שיתוף
תגובות
כללי » משרד הבריאות נגד חלק מההקלות הצפויות
מקדם ההדבקה עלה
מקדם ההדבקה במגמת העלייה ונמצא היום על 0.99, לאחר שבסוף השבוע שעבר עמד על 0.97. בחברה החרדית הוא עומד על 0.81. אש: "נחשוב היטב על ההקלות הבאות"
תגיות:
נחמן אש | צילום: לע"מ

מקדם ההדבקה ממשיך במגמת העלייה ונמצא היום על 0.99, לאחר שבסוף השבוע שעבר עמד על 0.97. מקדם ההדבקה בחברה הערבית הוא הגבוה ביותר, ועומד על 1.12. במגזר הכללי מקדם ההדבקה עומד על 0.96, ובחברה החרדית על 0.81.

הממונה על המאבק בקורונה, הפרופסור נחמן אש, אמר שאין ספק שהמראות הקשים של מסיבות הרחוב יגרמו לעלייה בתחלואה ובמקדם ההדבקה. עוד אמר בראיון ל'כאן רשת ב' כי הפרת ההנחיות מדאיגה מאוד, ותשפיע על היכולת לפתוח את המשק. "יהיו מחשבות אם יש לאפשר את הפעימה השלישית של פתיחת המשק או לא. המסיבות רק יוסיפו לחשש הזה", הדגיש אש.

"אני חושב שיש לנו את היכולת היום לקבל את ההחלטות בצורה שיותר מסתמכת על החולים הקשים. ברור לי לחלוטין שלא נוכל לסגור הכל במקדם הדבקה של 1.1", אמר אש בראיון ל'ווינט' והודה כי במערכת הבריאות עדיין לא יודעים מהי ההשפעה של הפתיחה האחרונה. כמו כן, אם שיעורי התחלואה יעלו עד למועד הבא של ההקלות, ייתכן שרק פתיחת מערכת החינוך תצא לפועל, ורק לאחר מכן יתר הדברים.

"העדיפות היא לחינוך", אמר אש. "במקום הראשון נפתח את החינוך אלא אם נראה משהו מדאיג מאוד. כל המסחר האחר הוא בעדיפות שנייה. לגבי מסעדות, אולי אפשר למצוא פתרונות כמו לפתוח אך להתיר את הישיבה רק בחוץ. המטרה היא כן לפתוח את הפעימה הזו. באשר לגני האירועים, הנטייה שלי היא כן לנסות לפתוח את זה כי אחרת יהיו לנו הרבה אירועים מחתרתיים. עונת החתונות מתחילה גם במגזר החרדי וגם בחברה הערבית. הדילמה היא האם להסדיר את זה במתווה או ממשיכים לאסור. זו בעיה להמשיך לאסור".

ב'חדשות 12' צוטטו בכירים במשרד הבריאות שאמרו כי בצל העלייה בתחלואה הם צפויים להעביר המלצה לממשלה שלא להמשיך להתקדם במתווה ההקלות שסוכם – למעט פתיחה נוספת של מערכת החינוך. המשמעות היא שאם ההצעה תאושר על ידי השרים, פתיחתם של בתי הקפה, המסעדות, המלונות במתכונת מלאה וגני האירועים תתעכב.

בתגובה להמלצת משרד הבריאות, בפורום ראשי ענף ההסעדה תקפו, והודיעו שהמסעדות ובתי הקפה ייפתחו כמתוכנן בשבוע הבא, גם אם זה בניגוד לחוק: "לא נאפשר לעשות דה-לגיטימציה לענף שלנו, ואנחנו מודיעים באופן חד משמעי שהמסעדות ובתי הקפה ייפתחו כמתוכנן. כל עוד ענפים אחרים פועלים – אין סיבה להמשיך לשתק את פרנסתם של עשרות אלפי אנשים. הסכמנו להמתין עוד שלושה שבועות מפתיחת המסחר, אבל לא נוכל להמשיך לשבת בשקט, כבר שנה שאנחנו מושמדים בזה אחר זה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים