שיתוף
תגובות
חדשות » במשטרת ישראל נערכים למצעד הדגלים
הכוננות הגבוהה ביותר
מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן "עלינו להישאר דרוכים וערוכים כל העת בכדי להגיב לכל איום ולטפל בכל אירוע חריג בצורה מיטבית"
קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי קיים היום הערכת מצב לקראת מצעד הדגלים הצפוי ביום ראשון בירושלים. בהערכת המצב השתתפו מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן וקציניו, מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן וקציניו, קציני מודיעין, אג"מ, שב"כ, משרד החוץ וגורמים נוספים.

במסגרת הערכת המצב קיבל המפכ"ל סקירה מודיעינית רחבה והוצגו בפניו התכניות המבצעיות של מחוז ירושלים. וכן הורה המפכ"ל על מעבר המשטרה לכוננות הגבוהה ביותר תוך צמצום חופשות ודחיית קורסים והצבתם של כלל שוטרי ולוחמי משטרת ישראל בפעילות מבצעית.

כ- 3,000 שוטרים ולוחמי מג"ב יפעלו בירושלים לאבטחת המצעד לצד אלפי השוטרים והלוחמים שיפעלו בכל רחבי הארץ לרבות הערים המעורבות. בנוסף הוחלט על גיוס 3 פלוגות מילואים של מג"ב והכנסת מערך המילואים לכוננות מידית.

בנוסף לכל הנ"ל במסגרת היערכות למצעד הדגלים מבצעת המשטרה פעילות מנע רחבה בירושלים ולא רק, עם מעצרם של עשרות חשודים בהסתה ובתכנון לחבל במצעד. וכן יוצרת קשר עם גורמים שעלולים להפר את הסדר ומזהירה אותם.

עוד הודיעה המשטרה כי היא תגביר את פעילותה בקו התפר ובעוטף ירושלים אל מול תופעת השהייה הבלתי חוקית והניסיונות להסתנן לארץ. וכן למעבר מהיר משגרת פעילות לחירום בכל רחבי הארץ, זאת לאור ההתרעות השונות.

כאמור המפכ"ל הורה במסגרת הדיון על גייס באופן מידי של 3 פלוגות מילואים מג"ב שיפעלו במשימות המשטרה כבר בסוף השבוע הקרוב ולהעמיד לכוננות מיידית את מערך המילואים של מג"ב.

כאמור החל מיום ראשון המשטרה נכנסת לרמת הכוננות הגבוהה ביותר תוך פעילות מלאה של שוטרי משטרת ישראל בכל מחוזות המשטרה ברחבי הארץ, דחיית קורסים וצמצום חופשות. המחוזות יפעלו בגזרתם תוך מוכנות כמפקדות משימתיות לכל תרחיש ומשימה.

יצוין כי הדגש בפעילות המשטרה הוא כמובן בעיר ירושלים אך גם בשאר חלקי הארץ לרבות הערים המעורבות. המפכ"ל אישר הצטיידות באמצעי לחימה מיוחדים לפיזור הפרות סדר ולפעילות מול האיומים שהוגדרו בדיון.

המפכ"ל חידד בדבריו שמדובר ביום חג ושהמשטרה תעשה הכל בכדי לאפשר את המצעד כפי שהיא מאפשרת אירועים אחרים תוך ביטחון מלא לחוגגים ולצועדים.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן אמר במהלך ההיערכות ליום ירושלים: ״משימתנו המרכזית היא להבטיח את קיומם התקין והבטוח של אירועי יום ירושלים כמדי שנה בתקופה זו. זהו יום חג לאומי בפרט עבור תושבי העיר והמבקרים בה, ומוטלת עלינו החובה לשמור על הביטחון, ועל הסדר הציבורי. לצד ההיערכות המשטרתית המוקפדת והפריסה הרחבה של כל המערכים, עלינו להישאר דרוכים וערוכים כל העת בכדי להגיב לכל איום ולטפל בכל אירוע חריג בצורה מיטבית. נפעל בכל הכלים שברשותנו כלפי הפרות סדר וגילויי אלימות מכל סוג שהם. שילוב הזרועות בין כלל המערכים והיחידות המשטרתיות שיפעלו יחד עם גופי הביטחון, החירום וההצלה וכל השותפים להיערכות והפעילות המבצעית- הכרחי וחשוב במאמץ המשותף של כולנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים