שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » בנט: "אני קורא לו קרקס הליצנים הבינ"ל"
ראיון שהפך לעימות
יו"ר ימינה בראיון לתקשורת הרוסית: "היהודים לא יהיו יותר חסרי אונים מול רוצחים, זה לא יקרה. אם יש רשימה של נחקרים שיוזמנו להאג – אני אעמוד בראש הרשימה"
תגיות:
נפתלי בנט בראיון | צילום: RT

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה התראיין אמש (רביעי) לרשת הרוסית המשודרת ב-100 מדינות, RT (Russia Today) בתגובה להחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג לפתיחת חקירה נגד ישראל. בנט הגן על עמדת ישראל ותקף את החלטת בית הדין הבינ"ל בהאג. במהלך הראיון התחיל התעמת בנט עם המראיין ותקף אותו בחירפות.

"זה עיוות דין מבחינה מוסרית בסיסית. כשצד אחד תוקף צד אחר לצד השני יש זכות להגנה עצמית. אני רוצה לספר לך משהו מדהים. ב-12 ביוני 2014 חמאס חטף שלושה נערים ישראלים ורצח אותם. ב-13 ביוני התחילה ישראל להשיב אש אז בית הדין הפלילי הבינ"ל החליט להתחיל את החקירה ביום של השבת האש אבל שכח לחקור את יום החטיפה. זה כמו להישדד ברחוב ואז המשטרה חוקרת רק את האדם שנשדד ונאבק בשודדים. זה עיוות רציני של הצדק באשר הוא. זו רמאות ולא נוותר או נקשור את ידינו כשאנחנו מגנים על עצמנו".

"בית הדין הוא לא בית דין הם קוראים לו בית הדין הפלילי הבינ"ל, אני קורא לו קרקס הליצנים הבינ"ל. לחבר'ה האלה אין חוש צדק בסיסי, אין בסיס אפילו לחשוב לעשות את זה".

"אני רוצה להגיד לך משהו: לחמתי בלא מעט מלחמות והגנתי על משפחתי, חמאס יורה רקטות על ישראלים מתוך בתי חולים, בתים ובתי ספר וכשאנחנו רוצים להשיב אש, בית הדין הפלילי הבינ"ל אומר לנו שאנחנו לא מוסריים. אנחנו לא נשחק במשחק הזה. היהודים לא יהיו יותר חסרי אונים אל מול רוצחים, זה לא יקרה".

"אם מישהו יורה על הילדים שלך מתוך בית ספר עד כמה אתה תגיב בפרופורציה?" המראיין טען כי האו"ם אמר על מבצע צוק איתן ב-2014, 495 ילדים 253 נשים – ישראל ודאי צריכה לקחת אחריות כלשהי על כך. "באמת? יש לי שאלה", השיב בנט, "כמה אחריות יש לברה"מ על גרמניה הנאצית כשהיא כבשה אותה במלחה"ע השנייה?"

"יש צד רע שתוקף, יש צד טוב שמתגונן והצד היחיד שיש לו אחריות כלשהי הוא התוקף. אני רוצה שיהיה ברור, אם יש רשימה של אנשים שהולכים להאג – אני אהיה בראש הרשימה. לעולם לא נקשור את ידיו של חייל ישראלי כשהוא מגן על עצמו".

"היא קראה לזה מעגל של אלימות, זה כמו לקרוא ל-11 בספטמבר מעגל של אלימות. אין פה מעגל אלימות, זו מתקפת טרור ובדיוק כמו בן לאדן – אף אחד לא אומר שהוא קורבן או המשפחה שלו, אף אחד לא צריך להגיד שחמאס קורבן".

"אני לא פוחד משום דבר. אני מגן על המדינה שלי. יש לנו מדינה קטנה בשם ישראל שהיא מגדל של דמוקרטיה ושל חירות בין משטרי הטרור הגרועים בעולם. בית הדין הפלילי הבינ"ל הזה בכלל לא חשב להאשים את דאעש בפשעי מלחמה. הם אמרו שאי אפשר לעשות את זה. אבל ישראל, דמוקרטיה עם כמעט שני מיליון ערבים שנהנים משוויון זכויות מלא, אז אנחנו הנבלים. אני לא קונה את זה. היהודים סובלים מאנטישמיות אלפי שנים, לא נסבול את זה. ההבדל הוא שעכשיו אנחנו יכולים להתגונן".

בנט נשאל האם הוא שהפלסטינים ייחשפו ויעמדו לדין על ידי בית הדין הפלילי הבינ"ל: "כמעט לא אכפת לי. אני לא תלוי במערכת הצדק הבינ"ל שהיא כל כך מעוותת, כל כך מוטה, כל כך דפוקה שתטפל בזה. אנחנו נלחמים כדי להתגונן".

"יש לי ארבעה ילדים שחיים בישראל, מתקיף אותם ארגון טרור, אני לא מחכה שהעולם יגן עלינו כי בפעם האחרונה שניסינו את זה, זה לא כל כך הצליח. אנחנו נגן על עצמנו בעצמנו. וכן, אנחנו קוראים לכל העולם לקרוא לילד בשמו ולהגיד שאלה טרוריסטים, אלה הטובים. לפעמים יש נכון ולא נכון וכשמישהו מנסה לערבב את זה – אני לא קונה את זה".

"אני רוצה לספר לצופים שלך על עובדה שאולי הם לא מכירים. ישראל החזיקה את עזה וניסינו שלום. ב-2005 גירשנו את כל היהודים מעזה, מסרנו את עזה לרשות הפלסטינית, הוצאנו את כל החיילים שלנו לקווי 67' ואמרנו קחו זה שלכם. ואתה יודע מה הם עשו? יום אחר כך הם התחילו לירות רקטות. מאז הם ירו אלפי רקטות על הבתים שלנו, הם ירו רקטות מהשטחים שמסרנו".

"אמרו לנו בערוצים האלה ממש שעזה תהיה הסינגפור של המזרח התיכון, היא תהיה יפהפייה וניסינו את זה
לא הייתה שום מגבלה. אבל האנשים האלה החליטו במקום לבנות בתי ספר הם ייבאו רקטות ובנו בסיסי טרור כי המטרה שלהם היא לא לבנות מדינה אלא להשמיד את המדינה היהודית. לא ניתן לזה לקרות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים