שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן גביר פנה ליועמ"ש נגד ח"כ אחמד טיבי
בעקבות המקרה
בן גביר: "מעבר לעובדה כי יו"ר דרש ממני בחוסר סמכות לשבת, ומעבר לעובדה כי הוא התנסח בצורה שאינה מכבדת את הכנסת, הוא הפר את תקנון הכנסת בדרישתו להוציא אותי"
אחמד טיבי | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ח"כ איתמר בן גביר פנה הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נגד ח"כ אחמד טיבי, כי לטענתו כנס החורף של הכנסת נפתח וטיבי ממשיך לעבור על התקנון.

כזכור, במהלך הצבעה על חוק האקלים, קרא ח"כ בן גביר קריאת ביניים, ובתגובה סגן יו"ר הכנסת ויו"ר הישיבה, חבר הכנסת אחמד טיבי קרא אותו לסדר שלוש פעמים ברציפות ודרש להוציאו מהמליאה, תוך שהוא צועק לעברו: "שב בשקט… אל תתחצף… צא החוצה, צא החוצה".

ח"כ בן גביר לא נשאר חייב והשיב כי בהתאם לתקנון הכנסת אין באפשרותו להוציאו במהלך ההצבעה. בתגובה שוב צעק טיבי לעברו: "אתה תצביע ואתה תצא, בחיים אל תפנה ככה ליו"ר… שב שב חצוף… אתה לא קורא ליו"ר אף קריאת ביניים, חצוף שכמוך". בהמשך אכן הוצא בן גביר מהמליאה.

ח"כ בן גביר פנה במכתב ליועמ"ש הכנסת שגית אפיק וציין כי "מעבר לעובדה כי יו"ר דרש ממני בחוסר סמכות לשבת, ומעבר לעובדה כי הוא התנסח בצורה שאינה מכבדת את הכנסת, הוא הפר את תקנון הכנסת בדרישתו להוציא אותי מהמליאה במהלך ההצבעה".

על פי התקנון "נקרא חבר הכנסת לסדר שלוש פעמים בישיבה אחת של הכנסת, רשאי יושב ראש הישיבה לשלול ממנו את רשות הדיבור באותה ישיבה, או להוציאו מהישיבה, ואם היה צורך בכך – להורות על הוצאתו". ועוד, "הוצא חבר הכנסת מישיבת הכנסת כאמור בסעיף קטן זה, רשאי הוא להיכנס לאותה ישיבה אם הרשה זאת יושב ראש הישיבה או לצורך הצבעה בלבד".

בסיום מכתבו ביקש ח"כ בן גביר מיועמ"ש הכנסת להדריך את טיבי וללמדו את התקנון: "אין זו דרישה מופרזת כי סגן יו"ר הכנסת, יידע את תקנון הכנסת ויפעל על פיו. אבקשך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותך מול סגן יו"ר הכנסת, על מנת למנוע הישנות של המקרה בעתיד".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. לדעתי לפי התקנון אין דבר כזה לקרוא לסדר שלוש פעמים ברצף כי אז זו פעם אחת. צריך לקרוא לסדר פעם אחת ולתת לח"כ את האפשרות להחליט שהוא חוזר לסדר. רק אם בחר שלא לחזור לסדר ניתן לקוראו לסדר פעם נוספת ואז נחשב לפעם שנייה וכך גם בפעם השלישית. לתשומת לבם של בן גביר וטיבי בלי להשוות.

    1. אם ככה אז שכחת איך טיבי עשה את עוד כמה פעמים עם חכים אחרים ואיך עשו לו את זה אחכ גם כן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים