שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ב'מרצ' תקפו את הנשיא – בימין לא שתקו
עיר האבות
הנשיא הרצוג הודיע כי ידליק נר ראשון של חנוכה במערת המכפלה. דבריו של הנשיא עוררו את אנשי השמאל שהזדעקו על כך שמדובר בהתנחלות ובשטח כבוש
מערת המכפלה | צילום: verdell galean, שאטרסטוק

נשיא המדינה יצחק הרצוג הודיע אמש כי את נר ראשון של חנוכה הוא ידליק במערת המכפלה בחברון. דבריו של הנשיא עוררו את אנשי השמאל שהזדעקו על כך שמדובר בהתנחלות ובשטח כבוש ואסור לנשיא שהוא סמל לאחדות להיכנס למקומות כאלה ואחרים. הדבר גרר כמובן גם עשרות תגובות מהימין שעודד את הנשיא.

ח"כ מיכל רוזין ממרצ תקפה את ההחלטה: "החלטת הנשיא להדליק נר ראשון של חנוכה במערת המכפלה שגויה. נשיא צריך להיות דמות מאחדת. השליטה בחברון בכלל ובשטחים הכבושים בפרט שנוייה במחלוקת פוליטית חריפה ביותר. מבין כל ההתנחלויות, ההתנחלות בחברון סביב מערת המכפלה היא המקוממת ביותר. עצוב שהנשיא מעמיד אותה על ראש שמחתו".

ח"כ מוסי רז תקף גם הוא את ההחלטה: "נשיא צריך להיות דמות מאחדת. השליטה בחברון בכלל ובשטחים הכבושים בפרט שנוייה במחלוקת פוליטית חריפה ביותר. מבין כל ההתנחלויות, ההתנחלות בחברון סביב מערת המכפלה היא המקוממת ביותר. עצוב שהנשיא מעמיד אותה על ראש שמחתו".

ח"כ עמיחי שיקלי מימינה הגיב לדברי ח"כ מוסי רז: "תיעוד רכישת מערת המכפלה מעפרון ב400 שקל כסף ע״י אברהם הוא כנראה שטר הקושן העתיק בהיסטוריה. יוסף חצה את כל סיני כדי למלא את צוואת אביו, ששמו כשם מדינתנו, להיקבר בה. דוד מלך בחברון לפני שמלך בירושלים והיישוב העברי המתחדש במקום היה גדול בהרבה אלמלא הטבח המחריד בתרפ״ט, זו ארצנו".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לדבריו של רז: "הנשיא צריך אכן להיות דמות מאחדת. לכן הוא גם מדליק נרות במערת המכפלה וגם מבקר בתל אביב, בקריית שמונה, בקיבוצי השומר הצעיר, בדימונה ובישובי עוטף עזה. אצלכם אחדות זה רק עם הצד שלכם ופילוג זה כל מה שאתם לא מסכימים איתו. חוצמיזה שאין דבר כזה שטחים כבושים. עם לא יכול להיות כובש בארצו".

שלמה קרעי מהליכוד הגיב לנשיא הרצוג: "יש נשיא בירושלים! על דוד נאמר: "וְהַיָּמִים אֲשֶׁר מָלַךְ דָּוִד בְּחֶבְרוֹן מָלַךְ שֶׁבַע שָׁנִים וּבִירוּשָׁלַ‍ִם מָלַךְ שְׁלֹשִׁים וְשָׁלֹשׁ שָׁנִים". מי שבעד חלוקת ירושלים לא מכיר בחברון. אבל מי ששרשיו נטועים עמוק בהיסטוריה המפוארת שלו, יודע שחברון שלנו בדיוק כמו ירושלים".

בריאיון הבוקר לרדיו 103 אומר מוסי רז כי "הרצוג אמר לי אתמול 'אל תכעס עליי'. אמרתי לו, 'אתה הנשיא שלי, אני אוהב אותך, אבל לכל אחד יש ביקורת'. במקרה הזה הוא שגה".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. שיתקפו כמה שבא להם. שמאלנים הזויים חסרי שכל, רדיקליים וסהרוריים.
    רבין, גולדה , בן גוריון וכל מנהיגי השמאל בעבר מתהפכים בקברם.

  2. הנשיא לא חייב דין וחשבון לאף אחד… בטח לא השמאל. .. ובטח לא צריך להתנצל !!
    זה שבמרצ לא מרוצים זה בעיה שלהם. גם תל אביב זו התנחלות אז גם אותו צריך לפנות? ממש לא! דין חברון כדין תל אביב ! זה ארץ ישראל וגם זה ארץ ישראל… בגין ז"ל אמר זה הכי ברור ויפה:"אם יש איזה שהם יפי נפש שמעקמים את האף אז יהיה להם אף עקום" !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים