שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בנט הכריע – פטור מבידוד לתלמיד שנחשף למאומת
"החלטה אומללה"
ראש הממשלה, שר הבריאות ושרת החינוך סיכמו לפני שעה קלה את פרטי מדיניות הבדיקות החדשה במערכת החינוך שיכנס לתוקף החל ממחר
נפתלי בנט, ניצן הורביץ | צילום: קובי גדעון / לע"מ

ראש הממשלה, שר הבריאות ושרת החינוך סיכמו לפני שעה קלה את פרטי מדיניות הבדיקות החדשה במערכת החינוך שיכנס לתוקף החל ממחר ויפטור מבידוד את התלמידים שנחשפו למאומת ע"י כך שכל התלמידים יחוייבו לבצע שתי בדיקות אנטיגן בשבוע – בימים ראשון ורביעי.

את הבדיקות יעשו התלמידים בביתם לפני היציאה ללימודים וידווחו את התוצאות בפורטל מיוחד של משרד החינוך. תלמיד שתוצאת הבדיקה שלילית יגיע ללימודים כרגיל.

מחר, יום חמישי נדרשים כל תלמידי ישראל לבצע באופן חד פעמי בדיקה ביתית לפני ההגעה ללימודים.

תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית חיובית – ישאר בביתו ולא יגיע ללימודים אלא ילך להיבדק שוב לקורונה בבתחנת בדיקה מפוקחת. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת שלילית – התלמיד ישוב למוסד הלימודים לשגרת לימודים. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת חיובית – התלמיד יבצע חמישה ימי בידוד מלאים עד להחלמה (בכפוף לבדיקות ביתיות בימים 4 ו-5 ולתוצאה שלילית בשתיהן).

במקרה שיתגלה תלמיד מאומת בכיתה: תלמיד לא מחוסן שלא ייבדק בימים ראשון ורביעי, וימלא בהתאם את הנתונים בפורטל משרד החינוך, יידרש להיכנס לבידוד מלא של 5 ימים מלאים

יודגש: תלמיד עם תסמינים נדרש שלא להגיע ללימודים עד חלוף התסמינים – מי שחולה נשאר בבית. במקרה של חשיפה ישירה וקרובה למאומת (בכיתה, בבית או בשעות אחר הצהריים) – מומלץ להיבדק מדי יום, בחמשת הימים שממועד החשיפה.

תלמיד שנמצא בסיכון גבוה לתחלואה קשה בשל מחלת רקע או שאחד מבני משפחתו הגרעינית מצוי בקבוצת סיכון – יורשה לא להגיע ללימודים בחודש הקרוב.

המתווה החדש יוחל על תלמידים בכל הגילים (עד 18) במוסדות החינוך הבאים: גני הילדים לרבות פעוטונים • בתי ספר יסודיים • חטיבות הביניים והתיכונים • ישיבות • פנימיות.

ח"כ שלמה קרעי הגיב: "בנט מסכן את ילדינו בכוונת מכוון. הוא החליט לשלוח את הילדים והתינוקות שלנו למסיבות הדבקה בניגוד להמלצות גורמי המקצוע במשרד הבריאות. בנט החליט לשפוך את התינוק עם המים… אבל אנחנו נפעל בשום שכל כדי שהתינוקות לא יינזקו. שמרו על ילדיכם, הממשלה לא תעשה את זה בשבילנו כנראה".

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד בריאיון לחדשות 12: "ההחלטה של רה"מ בנט לבטל את הבידודים – אומללה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים