שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » עולם הישיבות » במפלגות החרדיות ממתינים למתווה הגיוס
המו"מ הקואליציוני
בעולם הישיבות עוקבים בדריכות אחר ההבנות שהתגבשו סביב "מתווה הגיוס" בין הליכוד וכחול לבן – כאשר ההבנה היא, כי גם הפעם ייאלץ החוק שיגובש לעבור את משוכת הבג"ץ שהחלטותיו ידועות מראש
חיילים חרדים לומדים בצבא | צילום: דובר צה"ל

עלעול בין דפי ההסכם הקואליציוני על סעיפיו השונים, העניק בפעם הראשונה המחשה ברורה למשפט האלמותי מבית יו"ר כחול לבן בני גנץ שכזכור נחשפו בהקלטה מתוך ישיבה סגורה בעיצומו של קמפיין הבחירות לכנסת ה 21. בהקלטה שנחשפה ב'חדשות 13', נשמע גנץ משיב לשאלה כיצד בכוונתו לפעול על מנת לזכות באמונם של המפלגות החרדיות והשיב, "אני שולח לכם דף ריק, חתום למטה ‘בני גנץ’. שני שליש דף שלכם תמלאו מה שאתם רוצים, תשאירו לי שליש, אני אמלא מה שאני רוצה”.

גורמים המעורבים במגעים הקואליציוניים יודעים לספר כי דווקא סביב אחד מנושאי הליבה המשמעותיים אשר מפניו כה חששו בתחילה, הושגו ההבנות מיד בימים הראשונים לניהול שיחות המו"מ, לאחר שהצדדים גילו הבנה לדרישת החרדים למספר שינויים קוסמטיים במתווה משרד הביטחון, המוכר כ"מתווה ליברמן".

אלא שהיה זה הבטאון 'המבשר' שהחליט להתייצב כעומד בשער ולצאת ידי חובת מחאה. בבוקר שלמחרת החתימה על ההסכם, ביקש העיתון 'להזכיר' לקוראיו באמצעות הבלטה בעמוד הראשון, את דרישת מועצות גדולי התורה בתשע"ט, לחקיקת חוק יסוד השפיטה לצד חקיקת חוק הגיוס החדש, זאת במטרה למנוע מבג"ץ לבטל את החוק המיועד.

גורמים באגודת ישראל עמם שוחחנו מבהירים, כי מבחינתם, הליכוד נתן את מילתו לחברי הכנסת כי יימצא פתרון מוסכם גם לנושא המשפטי, שכן ברור לכל כי כל חקיקה שרק לא תעבור בנידון, יזכה לעלות על שולחנם של שופטי העליון והחלטותיהם כידוע צפויות וידועות מראש. אי לכך אומרים אותם גורמים, "הכדור כרגע נמצא בידי הליכוד שהבטיח למצוא מענה גם לסוגיה מורכבת זו".

מצד שני, גם באגודת ישראל מבינים כי כל פתרון שיציע הליכוד ואשר תהיה בו משום פגיעה או זלזול חלילה גם למראית עין, בעוטי הגלימות השחורות, יעמיד בסימן שאלה את אנשי 'כחול לבן'.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים