שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "בן גביר יהיה מן הסתם חלק מהקואליציה"
נתניהו בראיון
ראש הממשלה בראיון לערוץ 20: "לא תהיה יותר ממשלת רוטציה. צריך ראש ממשלה אחד. כולם כבר הבינו את זה. אנחנו ננצח בבחירות ונביא ממשלת ימין על מלא"
בנימין נתניהו | צילום: ערוץ 20
צילום: ערוץ 20

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר הערב (רביעי) כי יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר לא יהיה חלק מהממשלה אם ירכיב אותה,, אך לא פסל שיהיה חלק מהקואליציה. "בן גביר עשה בלוק טכני עם הציונות הדתית, הוא יהיה מן הסתם חלק מהקואליציה כמו שהיה בזמנו עם מיכאל בן ארי", הסביר בראיון ל'ערוץ 20, על אף שבן ארי, ממקימי עוצמה יהודית, היה ח"כ בכנסת ה-18 בסיעת האיחוד הלאומי שלא הייתה חלק מהקואליציה.

עוד תקף: "מעניין שכל מי שמדבר על זה, לא מדבר על כך שלפיד יקים ממשלה עם היבא יזבק או עם מספר שבע במפלגת העבודה שאמרה שהיא לא קמה לצפירה ביום השואה. אז זה בסדר? צביעות לשמה ואף אחד לא קונה אתה זה".

בהמשך דבריו מתייחס נתניהו לצורך הגדול מבחינתו במפלגת ליכוד גדולה חזקה, וקורא למצביעים לבחור בו. בהמשך דבריו הוא התייחס ל"סכנה הגדולה" מבחינתו, אותה הוא מציג לבוחרים: "כמובן שהשמאל והתקשורת מנסים לפצל אותנו ואת הימין בכל מיני פלגים כדי להביא רק דבר אחד – ממשלת שמאל של לפיד בראשות לפיד".

נתניהו התייחס גם לבחירות, ולתרחישים האפשריים לאחריהם. "אני חושב שכולם רוו נחת מהרוטציה. צריך ראש מממשלה אחד. אם נקבל מספיק קולות – ונקבל – יש לנו הזדמנות היסטורית להקים ממשלת ימין על מלא. בשביל זה צריך ליכוד אחד גדול. השמאל והתקשורת מנסים לפצל את הימין, זה יוביל רק לדבר אחד – לממשלת שמאל של לפיד. צריך לבוא ולהצביע לליכוד".

נתניהו אמר מוקדם יותר כי "יש לנו הזדמנות חד-פעמית להקים ממשלת ימין על-מלא. אנחנו יכולים להשיג זאת רק אם נביא ליכוד אחד גדול. אסור לפצל את הימין, הצבעה לכל מפלגה אחרת תביא ממשלה של לפיד והשמאל. הצביעו לליכוד ויחד ננצח".

גורמים בעוצמה יהודית אמרו בתגובה לדברי נתניהו לפיהם בן גביר לא יהיה בממשלה אך מן הסתם יהיה בקואליציה: "נתניהו מאז ומתמיד העדיף לפנות לאחר הבחירות קודם כל למפלגות השמאל. כך הוא עשה ב-2009 עם אהוד ברק וכך גם ב-2013 עם ציפי ליבני. הדרך היחידה למנוע ממנו לפעול כך שוב היא רק אם הציונות הדתית תהיה מספיק גדולה".

בתוך כך, ח"כ ניסים ואטורי מהליכוד, צייץ הערב ציוץ תמיכה בבן גביר. בשעה 21:41 העלה ח"כ ואטורי לטוויטר את הציוץ "בן גביר זה אח" – ציוץ שהחל לעורר סערה ברשת וזכה לשלל תגובות – מה שהוביל למחיקתו כעבור חצי שעה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים