שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן גביר: "מורה תומך טרור צריך לעוף מהכיתה"
יוזם הצע"ח
כיום אין חוק האוסר תמיכה של מורים בטרור ומאפשר לפטר אנשי הוראה שתומכים ומשתייכים לארגוני טרור • היוזמה באה לאחר רצח אליהו קיי בירושלים על ידי מורה פעיל חמאס
איתמר בן גביר | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ח"כ איתמר בן גביר מ'עוצמה יהודית' הודיע היום (ג') כי הוא יוזם הצעת חוק: איסור על מורים לתמוך בטרור, "מי שתומך בטרור, צריך לעוף מהכיתה".

כזכור, לאחר רצח אליהו קיי בירושלים על ידי מורה פעיל חמאס, התגלה כי אין חוק המאפשר לפטר אנשי הוראה התומכים בפעילות טרור. ח"כ בן גביר: "מקווה שהקואליציה תתמוך".

באופן אבסורדי, כיום אין חוק האוסר תמיכה של מורים בטרור ומאפשר לפטר אנשי הוראה שתומכים ומשתייכים לארגוני טרור. אולי אף אחד לא העלה זאת בדעתו אבל זה קרה . מורה מחבל מירושלים, רצח בשבוע שעבר את אלי קיי ז"ל. לפי הצעת חוק שהציע ח"כ בן גביר, המחבל שלימד בבית ספר במזרח העיר לא היה יכול להישאר מורה.

בדבר ההסבר של הצעת החוק נכתב כי "בשנים האחרונות התגברו מקרים שבהם מורים המועסקים בבתי ספר שבמימון משרד החינוך הביעו תמיכה במעשי טרור, או בארגוני טרור הפועלים נגד קיומו של העם היהודי. כך לדוגמה, בשבוע שעבר ביצע מחבל נאלח פיגוע שבו נרצח אליהו דוד קיי הי"ד, ואותו מחבל הועסק כמורה בבית ספר שבתמיכת משרד החינוך, אף שהיה ידוע למשטרת ישראל כי מדובר באיש חמאס".

כמו כן, נכתב כי "חוק החינוך הממלכתי קובע את הנורמות הבסיסיות של מערכת החינוך בישראל. משאלו הם פני הדברים, נדרשת אמירה ברורה נגד תמיכה במעשי טרור או בארגוני טרור מצד מורים, מפקחים ועובדי משרד החינוך. לאור זאת מוצע כי תוקם ועדה שתאפשר פיטורי אנשי צוות שמעורבים בתמיכה בטרור או משויכים לארגון טרור, ונקבע איסור בדבר הפצת תעמולת טרור בבית הספר".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר מסר: "מנתונים שמסר משרד החינוך בכנסת עולה שאין למערכת תשובה למורים תומכי חמאס, ואיש גם לא מפקח עליהם. במצב כזה הצעת החוק שהגשתי חשובה והכרחית לביטחון מדינת ישראל".

בן גביר הוסיף: "מקווה שהאחריות הלאומית תגבר גם אצל הקואליציה שתצביע יחד איתנו בעד פיטורי מורים מהחמאס. מי שלא נאמן לישראל לא יכול להיות מורה בבית ספר. מי שתומך בטרור צריך לעוף מהכיתה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים