שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » במפלגה הדמוקרטית ניסו לחבל בהסכם השלום
דיווח
מתברר כי גורמים במפלגה הדמוקרטית הם ש'פוצצו' את פרשת מכירת מטוסי ה-F35 שהסכימה ארה"ב למכור לסעודים, במטרה להרוס לטראמפ את חגיגות השלום
מטוס F-35 | צילום: Lockheed Martin

על רקע סערת מכירת מטוסי ה-F35 האמריקנים לסעודים כחלק מהתחייבות האמריקנים כנספח להסכמי השלום עם ישראל, שעורר מחדש את השיח בשאלה האם ראש הממשלה נתניהו ספסר בביטחונה של מדינת ישראל, חושף הכתב לענייני ערבים של חברת החדשות אהוד יערי, כי היו אלו גורמים במפלגה הדמוקרטית שגרמו למבוכה הדיפלומטית.

בראיון ל'גלי ישראל' התייחס יערי לנסיעתו בסוף השבוע של שר הביטחון בני גנץ לארצות הברית לפגישת עבודה עם מזכיר המדינה מייק פומפאו, פגישה שנועדה לתקן את הנזק הביטחוני למדינת ישראל עם הדיווח על הסכמת האמריקנים להעניק מטוסים מדגם F35 לסעודים ובכך לפגוע בעליונות האווירית של ישראל, ורמז כי מי ש'פיצץ' את הסיפור היו דווקא גורמים אינטרסנטיים שהיה להם ענין לפגוע בהסכם.

לדבריו, "אני לא יודע אם נתניהו פעל דרך הצינורות המקובלים, אבל אני יודע מי הדליף את הסיפור – אלה גורמים דמוקרטים מאוד מסוימים, יהודים, שהיה להם עניין פוליטי לשבש את ההסכם". לשאלת המראיין, "האם זה אומר שאותם גורמים רצו להרוס את החגיגה של טראמפ, שהוא בעצם ביבי האמריקאי", השיב יערי בחיוב.

מהדברים עולה כי אותם גורמים ידעו כי חשיפת העסקה שהוסתרה באותו זמן מידיעתו של ראש הממשלה נתניהו עלולה לעורר מתיחות בין ארצות הברית לישראל ובכך להעיב כאמור על חגיגות השמחה של הצדדים לציון התקדמות נוספת במאמצי השלום האזורי.

כזכור, בדברים שנשא שר הביטחון בני גנץ במוצאי שבת, במהלכם התייחס לנסיעתו הביטחונית לארצות הברית, רמז כי ראש הממשלה לא שיתף את מערכת הביטחון בתקרית מטוסי ה-F35 בניגוד למחויבותו הערכת והמקצועית.

ראש הממשלה מצדו השיב, כי כלל לא ידע על ההסכם המתגבש מאחורי הקלעים, כאשר לדבריו בשעה שנחתמו ההסכמים עם איחוד האמירויות הנושא כלל לא עמד על השולחן אלא עלה על ידי הסעודים לאחר מכן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים