שיתוף
תגובות
חדשות » בנט: הטרור הוא קריאת השכמה- אחרי הזנחה של שנים
ביקורת מרומזת
בנט קרא בדבריו לכולם לשמור על השגרה, למרות גל הטרור הפוקד את המדינה | בנט תקף במרומז את קודמו בתפקיד, ואמר כי הטיפול בטרור הוזנח במשך שנים
רה"מ נפתלי בנט ואלוף פיקוד צפון אמיר ברעם | צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט סייר היום (שלישי) באוגדת איו"ש של צה"ל מלווה ברמטכ"ל כוכבי ובבכירים נוספים, ולאחר מכן מסר הצהרה מיוחדת לתקשורת. בנט התייחס לשלל הנושאים הבוערים שעומדים על הפרק, ואף מסר הודעה בנוגע ללחימה באוקראינה, זאת אחרי שפוטין וזלנסקי וויתרו על שירותיו של המתווך בנט, שלא העלו דבר.

בדבריו התייחס בנט למתיחות הביטחונית ולמאמצי מערכת הביטחון לבלום את גל הטרור, שהחל עם שלושה פיגועים בבאר שבע, בחדרה ובבני ברק.

"יש לנו מפקדים ולוחמים נחושים, ממוקדי מטרה, חותרים למגע", פתח רה"מ את דבריו. "ביקרתי ביחידת המודיעין שמלווה את הפעילות. עם החיבור בין התושיה של הצעירים במודיעין לבין רוח הלחימה של הלוחמים – אין לי ספק שננצח".

"בשבועיים האחרונים אנחנו מתמודדים עם פיגועים קשים", הוסיף רה"מ. "עבור כולנו זו קריאת השכמה. אחרי הזנחה של שנים, צריך לתקן את מה שצריך – בכל הכוח. אנחנו פועלים בצורה אגרסיבית, סיכלנו 15 פיגועים משמעותיים ביהודה ושומרון ובשטחי ישראל, עצרנו 200 חשודים והגענו לעוד 400 חשודים או אנשים שאי פעם היה להם קשר לדאעש או לארגוני ג'יהאד קיצוני".

למרות החשש מפיגועים נוספים, ראש הממשלה קרא לאזרחי ישראל לחזור לשגרה מלאה: "עכשיו זו שגרה דרוכה, אבל כוחות הביטחון בכל הממדים משועבדים להחזרת הביטחון לאזרחים. מטרת הטרור לזרוע אימה – אסור לתת להם להצליח. קורא לכולם להמשיך ללכת לעבודה, לבית הספר, לבלות ולטייל בכלל חלקי ארץ ישראל. מנסים להזיז אותנו, לגרום לנו לוותר – זה לא עבד אז ולא יעבוד אף פעם".

"ועדיין", סייג רה"מ, "כל זה לא מספיק. בכל משבר יש הזדמנות, וההדזמנות כאן היא לעשות צעד אסטרטגי לחיזוק הביטחון האישי בישראל. הייתה הזנחה רבת שנים של הרבה ממשלות בכל סוגיית הנשק בחברה הערבית – איפשרו לכרבע מיליון כלי נשק להצטבר בחברה הערבית. צריכים לטפל בזה באמצעות פעולה עקבית וארוכה – זה יוצר חיכוך, גם במאבק מול משפחות הפשע בחברה הערבית – אבל זה עובד. העובדה שהבעיות הצטברו במשך שנים זה נכון אבל לא תירוץ – זו המשמרת שלנו והחובה שלנו לתקן, והתחלנו לעשות זאת".

בהמשך נשאל בנט על התמונות מהעיירה האוקראינית בוצ'ה, שעוררו סערה גדולה בעולם, וגינה לראשונה את מעשי הרצח: "אנחנו כמובן מזועזעים מהמראות הקשים בבוצ'ה. אלה מראות נוראיים, ואנחנו מגנים אותם בכל תוקף. שר החוץ התייחס לזה. הסבל של אזרחי אוקראינה עצום, ואנחנו עושים כל שאנחנו יכולים כדי לסייע. בית החולים שדה במערב אוקראינה טיפל כבר ב-2,200 אזרחים אוקראינים בתנאים לא פשוטים, ואנחנו שולחים מטוסים עם ציוד הומניטרי וקולטים פליטים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים