שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "בנט הוא ראש ממשלה חלש וסחיט"
נתניהו עוקץ
ביבי תקף את ממשלת בנט: "זו ממשלה חלשה שמבטלת לצערי רבים מההישגים שלנו". סמוטריץ': "הממשלה נכשלת ומאפשרת את המשך ההפקרות בנתב"ג"
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק
נתניהו בישיבת הליכוד |
צילום: ערוץ כנסת

ראש האופוזיציה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "אתמול בצהריים רע"מ הציבה עוד אולטימטום לבנט: הם דרשו להעביר את הסמכויות בעניין הנגב למשרד הרווחה, על מנת שרע״מ תשלוט בפועל בנושא זה. אם בנט לא יכנס – רע"מ לא תצביע עם הממשלה. תוך שלוש שעות בנט נכנע לאולטימטום ומכר לעבאס את הנגב. בנט לא התעקש, לא נלחם, הוא אפילו לא ניהל משא ומתן למראית עין כפי שהוא נוהג לעשות מעת לעת".

"את מה בנט ימכור בפעם הבאה כשעבאס יאיים עליו, או כשטיבי או עודה יאיימו עליו, או שניהם? על מה בנט יוותר אז? האמת הפשוטה: לבנט יש רק 6 מנדטים כראש ממשלה. במציאות כזאת כל ח"כ אנטי-ציוני בממשלה הוא ראש הממשלה בפועל. בנט יהיה חייב להמשיך להיכנע לכל תכתיב של המפלגות הערביות והפוסט-ציוניות כדי להישאר בשלטון".

"כשמנסור עבאס דרש 50 מיליארד שקלים – בנט נכנע. אם מנסור עבאס ידרוש לעצור הריסת מבנים לא חוקיים – בנט כבר נכנע. אם מנסור עבאס עבאס יגיד לבנט לעמוד על רגל אחת, למחוא כפיים ולשים ידיים על הראש – בנט יבצע. בנט הוא ראש ממשלה חלש וסחיט שממלא תפקיד יצוגי בממשלה הפלסטינית-ישראלית הראשונה בתולדות המדינה, כדבריו של אחמד טיבי".

"בנט נפגש עם המלך עבדאללה לפני שבוע וחצי. חשוב מאוד. אבל שם כנראה הוא לא הבין שכשהוא נותן לו מים, עבדאללה במקביל נותן נפט לאיראן. עבדאללה לצערי הסכים להעביר צינור נפט מעיראק, שנשלטת על ידי איראן, דרך ירדן – למצרים – ובכך לתת לאיראן כוח כלכלי עצום לפתח את הכלכלה שלה ובעיקר את תוכנית הגרעין שלה, תוכנית הכיבוש שלה ופעולות הטרור שלה".

"כנראה שההתרגשות לקראת הפגישה לא הבהירה לו שהוא צריך לדרוש דבר הפוך. המדיניות של המדינות הערביות כתוצאה מעליית ממשלה חלשה שלא עומדת מול תוכנית הגרעין של איראן, שאומרת לארה"ב 'לא יהיו הפתעות' במבצעים שלנו, כולם מבינים את זה".

"לכן אין פלא שגם עומאן זזה לכיוון איראן והודיעה שהיא מבטלת את הליכי הנורמליזיציה עם ישראל. אני מזכיר לכם שהייתי בפגישה רשמית עם הסולטן הקודם שם בשנים האחרונות. עכשיו הכל זז לכיוון השני, בגלל החולשה".

"החולשה מרחיקה, העוצמה מקרבת, זו ממשלה חלשה שמבטלת לצערי רבים מההישגים שלנו ולכן זו עוד סיבה להפיל אותה. חברי לאופוזיציה, נמשיך לעבוד יחד מאוחדים וחזקים, עד שנפיל את הממשלה הרעה הזאת – ובהקדם!".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בישיבת הסיעה: "הזהרנו שאסור להפוך את המדינה לתלויה בתומכי טרור. תראו כמה מהר מוכח שזה נכון. עם ישראל כולו נוכח ביממה האחרונה ביכולת הסחיטה של תומכי הטרור ברע"מ ובכניעה המידית של הממשלה שתלויה בהם לכל הצבעה".

"שמעתי גורם בכיר בקואליציה שמסביר שרע"מ היא החרדים של הממשלה הזו. עזבו את ההשוואה הנואלת, זה בדיוק ההבדל בין ממשלה שתלויה במי שבבסיס חותרים לקידומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לממשלה שתלויה שמי ששאיפתם הפוכה לחלוטין".

"הקואליציה דורסת ברגל גסה את כל מה שהיה מקובל בכנסת במשך שנים. ח"כ מיכל וולדיגר ששמה את הטיפול בבריאות הנפש כאבן הראשה של פעילותה הפרלמנטרית הודרה מועדת הבריאות משיקולים פוליטיים קטנים. אמרנו שאי אפשר באמת לשים הכל בצד ולהקים ממשלה שקופה ערכית שתקפיא מצב, בגלל אין ספור שחקנים שימשיכו לחתור לקעקע את האופי היהודי והדמוקרטי של המדינה".

"והנה השלל רק של שבוע אחד: בג"ץ נוטל לעצמו סמכות לדון בחוקי יסוד ומקעקע את חוק יסוד הלאום באמצעות מכבסת מילים של "פרשנות מקיימת" שקורא גם אליו את השוויון המלאכותי. בג"ץ פוסל את התיקון לחוק הביטוח הלאומי ששולל קצבאות ממחבלים שיושבים בכלא הישראלי. הפרקליטות שוב מתנהלת כגילדה סגורה ששומרת על מינויים לא שוויוניים בשיטת חבר מביא חבר ומכניעה את הממשלה באמצעות שביתה פראית".

"שר האוצר מחליט, כביכול בתחום סמכות משרדו, לפגוע בלומדי תורה ובילדיהם בהחלטה ערכית פסולה ומעוותת. הפרוטקשיין והאלימות בצפון נמשכים ומטילים חיתתם על תושבי האזור. וגם בתחום המאבק בקורונה הממשלה נכשלת ומאפשרת את המשך ההפקרות בנתב"ג שמביאה אותנו להתפרצות של התחלואה בצעדי ענק".

"ומכאן לחוק שעל סדר היום שלנו לשלילת אזרחות ממי שהורשעו במעשי טרור נגד מדינת ישראל ואזרחיה ומקבלים קצבה מעודדת טרור מהרשות הפלשתינית. נמצאים איתנו כאן מי ששילמו ומשלמים באופן יום יומי את מחיר הטרור. אני מוריד בפניהם את הכובע על השליחות וההתגייסות למשימת החיים למנוע את המשפחה הבאה שתצטרף למועדון הכואב הזה".

"החוק הזה משקף קונצנזוס רחב של עם חפץ חיים ואמור להיות מוסכם על כל מי שמתנגד לטרור ומבקש לנהל נגדו מלחמת חורמה. ולכן זהו מבחנה של הקואליציה. אם כדבריהם רע"מ מתנגדת לטרור ושותפה למאבק של ישראל נגדו היא אמורה לתמוך בחוק הזה. מי שמתנגד לו תומך למעשה בטרור ומבקש לחזק את מבצעיו ולשמור על זכויותיהם".

"ממשלות ימין קודמות קידמו את חוק קיזוז משכורות המחבלים, את שלילת הקצבאות שבג"ץ פסל בשבוע שעבר ועוד ועוד כלים למאבק בטרור. התירוץ הקבוע של הקואליציה הזו 'גם ביבי לא עשה' פשוט לא קיים הפעם. הממשלה הזו תצטרך לבחור ביום רביעי האם היא בצד של הטרור או בצד של אזרחי ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים