שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » בנט: "הסכם עם איראן יביא טרור על סטרואידים"
בועידה הוירטואלית
בנט: "הם מנסים לפתח נשק גרעיני. לא רואה שום היגיון בכך שהעולם החופשי יחתום עמם על הסכם שייתן להם כסף, ובו זמנית יאפשר להם להמשיך בדבר הזה (תכנית הגרעין)"
ראש הממשלה, נפתלי בנט, בנאומו בפני ועידת האו"ם לשינוי אקלים. | צילום: חיים צח /לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, השתתף היום (ג') בוועידה הוירטואלית של הפורום הכלכלי העולמי (WEF), במעמד נשיא הפורום, Borge Brende. בדבריו, התייחס רה"מ לנגיף הקורונה והטיפול בזן האומיקרון, להסכמי אברהם והמצב במזרח התיכון, לסוגייה האיראנית ולנושאים נוספים.

מדברי ראש הממשלה בוועידה: "מדינות הגונות והעולם החופשי צריכים להכיר במעשיה של איראן. האיראנים הם מקור הטרור במזרח התיכון ועלינו להילחם בכך בחזרה. הדבר האחרון שיש לעשות עם ׳תמנון׳ כזה הוא להזרים עשרות מיליארדי דולרים לתוך המנגנון שלהם. מה תקבלו מזה? טרור על סטרואידים. כל מה שאנו רואים יוכפל וישולש בעוצמתו, כיוון שהם יהיו חזקים יותר.

ברצוני להעלות נקודה – בעוד שלאיראן יש תדמית של מדינה חזקה, למעשה היא פגיעה בהרבה ממה שנהוג לחשוב. הכלכלה שלהם כושלת לגמרי, המטבע נשחק. הם כ"כ לא כשירים, שהם לא מסוגלים לספק מים לברזים בחלקים עצומים של המדינה, לדוגמה באיזור אספהאן. יש איראנים רבים שמנסים לפתוח את הברז ושום דבר לא יוצא, בגלל חוסר המסוגלות של המשטר שלהם. אנו רואים הפגנות של מורים, שופטים, גמלאים באיראן. זה משטר מושחת וכושל.

אנחנו צריכים לעמוד איתן עד שאיראן תיקח חלק בהסכם. אבל, יש רק הסכם אחד וההסכם הזה צריך להיות חזק וארוך יותר. משמעות הדבר בפועל היא שאיראן צריכה לוותר על תכנית הנשק הגרעינית שלה. למה שמישהו ייתן לגיטימציה לזכותם להעשיר אורניום בקיבולת עצומה? הם כבר כעת מעשירים אורנים ברמה של 60% במפעלים עצומים להעשרת אורניום. למה הם עושים את זה? אין צורך ב-60% אורניום לשום מטרה, פרט לנשק גרעיני.

הם מנסים לפתח נשק גרעיני. אני לא רואה שום היגיון בכך שהעולם החופשי יחתום עמם על הסכם שייתן להם כסף, ובו זמנית יאפשר להם להמשיך בדבר הזה (תכנית הגרעין).

הייתי איש עסקים בתחום ההיי-טק. הייתי אומר שהשקעה באיראן היא לא השקעה נבונה, בין אם יש הסכם ובין אם לא".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים