שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט ביטל את הביקור עם עבאס ועורר סערה
"מתוך כבוד לשהידים"
ראש הממשלה נפתלי בנט דחה סיור במתחם חיסונים באום אל פאחם שתוכנן למחר יחד עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס, בשל יום השנה לאירועי אוקטובר 2000
בנט ועבאס במליאה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

זה התחיל כמו לו"ז שגרתי נוסף שכלל סיור של ראש הממשלה נפתלי בנט לעידוד ההתחסנות מפני נגיף הקורונה במגזר הערבי, אלא שתוך שעות ספורות הלו"ז השתנה, רע"מ מיהרה 'להסביר' מדוע – והמערכת הפוליטית כמרקחה.

כלי התקשורת הוזמנו לסקר מחר את ביקורם המשותף של רה"מ נפתלי בנט ויו"ר רע"מ מנסור עבאס שאמורה הייתה להתקיים במתחם החיסונים של 'כללית' באום אל פאחם, יחד עם פרויקטור הקורונה בחברה הערבית איימן סיף, אלא שציוץ של חה"כ אחמד טיבי על כך שהביקור מתקיים בדיוק ביום השנה למאורעות אוקטובר 2000, שינה את הלו"ז. "יום השנה להפגנות אוקטובר? שני הרוגים מאום אלפחם. אטימות אורינטלית", צייץ טיבי.

במקביל נשמעו קריאות של פעילים פוליטיים מקומיים להגיע להפגין נגד בנט, עבאס וממשלתם בעת הביקור.

זמן קצר לאחר מכן פרסמה לשכת ראש הממשלה בהודעה לקונית כי הביקור נדחה למועד לא ידוע.

בהודעה שפרסמה רע"מ הוסבר כי הביקור בוטל לבקשתם "מתוך כבוד לשהידים שלנו". לפי תגובת רע"מ, "מחר יום שישי יחול יום השנה לאירועי אוקטובר, אירועי לאומי חשוב בהיסטוריה של החברה הערבית ואום אל-פחם. מתוך כבוד ליום הזיכרון החשוב הזה ולשהידים שלנו, ובמסגרת המאמצים מחד להיאבק בקורונה שהתפשטה לאחרונה בחברה הערבית ומאידך לציין את אירועים הלאומיים החשובים שלנו באופן מתאים לנו ולאום אל פחם ולתושביה, ביקשה רע"ם לדחות את הביקור. הבקשה נענתה בחיוב והביקור יידחה למועד אחר שייקבע בהמשך".

מנגד, דוברו של ראש הממשלה, מתן סידי, הכחיש כי הביקור בוטל מהסיבה הזו, אלא משיקולי אבטחה. לדבריו, ההחלטה "נעשתה נוכח הצפי להפגנות, וכן מטעמי אבטחה. זו הסיבה, וזו בלבד".

בליכוד הגיבו ואמרו כי "אין נקודת שפל שבנט לא יחצה למען ההישרדות הפוליטית שלו שתלויה במנסור עבאס. לבטל ביקור בגלל 'זכר השהידים' זו חרפה שתיזכר לדיראון עולם". חבר המפלגה ח"כ שלמה קרעי מיהר לצייץ: "עוד קצת ויום הנכבה מחליף את יום העצמאות… בנט, אלו הקדושים שלך? תתבייש לך!", גם ח"כ מיקי זוהר הגיב: "בנט והשהידים? ברצינות?"

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "מי שאוהב את המדינה וקורא את הודעתו של תומך הטרור מנסור עבאס, לא יכול להישאר אדיש ולומר שבממשלה יושב איש שלום. ואי אפשר לעכל איך בראשה עומד ראש ממשלה שמרכין את ראשו בפני הטרור. בנט התקפל בפני הטרור ואם הוא כל כך חס על כבודם של השהידים, ראוי שיתמודד על ראשות הרש"פ".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים