שיתוף
תגובות
חדשות » בנט לשרים: "הפכתם את שקד לשק חבטות"
יוצא להגנת שקד
בנט הביע זעם על חברי קואליציה והשרים שיצאו נגד שרת הפנים בעקבות מתווה הפליטים, והבהיר: "אנחנו ממשלה אחת. מי שיש לו בעיה – שידבר עם שקד ולא ידבר בתקשורת
נפתלי בנט, יאיר לפיד | צילום: צילום אריה לייב אברמס

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר (יום ראשון) בחלק הסגור של ישיבת הממשלה לאמירות שהשמיעו חברי כנסת מהקואליציה ושרים נגד מתווה הפליטים של שרת הפנים איילת שקד, ואמר כי "יש חשיבות גדולה במסרים אחידים של הממשלה – בשבועיים האחרונים נוצר מצב שכולם הופכים את שרת הפנים לשק חבטות ממשלתי".

לדברי בנט, "גם המתווה הראשון וגם המתווה המתוקן נבנו בתיאום מלא עם כל הגורמים הרלוונטיים, עם שר החוץ, עם האוצר ועם כל מי שמעורב באירוע. חלק מהאנשים שהיו יותר שמרנים משרת הפנים עצמה. בואו נעשה סדר – אנחנו במאמץ גדול לקלוט פליטים אוקראינים זכאי חוק שבות. אף אחד לא מדבר על זה בעולם, אנחנו מהמדינות שהן יותר בסדר בעולם. אנחנו כרגע מקבלים את כולם, לא דוחים אף אחד. כולנו רוצים להישמר בעניין הזה".

"כן, אנחנו לא מתביישים בזה שהמיקוד שלנו הוא בקליטת עליה של זכאי חוק השבות, ואנחנו גם לא דוחים אף אחד כרגע", אמר בנט. "אנחנו מאזנים בצורה נכונה בין ההומניות, לבין האינטרס הלאומי. אנחנו לא אומרים לאף אחד שיחזור לאזור לחימה. מי שיש לו בעיה – יתכבד וירים טלפון לשרת הפנים, לא בתקשורת. זה מצב מאוד דינמי, ואנחנו יודעים לשנות דברים כשצריך. כמו שהיה את השדרוג של המתווה בראשון למתווה השני. אבל אני מבקש – אנחנו ממשלה אחת, בואו נתנהג ככה".


שקד הכריזה לפני כשבוע, לאחר שספגה ביקורות קשות, על שינוי משמעותי במדיניות קליטת הפליטים מאוקראינה. בהצהרה שמסרה בנתב"ג אמרה שקד כי כל מי שיש לו קרובי משפחה בישראל יוכל להיכנס לארץ – ויוחרג ממכסת קליטת הפליטים.

בנוסף, שר האוצר אביגדור ליברמן יצא נגד מתווה הגיור בישיבת הממשלה – וטען כי "לא היה צריך לעלות את ההחלטה, אנשים לא רוצים להתגייר. אנחנו נתנגד להצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית אם היא לא תעבור שינוי משמעותי. אין כמעט רבני ערים, ולכן הוא לא אפקטיבי. יש מאות אלפי ישראלים לא מגוירים". השר עודד פורר הוסיף כי "זה אצבע בעין בשבילנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים