שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » בן 97 עבר לאחרונה בהצלחה החלפת מסתם בליבו
שיא חדש
השיא הזה גובר על פעולה דומה שבוצעה בהצלחה במטופלת בת 95. ההליך ארך כ-50 דקות בלבד, ובו הוחלף מסתם בהצלחה וללא כל סיבוך
משה עלמני, בן 97 | צילום: דוברות רמב"ם

היחידה לקרדיולוגיה פולשנית ברמב"ם שברה לאחרונה את השיא שקבעה לפני מספר חודשים, במהלכו הוחלף מסתם אאוטאלי בליבו של משה עלמני, תושב חיפה בן 97. כאמור, השיא הזה גובר על פעולה דומה שבוצעה בהצלחה במטופלת בת 95.

עלמני, אדם פעיל וצלול, לא חש בטוב והתאשפז במחלקה פנימית בעקבות קושי בנשימה במאמצים קלים תוך שהוא מרגיש כאבים בחזה. הוא עבר סדרת בדיקות, במהלכן נמצא כי הוא סובל מהיצרות קשה במסתם האאורטלי, המסתם בין החדר השמאלי לאבי העורקים. צוות הרופאים בהובלת ד"ר ארתור קרנר, מנהל היחידה לקרדיולוגיה פולשנית וד"ר אמיר סולומוניקה, רופא בכיר ביחידה לקרדיולוגיה פולשנית בקריה הרפואית רמב"ם, ערכו שורה של התייעצויות במהלכן הוחלט לבצע את הצנתור בליבו של משה כפתרון לבעיה ממנו הוא סובל.

בהליך צנתורי שארך כ-50 דקות בלבד, הוחלף בהצלחה וללא כל סיבוך מסתם אאורטלי בליבו של משה. משה הושאר במחלקה לטיפול נמרץ לב במהלך סוף השבוע על מנת לוודא כי הוא מרגיש טוב והמדדים משתפרים.

"החלפת מסתם בליבו של איש שמתקרב לשנת ה-100 שלו, זו פעולה מורכבת", ציין ד"ר ארתור קרנר, "זאת מכיוון שהרקמות "יודעות" שהן בנות 100, לכן כל פעולה פולשנית שכזו מעלה בהכרח את הסיכון הניתוחי שקיים בה".

ד"ר אמיר סולומוניקה: "כשמדובר באנשים בני 97 יש לנו סייגים בבואנו לביצוע פעולה, אנחנו מנסים להבין האם היא נחוצה ושוקלים את התועלת מול הסיכונים; כשראינו את המצב התפקודי של המסתם של מר עלמני ולאור העובדה שתפקודו גבוה, קיבלנו את ההחלטה על הצנתור, וכעת אנחנו יכולים לבשר שמצבו טוב יותר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים