שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט בהתייעצויות – צפוי למסור הצהרה היום
רגע הכרעה
יו"ר ימינה צפוי להסביר לציבור מדוע בחר להפר הבטחות מפורשות שנתן. שקד לא צפויה לפרק את המפלגה אם תשתכנע סופית שהקמת ממשלת ימין אינה אפשרית
נפתלי בנט | צילום: מייקל כץ

ארבעה ימים לסוף המנדט של יאיר לפיד, ביש עתיד מתקדמים עם התכנית להרכבת ממשלת שינוי, ומביעים אופטימיות זהירה שיו"ר ימינה, נפתלי בנט, יודיע באופן רשמי על הצטרפותו לממשלה ועל חידוש המשא ומתן בין הצוותים של המפלגות. לקראת ההכרעה, בנט קיים אמש (מוצאי שבת) שיחת התייעצות עם מקורביו.

ב'ווינט' דווח כי עם צאת השבת החל בנט בשיחת ועידה עם בכירי ימינה, ואם לא יהיו אירועים דרמטיים של הרגע האחרון הוא צפוי להודיע מחר או מחרתיים כי פניו לממשלת אחדות. עם זאת, עדיין קיימות כמה סוגיות אידאולוגיות שדורשות פתרון, ולפני כן בנט מעוניין לשמוע את חברי סיעתו.

בימים האחרונים עסק בנט בבדיקה אחרונה שלא נותר שום סיכוי לממשלה בראשות נתניהו בהיעדר עריקים שיצטרפו אליה. העובדה שלא נמצאו שני העריקים הנדרשים שיסייעו בהקמת ממשלת ימין הובילה את בנט לחזור לחלופה הראשונה שהוצעה לו בהיותו לשון מאזניים. נכון לעכשיו, ההערכה היא שגם איילת שקד, שהתנגדה להצטרף לממשלת אחדות, תסכים לכך בהיעדר ברירה אחרת.

ב'חדשות 13' דווח כי בנט צפוי למסור הצהרה היום (ראשון) בערב בדבר החלטתו, כאשר בין היתר הוא יסביר לציבור מדוע הוא הפר הבטחות מפורשות שהוא נתן, ואת העובדה שמבחינתו לא הייתה לו אפשרות להקים ממשלת ימין, זאת על אף שהגדיר אותה כ"עדיפות ראשונה". לצד זאת, בנט יעמוד בהבטחת הבחירות המשמעותית ביותר שלו והיא למנוע בחירות חמישיות.

חברת הכנסת איילת שקד צפויה להצטרף ליו"ר ימינה בנט לממשלת בהט-לפיד, זאת אם תשתכנע סופית כי אין אפשרות להקים ממשלת ימין. כמו כן, לשקד אין כוונה לפצל את ימינה או להכשיל את יו"ר המפלגה בנט אם אכן יבחר ללכת לממשלה שכזו.

זאת ועוד, טרם סגירת ממשלת השינוי, שקד עשויה לדרוש את תיק הנגב והגליל שכבר הובטח למפלגת ישראל ביתנו. בנוסף, שקד תתנגד לחברותה של יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי בוועדה למינוי שופטים.

עם זאת, השבעת הממשלה לא יכולה לקרות במהלך השבוע הקרוב בגלל עניינים טכניים, אלא רק בשבוע הבא, כשבמקביל ראש הממשלה בנימין נתניהו מגביר את הלחץ שלו על חברי ימינה. סיעת ימינה תתכנס מחר (א׳) בשעה 10:00 ברעננה, במהלכה יעדכן יו"ר ימינה, נפתלי בנט, את חברי הסיעה בהתפתחויות הימים האחרונים. הישיבה סגורה לתקשורת.

ביש עתיד הגיעו להסכמים קואליציוניים כבר עם שלוש מפלגות מתוך השבע שאמורות להיות חלק מהקואליציה – ישראל ביתנו, מרצ והעבודה, ומקווים להשיג הסכמים ביומיים הקרובים גם עם כחול לבן ותקווה חדשה. ב'וואלה' דווח כי בנט, שהעביר לפני כניסת השבת מסרים חיוביים על רצונו לחבור ללפיד לממשלת הרוטציה, צפוי לקבל סופית את ההחלטה ולהודיע עליה ביום-יומיים הקרובים.

בנט ולפיד נפגשו ביום חמישי, לראשונה מאז הפסקת המגעים במהלך מבצע "שומר החומות", ולפי גורמים פוליטיים, בנט אותת שהוא מסכים להצעה שהניח בפניו הגוש המתנגד לנתניהו – להפוך לראש הממשלה לשנתיים בממשלת רוטציה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים