שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בן גביר הגיע הבוקר לבקר בביה"ח סורוקה
לאחר הקטטה אמש
בן גביר נפגש עם המשנה למנהל בית החולים ירדן נבו והקב"ט עמי ביטון. המשנה למנכ"ל סיפר לבן גביר על האירוע, "לא זכור לי מעודי אירוע חמור כל כך שהתרחש בביה"ח"
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ח"כ איתמר בן גביר הגיע הבוקר (ב') לביקור בבית החולים סורוקה לאחר הקטטה האלימה במהלכה בוצע ירי ויודו אבנים סמוך לבית החולים על ידי שתי משפחות מרהט.

בן גביר נפגש עם המשנה למנהל בית החולים ירדן נבו והקב"ט עמי ביטון. המשנה למנכ"ל סיפר לבן גביר על האירוע, "לא זכור לי מעודי אירוע חמור כל כך שהתרחש בבית החולים".

בהמשך נפגש ח"כ בן גביר עם חולים מאושפזים שסיפרו על הפחד וחוסר הבטחון שהם חשים בבאר שבע. במהלך הביקור ניגש בדואי המטופל בבית החולים לח"כ בן גביר והטיח בכאב כי כל האשמה היא על בית המשפט שמשחרר את העצורים.

בן גביר השיב לו, "את זה אני רוצה לשנות, מי שנאמן למדינה ואוהב אותה, מי שמשרת בצבא, אהלן וסאלן, אבל מי שבז למדינה, צריך לשבת במאסר ממושך".

"עם ישראל מתבייש בממשלה שלא יכולה לטפל באופן יסודי בפשיעה והטרור. אין סדר, אין משילות ואין מי שיעשה סדר. חברי הממשלה נעלמו, במקום להגיע לבית החולים ולהזדהות עם החולים שחוו אתמול טראומה, הם העדיפו להישאר בבית".

"מדיניות הדלת המסתובבת של בית המשפט צריכה להיפסק. לא ייתכן שמצד אחד המשטרה עוצרת מחבלים ומצד שני השופטים משחררים", סיכם בן גביר.

בתוך כך, אמר הבוקר יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי כי הוא מזועזע לנוכח שמיעת העדויות מהירי אמש מחוץ לבית החולים סורוקה שבבאר שבע: "התקרית האלימה שהתרחשה אתמול בשטחו של בית החולים סורוקה, בבירת הנגב, מהווה חצייה של קווים אדומים ותמרור אזהרה מהדהד למשרדי הבריאות וביטחון הפנים. לא ניתן שמטופלים ואנשי צוות רפואי יהיו להפקר".

פרופ' חגי הביע שאט נפש מהאירוע החמור, במהלכו התקוטטו שתי קבוצות של תושבי האזור בשטח החניה של המרכז הרפואי, כאשר האירוע כלל יידוי אבנים ואף שימוש בנשק חם. "האירוע הזה יכל היה להסתיים הרבה יותר גרוע, ואסור לנו לחכות לניסים", אמר פרופ' חגי.

"ההסתדרות הרפואית דורשת מזה תקופה ארוכה ליישם את מלוא ההמלצות המקצועיות שכבר אומצו פורמליות על ידי הממשלה בכל הקשור למיגור האלימות במערכת הבריאות, בדגש על הגברה משמעותית של האבטחה בחדרי המיון. פנינו מספר פעמים למשרדי הבריאות, ביטחון הפנים והמשפטים, כולל פניות לראש הממשלה. המצב הזה דורש התערבות מיידית כדי להשיב את הביטחון למטופלים, למשפחותיהם ולצוותים הרפואיים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים