שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "בן גביר אחראי לאינתיפאדה הזו"
המפכ"ל לנתניהו
ברקע הכישלון המחפיר של המשטרה, שבתאי בורח מאחריות: "אין למשטרה כלים להתמודד איתו" • בן גביר תקף לפני כן: "מפכ"ל המשטרה צריך ללכת הביתה"
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

בהערכת מצב שקיימה המשטרה בעיר לוד בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה האשים המפכ"ל קובי שבתאי את חיו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר בתרומה משמעותית להתססת השטח – כך דווח ב'חדשות 12'. נתניהו ואוחנה לא הגיבו לביקורת שהטיח המפכ"ל.

"מי שאחראי לאינתיפאדה הזו הוא איתמר בן גביר. זה התחיל עם ההפגנה של להבה בשער שכם", אמר שבתאי. "המשיך בפרובוקציה בש'יח ג'ראח, ועכשיו הוא מסתובב עם פעילי להבה בערים. אתמול הצלחנו להרגיע את עכו והוא הגיע עם פעילים באוטובוס וגרם לתסיסה. אין למשטרה כלים להתמודד איתו". שבתאי אמר בתגובה לפרסום כי יש גורמים שמתסיסים את השטח ושהוא מבקש מכל הצדדים לגלות איפוק ואחריות.

בן גביר תקף בתגובה את המפכ"ל ואמר כי אילו במשטרה היו משקיעים את הזמן שהם משקיעים ביחסי ציבור בהגנה מפני הפורעים, מצבנו היה הרבה יותר טוב". ח"כ בן גביר הוסיף: "קראתי לפטר את המפכ"ל ולכן מתדרכים נגדי, זה לא יסתום לי את הפה, המפכ"ל צריך ללכת הביתה".

יו"ר מפלגת עוצמה יהודית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לפרסום: "אני רואה את האמירה האומללה הזו של המפכ"ל רק עכשיו, אחרי שעות רבות בלוד בתוך המחדל המטורף של המשטרה שם. אדוני המפכ"ל, אתה אמור למגר את האלימות והטרור ולא למצוא לה הסברים ותירוצים מופרכים. אתה אמור להצליח במשימתך ולא לחפש על מי לגלגל את האחריות לכישלון".

ח"כ שמחה רוטמן: "מפכ"ל שחבר כנסת יחיד מצליח להותיר את כל כוחותיו חסרי אונים, צריך להניח את המפתחות על השולחן שלשום. מפכ"ל שמשקר על כך שחבר כנסת מצליח להותיר את כל כוחותיו חסרי אונים, צריך להניח את המפתחות, את הפנסיה ואת הדרגות על השולחן מזמן".

גם ח"כ גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד תקפה: "בבוקר איתמר בן גביר קורא למפכ"ל להתפטר אז בערב המפכ"ל מכניס לו ומראה לו מה זה. אני רחוקה מלהסכים עם ההתנהלות של בן גביר, אבל הטענה הזאת שיוצאת בזמן שבית כנסת יהודי נוסף עולה באש – וואלה, שפל המדרגה".

בן גביר אמר מוקדם יותר: "מפכ"ל המשטרה צריך ללכת הביתה, בגלל הכישלון החרוץ של המשטרה באנרכיה". ח"כ בן גביר הוסיף: "המשטרה לא מתפקדת וראינו זאת בחודש האחרון בירושלים, שם הותקפו יהודים בשער שכם ושכונת שמעון הצדיק. לצערי, המשטרה לא טיפלה באירועים ולא יעלה על הדעת שכשהיא פועלת, זה דווקא נגד יהודים."

אמש, סייר ח"כ בן גביר בעיר עכו וביקר בבית החולים בנהריה, שם מאושפז במצב קשה יהודי שפורעים ביצעו בו לינץ'. ח"כ בן גביר: "אין דין ואין דיין. לא ייתכן להמשיך במצב זה, בו המשטרה מחרימה נשק מיהודים ועוצרת אותם על כך שהגנו על עצמם. מה עוד צריך לקרות כדי שמדינת ישראל תתעשת ותתחיל להגן על האחים שלנו".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. איזה יופי! חודשיים לערך בתפקיד וכבר מצא המפכל אשמים ובורח מאחריות. בל נשכח אסון מרון בכהונתו ועכשיו ההתפרעויות שהמשטרה לא מתמודדת איתן. אנו עדים לתופעה שעל היהודים היד על האלות והמעצרים קלה כולל אלימות ועל הערבים הם פשוט מפחדים. אם יהודים צריכים להמתין 40 דקות בלוד כשהערבים עורכים פרעות זה אומר דרשני. אם ערבים שורפים ניידות מול תחנת המשטרה ואינה פועלת המצב חמור. כשהמשטרה רוצה היא יודעת איך לפעול ובמהירות. לקחת אחריות אין פירושה להטילה על הצד השני ולצאת נקי מזה אלא לבצע את התפקיד ולתת לנו בטחון בכל מקום בארץ. לשם כך היא נועדה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים