שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן גביר בדרישה: "להשעות את ח"כ טיבי מתפקידו"
בעקבות התקרית
את המכתב שלח ח"כ בן גביר ליו"ר הכנסת מיקי לוי וליועמ"ש הכנסת עו"ד שגית אפק סקר, בו הוא פירט את השתלשלות התקרית, ואת סעיפי החוק בעניין
איתמר בן גביר ומיקי לוי | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בעקבות התנהלותו של ח"כ אחמד טיבי אמש, בן גביר פנה ליו"ר הכנסת וביקש להשעותו מתפקידו. במכתב ששלח ח"כ בן גביר ליו"ר הכנסת מיקי לוי וליועמ"ש הכנסת עו"ד שגית אפק סקר בן גביר את השתלשלות האירוע במליאה ותיאר כיצד ח"כ טיבי דרש ממנו שוב ושוב להפסיק את נאומו ודרש לקרוא לו "אדוני".

במכתבו ציין ח"כ בן גביר כי: "סעיף 42(א) לתקנון הכנסת קובע כי יושב ראש הישיבה יכול להורות על הורדה מהדוכן רק לאחר שקרא את חבר הכנסת הנואם לסדר. במקרה כאן טיבי נהג בניגוד לסמכותו, והורה למשמר הכנסת להוריד אותי מהדוכן בניגוד לתקנון, הכל על מנת לייצר רווח פוליטי".

עוד הוסיף ח"כ בן גביר במכתבו: "כן קובע סעיף 41(ד) לתקנון כי חבר הכנסת ידבר במליאת הכנסת בצורה הולמת, בלשון מקובלת ובאופן השומר על כבוד הכנסת, ולא יעשה במליאה מעשה שיש בו פגיעה בכבוד הכנסת, בכבוד אחד מחבריה או בסדר דיוניה. אין ספק שמעשיו של טיבי ואמירותיו מנוגדים באופן ישיר גם להוראה זו".

בסיום מכתבו דרש ח"כ בן גביר מיו"ר הכנסת להדיח את סגן יושב הראש טיבי מתפקידו, וביקש מלוי להעביר מסר ברור כי: "מי שישתמש בתפקידו בניגוד לתקנון וככלי לניגוח פוליטי, לא יוכל להיות סגן יושב ראש הכנסת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים