחת האפשרות לסגירה מוחלטת של נתב"ג – כך דווח ב'חדשות 12'. ההבנה בדיונים האחרונים היא שצריך לאטום את הפרצה בנתב"ג, שממשיכה לייבא וריאנטים. הכוונה היא לעצור לחלוטין את טיסות הנוסעים, למעט טיסות חיוניות כמו טיסות עסקים. בשלב זה אין עדיין תאריך יעד, אך בדרג המדיני מבקשים להיערך להחלטה.

מנגד, ב'ווינט' דווח כי במשרד הבריאות מדגישים גם כי הם לא ממליצים לסגור את נתב"ג – ומסתפקים בקריאה המפורשת של המנכ"ל אש לוותר על חופשות הקיץ מעבר לים. האפשרות לסגור את נמל התעופה אכן עלתה בדיונים, וראש הממשלה נפתלי בנט שקל זאת – אך לפי ההערכות מדובר בבלון ניסוי, שכן גורמים בלשכתו אמרו שלא סביר שההחלטה תתקבל בימים הקרובים, מה גם שהחלטה שכזו הייתה יוצרת פאניקה בקרב עשרות אלפי הישראלים שנמצאים כעת בחו"ל.

ב'כאן חדשות' דווח כי הממשלה מקדמת מתווה חדש להארכת הבידוד לשבים מחו"ל. משרדי התחבורה והבריאות דנים הערב במתווה, לפיו חובת הבידוד תחול על כל מי שנכנס לישראל – כולל ממדינות שלא נדרש בידוד בחזרה מהן עד כה – והוא יימשך בין ארבעה לחמישה ימים לכולם, כולל מחוסנים.

המשרדים דנים גם בשינוי מספר הבדיקות לטסים, לפיו כל היוצאים מישראל יידרשו לבצע בדיקת קורונה ביציאה מהארץ (גם אם מדינת היעד אינה דורשת זאת). בזמן השהייה בחו"ל תבוצע בדיקת קורונה נוספת, ובחזרה לארץ יהיו עוד שתי בדיקות – אחת בנתב"ג והשנייה בקהילה. במשרד הבריאות יבחנו את הדברים בימים הקרובים, וישיבה ראשונה בנושא תתקיים כבר הלילה.

בינתיים, ברשות שדות התעופה מגבשים מתווה להחמרת הכניסה בנתב"ג. בישיבה הועלו שלושה כיווני פעולה אפשריים: בידוד לכל החוזרים מחו"ל, הרחבת המדינות שאסור לטוס אליהן ומתן היתר טיסה למחוסנים ולמחלימים בלבד. בגלל המשמעויות הכלכליות הכבדות, במשרד הבריאות צפויים להמתין עם סגירת נתב"ג – כשבשלב זה יוטל ככל הנראה בידוד על כל החוזרים מחו"ל.

עוד נחשף כי בשבועות האחרונים חזרו מחו"ל 529 חיוביים לנגיף. העובדה שהם לא מחויבים בבידוד הביאה לכך שהם גרמו לשרשראות הדבקה ברחבי הארץ שהובילו לגל הנוכחי. כך למשל, ההדבקה ההמונית במודיעין – זו שהובילה להתפרצות בעיר ולהפיכתה לאדומה – מקורה בכלל ביוון. תושבת העיר שחזרה מהמדינה ולא הייתה בבידוד, הובילה לשרשרת הדבקה של לפחות 166 מאומתים. עובדה שהובילה להגבלות במספר בתי ספר שונים ביישוב.

לפי מה שנראה כעת, משרד הבריאות ימליץ להחזיר את התו הירוק באירועים שנערכים בחללים סגורים עם יותר מ-100 איש רק למחוסנים, מחלימים ומציגי בדיקה שלילית. משרד הבריאות שוקל להרחיב את המתווה גם לחללים פתוחים, ובמקביל גם להגדיל את רשימת המדינות שאסורות לטיסה וכאלה שהחזרה מהן מחייבת בידוד של שבעה ימים. לאור התחלואה העולה ביוון מסתמן שיוון, המועדפת במיוחד על ישראלים בחודשי הקיץ, תוגדר כמדינה מחייבת בידוד של שבוע.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים