שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » במשרד הבריאות רוצים שוב להאריך את הסגר
בדרך לקרב
הממשלה צפויה להתכנס מחרתיים כדי להכריע בשורת סוגיות מהותיות הנוגעות ליציאה מהסגר השלישי • דיווח: נתניהו עשוי לכפות על גנץ את הארכת הסגר בכמה ימים
מחסום משטרה | צילום: דוברות המשטרה

ראש הממשלה נתניהו מעוניין להאריך את הסגר עד יום ראשון בערב, זאת מכיוון שלטענתו, לפי תרשימים המצויים בידיו, ב-3 ימים נוספים של סגר, עוד מאות אלפי ישראלים יהיו מחוסנים – וזהו נתון משמעותי שיכול להשפיע על רמת התחלואה בימים שלאחר הסגר – כך דווח ב'חדשות 12'. עם זאת, ההערכה במערכת הפוליטית שיהיה קושי משמעותי להאריכו עד תחילת השבוע הבא.

שאלה נוספת שעל הפרק לקראת כינוס הממשלה ביום רביעי הקרוב, אז ידונו באופן היציאה מהסגר, היא באיזה אופן יש לפתוח את המשק. הערב כבר החלו דיונים של ראש הממשלה נתניהו עם ראשי מערכת הבריאות בסוגיה הזו, כשהשאלה היא איך פותחים את המשק כשמספר החולים הקשים עדיין גבוה – ולא יורד בקצב המהיר שציפו לו.

הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס התייעצות בהשתתפות שר הבריאות יולי אדלשטיין, ראש המל"ל מאיר בן שבת, היועץ הכלכלי לראש הממשלה אבי שמחון, מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי, ראש שירותי בריאות הציבור שרון אלרעי פרייס והפרויקטור נחמן אש.

ב'ווינט' דווח כי בהתייעצויות סוכם שביום רביעי בבוקר ייבחנו נתוני התחלואה וסטטוס מקדם ההדבקה, ולפי זה יוחלט אם לבקש מהממשלה להאריך את הסגר עד יום ראשון בחצות. אם לא תהיה ירידה בנתוני התחלואה עד יום רביעי, נתניהו צפוי לבקש להאריך את הסגר.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הזהיר במהלך ההתייעצויות כי "אם לא נותנים לנו להמשיך את הסגר זה יהיה שישי-שבת שחור, כי אחרי כל השבועות הארוכים של הסגר כל אחד ייסע לבקר את המשפחה. אם נפתח את המסחר יהיה שיגעון של קניות. צריך לחשוב איך עוברים את הסופ"ש בלי תוצאות קטלניות".

ב'כאן חדשות' דווי כי המלצת משרד הבריאות המסתמנת בנוגע למתווה היציאה מהסגר תהיה להביא לפתיחה מצומצמת של הגנים בלבד ומקומות העבודה ללא קהל. ההמלצה תובא בדיון שמקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם בכירי מערכת הבריאות על תוכנית היציאה מהסגר.

עם זאת, הנושא עדיין נתון למשא ומתן וטרם התקבלה החלטה. השרים יואב גלנט ויולי אדלשטיין הם אלו שצפויים לסכם ביניהם על פתיחת מערכת החינוך לקראת ישיבת הממשלה ביום רביעי.

במשרד הבריאות מוטרדים מהיציאה מהסגר, ומבינים שהיא נעשית כי אין ברירה. בכיר במשרד אמר כי "הקרב הבא שלנו הוא על פתיחה מדורגת וזהירה, אחרת נטבע בגל תחלואה". הבכיר הזהיר: "אם נשבור את עקרון הזהירות ביציאה – זוהי דרך בטוחה לסגר רביעי בתוך כמה שבועות".

ב'חדשות 13' דווח כי נתניהו נחוש להאריך את הסגר עד שבוע הבא לפחות – וייתכן שלראשונה הוא יכפה על רה"מ החליפי בני גנץ לעשות זאת, חרף התנגדותו. גורמים בכירים בליכוד אומרים שאם נתוני התחלואה הגבוהים יישארו, ויידרש להאריך את הסגר, נתניהו עשוי לשקול לכפות את המהלך על גנץ באמצעות הרוב שבו הוא מחזיק בממשלה מבחינת מספר שרי הימין.

אמורה להיות פריטטיות בממשלה למרות שלגנץ יש פחות שרים, אלא שתקנון עבודת הממשלה לא עבר – וגנץ יכול למנוע רק הבאת נושאים לסדר היום. בסביבת גנץ, עם זאת, יגידו – נכון שתקנון עבודת הממשלה לא עבר, אבל בחוק ממשלת החליפים יש לזה זכר – וזאת הפרשנות שהיועמ"ש יצטרך לאכוף אם נתניהו ינסה את המהלך.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים