שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ח"כ הלוי: "נוצרה תרבות של חיפוש אשמים"
מגיב לזילבר
המשנה ליועמ"ש תקפה בחריפות את הממשלה ואמרה כי "בשעה שהם מאשימים אותנו בתקיעת מקלות בגלגלי המשילות, מוקפאים עשרות מינויי בכירים בגלל אי הסכמות בתוך הממשלה"
ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החליפי גנץ | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

לאחר שהאשימה את הממשלה באי בחוסר משילות ויצאה נגד הביקורת על הפרקליטות, חבר הכנסת עמית הלוי מ'הליכוד' מגיב לדבריה של המשנה ליועמ"ש הגב' דינה זילבר.

בדברים שנשאה בכנס 'המכון הישראלי לדמוקרטיה' פרשה זילבר את משנתה והשקפת עולמה בכל הקשור ל'משילות', כאמור תוך שהיא מותחת ביקורת חריפה על הממשלה והרשות המחוקקת.

"משילות היא בראש ובראשונה מנהיגות, שרטוט חזון, התוויית כיוון, הצבת יעדים, יצירת הסכמה לאומית רחבה סביב המהלכים הנדרשים, הבטחת אמון הציבור בשלטון, פעולה לטובת האזרחים ולא רק לטובת הבטחת השלטון, לפעול לטובת כלל אזרחי המדינה, גם אלה שלא בחרו בשלטון", אמרה זילבר.

‏לדבריה, "לפעמים אנחנו עדים לתופעות של גלגול אחריות. לפעמים כדי לא להודות באמת המצערת של היעדר מנהיגות, מפעילים את הוונטילטור המפזר את האשמה לכל עבר. במקום להתמודד עם קשיים והשלכות, מסיטים את המבט ומכוונים אצבע מאשימה החוצה כדי להסיט את תשומת הלב".

היא האשימה, כי "מייצרים מציאות מדומיינת של פרקליטות שבתוך הפרקליטות, או של מדינת פקידים חורשי רע במחשכים המתכננים הפיכה שלטונית. תרבות של חיפוש אשמים".

זילבר התייחסה להקפאת מינויי הבכירים והפנתה אצבע מאשימה לממשלה אשר בה בשעה שהיא מפנה אצבע מאשימה לפרקליטות או לביהמ"ש כמי שפוגע במשילות, היא בעצמה לוקה בה. "מדובר בעשרות מינויי בכירים מוקפאים. מי עוצר את המדינה מלמנות פרקליט מדינה, מפכ"ל, חשכ"ל, ממונה על התקציבים, מנכ"ל למשרד ‏רה"מ, מנכ"ל למשרד המשפטים ועוד שורה ארוכה של תפקידים מקצועיים. שום בית משפט או פקידות לא מונעים את המינויים הללו, שהם קרונות ברכבת המשילות התקועה".

בתגובה להאשמות צייץ חבר הכנסת עמית הלוי: "דינה זילבר שאלה הערב, מי מנע מכם למשול? ובכן דינה, את התשובה נתן פרופ' ברק: את והוא, הוא ואת".

"אתם שמנעתם ומונעים: חוקים, חוקי יסוד, מינויים, הריסת בתי מחבלים, שלילת ביטוח לאומי מהם והרשימה ארוכה. אני רק הבאתי בשמו את הדברים הערב במכון הישראלי לדמוקרטיה, שנמצאת בסכנה אמיתית",כתב הלוי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים