שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן גביר יזם חוק בהשראת הרבי מחב"ד
'מיהו יהודי'
לאחר ההחלטה בסיעת הליכוד על חופש הצבעה בחוק 'מיהו יהודי' של בן גביר, הגיע ח"כ בן גביר לסיעת הליכוד כדי לשכנע את חברי הסיעה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

סערה בסיעת הליכוד על רקע יוזמת חוק מיהו יהודי שיזם יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר. לאחר ההחלטה בסיעת הליכוד על חופש הצבעה, הגיע ח"כ בן גביר לסיעת הליכוד כדי לשכנע את חברי הסיעה להצביע בכד החוק ולהסביר על מהות הצעת חוק השבות, המתקן ומגדיר מיהו יהודי על פי ההלכה, בפתיחת הדיון חילק בן גביר למשתתפים את נאומו של מנחם בגין ממייסדי הליכוד שחתום אף הוא על הצעת החוק.

בעקבות ההחלטה, נשמעו קולות באופוזיציה ולפיהן לא יכול להיות שבליכוד ידרשו הצבעה עיוורת לחוקים מטעמם ומאידך לא יהיו מחוייבים לגוש.

ח"כ בן גביר הסביר בסיעת הליכוד כי יזם את החוק בהשראת הרבי מליובאוויטש שנאבק רבות למען תיקונו של החוק, כדי להגדיר את סוג הגיור שיוכר לעניין עליה לארץ מכוח חוק השבות. סוגייה זו לא הוגדרה בחוק באופן ברור וכדי למנוע פרשנות מוטעית ולהכליל גיורים שאינם אורתודוקסים, הציע ח"כ בן גביר את הצעת החוק כדי להסדיר זאת.

בפתיחת דבריו אמר בן גביר: "עכשיו זה לא רק מנחם בגין, זה גם יצחק שמיר, דוד לוי, זה בעצם חוק של כל האבות המייסדים של תנועת הליכוד". והזהיר כי אם החוק לא יעבור אנו עומדים בפני סכנת התבוללות: "תבינו איזה נזק גדול לעם היהודי, כבר היום יש לנו 100 אלף מתבוללים המשמעות של הדבר הזה אגב, גם כלפיי יהודים חילונים כשהחרדים והדתיים יעשו רשימות יוחסין".

"בסופו של דבר" המשיך בן גביר בדבריו, "רוב הבוחרים של הליכוד, רובם ככולם זה אנשים מסורתיים, זה אנשים שרוצים יהדות, זה אנשים שחשוב להם שלא תהיה התבוללות, אני מציע כאן הצעה שמי שחתום עליה לפניי זה מנחם בגין ואני חושב שגם בגלל זה וגם בגלל שלמות הגוש שלנו, שלא כל אחד יבוא מחר ויגיד אה ההצעת חוק הזאת לא נראת לי, וזה לא לרוחי וכאן אני אלך וכאן אני לא יהיה, אנחנו צריכים להיות מאוחדים".

בסיעת הליכוד הודיעו כי ימשיכו לדון על הצעת החוק ויחליטו בשבוע הבא כיצד להצביע.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים