שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן גביר לטאהא: "מחבל", טאהא: "גזען"
הבוקר במליאה
יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, איים בתגובה על בן גביר: "מהיום, כל אמירת "מחבל" תחשב לקריאה אחת מתוך שלוש" • אמסלם פנה לטאהא ועבאס: "להביא לכם קפה ובקלוואה?"
איתמר בן גביר נגד סמי אבו שחאדה | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

סערת חוק החשמל: לאחר שהאופוזיציה החליטה אמש להחרים את הדיונים על חוק החשמל, זאת בעקבות החלטת הקואליציה לאשר הליך מזורז לחוק בניגוד לעמדת יועמ"שית הכנסת, מליאת הכנסת מחדשת את הדיון הבוקר (ד') לסיכום והצבעות בקריאה שנייה ושלישית.

ח"כ ואליד טאהא מרע"מ פתח את יום הדיונים ואמר כי הוא מקווה שהמצב עבור ערביי ישראל יהיה "יותר טוב ויותר אופטימי – נפתח דף חדש", בהמשך החל טאהא לנאום דקות ארוכות בערבית.

בשלב מסוים עבר ח"כ טאהא לדבר בשפה הערבית, וכמה חברי כנסת מהאופוזיציה מחו על כך. ח"כ מיקי זוהר אמר: "באתי הבוקר לעבודה שלי בכנסת, בית הנבחרים של מדינת ישראל. שומע את וליד טאהא מסביר על חוק החשמל בערבית על הדוכן, וזה נראה כאילו נבחרתי לפרלמנט פלסטיני. לא ייאמן". ח"כ טאהא לא נותר חייב: "זה שאתם לא יודעים ערבית, זו בעיה שלכם. לא מבינים? לכו תלמדו את השפה".

ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) הגיב: "כנסת ישראל, שני ערבים (התכוון גם ליו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס שניהל את הדיון. מ"א) מדברים ביניהם בערבית על הדוכן. אתם מבינים מה נהיה פה? גנבתם חשמל ממדינת ישראל, גנבתם את האדמות של מדינת ישראל". אמסלם אמר לטאהא: "אתה תומך טרור, היית צריך להיות בחקירת שב"כ".

אמסלם פנה שוב לטאהא ועבאס: "להביא לכם קפה ובקלוואה?", לפני שעוד חברי כנסת מהליכוד מחו על הצגת הצעת החוק בערבית. ח"כ חיים כץ אמר: "קראתם לנו לדיון על החוק ואנחנו לא מבינים כלום". ח"כ קטי שטרית: "תביאו לנו אוזניות עם תרגום. זה זלזול במקום הזה. זה נראה לכם נורמלי שעה לדבר בערבית?". ח"כ אופיר כץ עקץ: "תתחשבו גם במיעוט היהודי ותדברו בעברית". טאהא: "מי שזה לא מוצא חן בעיניו יכול לשתות את המים של ים המלח".

מיד לאחר מכן חבר הכנסת איתמר בן גביר נכנס למליאה והחל לקרוא לעברו של טאהא: "מחבל, איך נותנים לך להיות בכנסת?", כשהאחרון משיב לעברו: "גזען". בתגובה יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, השיב לו: "מהיום, כל אמירת "מחבל" תחשב לקריאה אחת מתוך שלוש".

חוק החשמל שצפוי לעבור היום כזכור, יאפשר חיבור לחשמל במבנים שהוקמו ללא היתר בנייה באישור שרת הפנים.

בדיון שנערך אמש בוועדת הכנסת הפעילה הקואליציה את הסעיף שמונע מהאופוזיציה להציג נימוקים נגד החוק ולהצביע על הסתייגויות שהגישה, זאת בניגוד לעמדת יועמ"שית הכנסת, עו"ד שגית אפיק, שהתנגדה להפעלת ההליך המזורז.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים