שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן גביר לבד יקבל 5 מנדטים – מרצ לא עוברת
סקר
הודעת ח"כ זועבי על פרישתה מהקואליציה, מציבה את מרצ בתחתית הרשימה בסקר שנערך ע"י רדיו 103fm. מי שמפתיע ועוברים את אחוז החסימה, הם סער ורע"מ
קלפי | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

הודעת ח"כ זועבי על פרישתה מהקואליציה, מציבה את מרצ בתחתית הרשימה בסקר שנערך ע"י רדיו 103fm. ע"פ הסקר, מרצ לא עוברת את אחוז החסימה. נתון מעניין נוסף, לו ירוץ איתמר בן גביר לבד, יקבל חמישה מנדטים.

גוש נתניהו – ימין מגיע ל־60 מנדטים, כאשר לליכוד 36 מושבים, ולצידו הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר עם 9, ש"ס עם 8 ויהדות התורה עם 7 מנדטים.

את גוש מתנגדי נתניהו, מוביל יאיר לפיד עם 18 מנדטים, העבודה וכחול לבן עם 8 מנדטים כל אחת, ימינה עם 6, ישראל ביתנו עם 5, ותקווה חדשה ורע"ם עם 4 מנדטים כל אחת. סך כל המפלגות האלה, המרכיבות את הקואליציה כיום, עומד על 53 מנדטים. הרשימה המשותפת זוכה בסקר ל־7 מנדטים.

עוד מהסקר: הביקורת על המהלך של ח"כ זועבי פוגעת פגיעה אנושה במעמדה של מפלגת מרצ, שכאמור, לא עוברת בסקר את אחוז החסימה, ועלולה למצוא עצמה מחוץ לכנסת הבאה. לרשימה 2.5 אחוזי תמיכה בלבד.

"באופן טבעי, ציבור מצביעי מרצ נותן לה כרטיס צהוב", אמר הבוקר ל-103fm, עורך הסקר, מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס. לדבריו, "תקווה חדשה ורע"ם מתנדנדות בכל הסקרים – הפעם שתיהן כן עוברות את אחוז החסימה, אבל המצב די נזיל".

לדברי לזר, "עוצמה יהודית מעולם לא עברה את אחוז החסימה כשרצה לבד – אבל אנחנו בסיטואציה חדשה, אחרי או במהלך גל טרור מתמשך שנותן למפלגה הזו רוח גבית". הוא ציין כי את עיקר המנדטים בן גביר מושך מהציונות הדתית". 

"כך, למעשה, כל אחת מהרשימות זוכה ל־5 מושבים בכנסת הבאה, ובסך הכול – 10 מנדטים לחוד, במקום 9 בריצה משותפת. עם זאת, המנדט הנוסף לא עומד לזכות גוש הימין, שנותר על 60 מנדטים: הליכוד זוכה בתרחיש זה ל־35 מושבים (במקום 36), ויהדות התורה ל־6 (במקום 7). מנגד, יש עתיד מקבלת 19 מנדטים (במקום 18)".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים