שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט: "האופוזיציה איבדה כל זכר של ממלכתיות"
בריאיון לוחמני
"הממשלה תוציא את ימיה", התחייב בנט. "אני מאוד מאמין בממשלה, אבל אני חייב להגיד זה תלוי גם בחבריה". "אני מתכוון לקיים בצורה מלאה את הרוטציה"
בנט ונתניהו במליאה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט התראיין הבוקר (שלישי) לדב גיל-הר בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב'. בריאיון התייחס בנט לנסיעת משפחתו לחו"ל בניגוד להמלצותיו, להתפשטות האומיקרון, הסכם הגרעין עם איראן והסרטונים של נתניהו באנגלית.

"האומיקרון שונה מכל מה שהכרנו. הוא מדבק מאוד, רואים בעולם שהוא שובר את כל השיאים, כמעט בכל המקומות, ולכן הרבה מאוד אנשים ידבקו. יש נטייה כרגע להרגיש 'אווירת סוף קורס', אבל אנחנו לא, עדיין מסוכן". בתוך כך קרא: "מבקש ומצפה מהורים שכמו שהגנו על עצמם שיגנו על הילדים, החיסונים הם בטוחים – כבר מיליוני ילדים אמריקנים התחסנו בחיסון שני, זה בטוח וזה עובד".

כשנשאל האם כשל ביעדו לחסן 80 אלף איש ביום, אמר רה"מ: "אני אסביר משהו. הציבור, כל עוד הכול טוב בחוץ אז הוא לוקח את הזמן. ההחלטה שקיבלתי, של לסגור את שמי ישראל לכניסת זרים, הביאה לנו ארבעה שבועות של יתרון על שאר העולם, אפילו חמישה שבועות. בעוד שאירופה עכשיו בשיא הגל וסגרים". 

בנט דחה על הסף את האפשרות להטלת סנקציות על אי התחסנות: "אני לא מאמין בלהטיל קנסות על אנשים שלא התחסנו". אך הוסיף: "מציגים לי קו שאומר שמי שמחוסן, גם אם הוא ייחשף למגע כזה או אחר – יוכל להמשיך לתפקד. מי שלא מחוסן – אנחנו לא נרצה שייחשף, כי הוא מסכן את עצמו. לכן, אני ממליץ לכל מי שרוצה המשך פעילות שגרתית בעסק, בעבודה, בלימודים, פשוט לגשת להתחסן".

על האפשרות של סגר אמר בנט: "המטרה שלי מתחילת המגפה זה להימנע ככל האפשר מסגרים, חטפתי לא מעט ביקורת בגל הדלתא. אמרו לי שהעובדה שאני לא מטיל מגבלות רוחביות זו שגיאה ועמדתי בלחץ הזה. אני לא פוחד לעשות את מה שנכון. פה אני לא יודע מה יילד יום. אנחנו בכל מקרה נהיה במצב מאוד מאתגר מבחינת יכולת הספיקה של בתי החולים".

בנט סירב להגיד במדויק האם סגר נמצא על השולחן: "אני רק שם אל מול עיניי מצפן של מקסימום בריאות ומקסימום כלכלה. מקומות עבודה, עסקים קטנים שנפגעו כל כך קשה בגלים הקודמים, ונעשה מה שנכון. אני לא רוצה לצאת בהצהרות, כי זה באמת מסובך".

"עושים פה עוול לגילת"

עוד התייחס לסערת הנסיעה של אשתו וילדיו לחו"ל, על אף שקרא לציבור לא לעשות זאת: "משפחת בנט פועלת לחלוטין על פי הכללים. עושים פה עוול לגילת. גילת בנט ומשפחת בנט פעלו בדיוק על פי אותם כללים שחלים על משפחת לוי בראשון לציון, ועל משפחת כהן במודיעין מכבים-רעות, אנחנו כפופים לאותם חוקים".

עוד התייחס לסערה סביב סירוב האופוזיציה להתקזז עם חברי כנסת מבודדים: "באתי לכנסת היום, מכיוון שנתניהו גרר אותי לכנסת, למרות שהוא יודע שהייתי במגע עם מאומתת אומיקרון. למרות שהוא יודע שזה יכול להדביק עוד עובדים בכנסת, עוד חברי כנסת".

בהמשך אמר כי הוא מסרב לוותר על הצבעות: "אנחנו חייבים לקיים מדינה. אי אפשר כל פעם שיש גל קורונה לסגור את המדינה. אני יכול להגיד לך מה הייתי מצפה. מה שהייתי מצפה זה להתנהגות ממלכתית. כשנתניהו היה ראש הממשלה, הוא ביקש מהאופוזיציה להימנע מהכינוס המיותר של נאומי ארבעים חתימות, שהוא סמלי בעיקרון – והאופוזיציה נענתה".

"האופוזיציה הזאת איבדה כל זכר של ממלכתיות"

"לצערי נתניהו לא מגלה את אותה ממלכתיות שגילה בזמנו לפיד – והידבקויות יהיו באחריותו", אמר ראש הממשלה. "באמת הפצרנו בו – למה לעשות את זה, למה, אתה עלול לגרום להדבקה. אתה כופה עלי לבוא. בכלל, אני חושב שהאופוזיציה הזאת איבדה כל זכר של ממלכתיות. דוגמה אחרונה היא שנתניהו רץ עם סרטונים באנגלית בתקשורת הבין-לאומית ותוקף את הממשלה, את המדינה שלנו".

עוד אמר על נתניהו: "אני מצפה שלא יסתובב בתקשורת זרה או בסרטונים באנגלית, שפונים לעולם, ויתחיל לכנות את ישראל איראן, צפון קוריאה. אבל שהוא יעשה את מה שהוא עושה, אני יכול להגיד מה שאנחנו עושים. לקחנו מדינה שהייתה בסחרור בין בחירות רביעיות, לחמישיות, לשישיות, לשביעיות, בשיתוק מוחלט, בלי תקציב, והעלינו את ישראל על פסים מאוד טובים".

ראש הממשלה התייחס גם לאיום האיראני ולריאיון מפקד חיל האוויר בו אמר כי ביכולתו להשמיד את מתקני הגרעין של איראן: "אני מאוד מעריך את מפקד חייל האוויר הנכנס ואת מפקדי צה"ל בכלל. אני מציע לכולנו לעמוד בכלל של אמור מעט ועשה הרבה".

בהמשך אמר: "אנחנו בנינו אסטרטגיה מאוד רובוסטית להתמודדות מול הסכנה האיראנית, לא רק הגרעינית אלא גם מול העובדה שאיראן הקיפה את ישראל במשך 30 שנה במעין טבעת של רקטות, ובעשור האחרון איפשרו לחיזבאללה להתחמש במעל ל-100 אלף רקטות. אנחנו צריכים את העסק הזה לגלגל אחורה, אין להם מה לחפש פה. במקביל אנחנו צריכים למנוע מאיראן להגיע או לפרוץ לנשק גרעיני לצמיתות".

"בנינו אסטרטגיה להתמודדות מול הסכנה האיראנית"

"חד משמעית, אנחנו לא צד להסכם בווינה אם הוא יקרה", אמר בנט. "תראה, אני יכול להגיד לך שיש לנו מערכת יחסים טובה מאוד עם הממשל האמריקני האמריקאים עונים בלי בעיה – זה היה פייק ניוז. אני חילצתי את ישראל ממקום שהיינו מה שנקרא 'פרטיזן'. היינו מדינה של מפלגה אחת, והחזרנו את ישראל למפלגה שנתמכת על ידי הדמוקרטים והרפובליקאים. משאמרתי את זה, לא תמיד אנחנו מסכימים עם המדיניות של ארצות הברית ולפעמים יש מחלוקת".

רה"מ התייחס לרצון האמריקני להקים קונסוליה בירושלים שתשרת את האוכלוסייה הפלסטינית: "אני הבהרתי בצורה מאוד חדה אבל לא בצורה עימותית שלישראל יש בירה, קוראים לה ירושלים, היא רק הבירה של מדינת ישראל. היא לא הבירה של עוד מדינה. לכן אין מקום לקונסוליה פלסטינית בירושלים. יש שתי גישות – יש גישה של קודמינו, של הליכודניקים, ובזמן האחרון זה לא הליכוד שהיה פעם, הגישה שעקצנית, שמחפשת לריב. הגישה שלי היא גישה שקטה יותר, שמחפשת להביא תוצאה ואני מעדיף את התוצאה ולכן הדברים נאמרים.

עוד התייחס גם לעימותים בקואליציה סביב חוק החשמל: "זאת ממשלה מאוד מורכבת. יש פה שמונה מפלגות בקואליציה, מפלגות משמאל, מימין, יהודים, ערבים, זה מורכב. אבל דווקא כאדם שישב בהרבה ממשלות, שהייתי שר ביטחון, ושר כלכלה, ושר חינוך, ראיתי ממשלות – בלי תחרות זאת הממשלה הכי אפקטיבית שהייתי בה. אני לא בטוח שאני אובייקטיבי אבל".

"זאת ממשלה מאוד מורכבת"

כשנשאל האם החוק, שלא מופיע בהסכם הקואליציוני, נסחט מבנט, השיב רה"מ: "ממש לא. אני רוצה להסביר משהו – ביבי סלל את הדרך לשיתוף הפעולה עם רע"ם. הרי הוא נפגש אין ספור פעמים עם מנסור עבאס. מנסור עבאס עושה פה מהלך חסר תקדים, אמיץ מאוד וקשה מאוד – הוא מכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית.

ראש הממשלה נשאל גם בנוגע לפגישה של ח"כ מרע"ם מאזן גנאים עם ראאד סלאח: "זה חמור מאוד. השאלה במה אנחנו מתמקדים. האם אנחנו מתמקדים בבאמת לטפל ביוקר הדירות בישראל, שנובע מזה שעשור לא בנו פה מספיק, או שאנחנו רוצים לריב. האם אנחנו בוחרים להתמקד בקידום התחבורה הציבורית שהוזנחה, ובטיפול בפשיעה הערבית שהוזנחה והתפוצצה לנו ב"שומר החומות". או לעשות או לריב. אני מעדיף שאנחנו נעשה, אני חושב שאזרחי ישראל מאוד רוצים את הקו הרגוע הנורמלי הזה שלא היה פה שנים.

בנט נשאל גם בנוגע לפינוי הישיבה בחומש, לעומת אי פינויו של הכפר הבלתי חוקי ח'אן אל-אחמר: "קודם כל אני משתתף בצערה של משפחת דימנטמן. לגבי הישיבה – הישיבה פונתה מספר פעמים במשך השנים, נדמה לי בפעם האחרונה בממשלת נתניהו-סמוטריץ' כשהייתי באופוזיציה".

"אני לא זוכר שסמוטריץ' עשה מזה עניין, אבל הישיבה עכשיו לא פונתה. אני נמצא בדיאלוג גם עם שר הביטחון, שאני חושב שהוא עושה עבודה חשובה מאוד בהרגעת השטח, ואני מכאן קורא לכולם לקרר ולהרגיע. על ח'אן אל אחמר אמר: "אנחנו כרגע גם בתחום הזה פועלים בצורה שקטה מנסים לגבש איזשהו מהלך".

"הממשלה תוציא את ימיה", התחייב בנט. "אני מאוד מאמין בממשלה, אבל אני חייב להגיד זה תלוי גם בחבריה. אם חברי הכנסת יסתכלו על התמונה הגדולה של כל הדברים הנפלאים שאנחנו עושים ולא ייכנסו לפינות קטנות – אני מאוד אופטימי". בהמשך אמר כי הוא מתחייב לקיים בצורה מלאה את הרוטציה: "לחצתי יד ליאיר לפיד ואני מתכוון לקיים בצורה מלאה את הרוטציה. כולל הכול. כשאתה הולך על מהלך כזה אתה צריך להאמין בזה ואני מאמין במהלך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים