שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט התרברב ונתניהו תקף "דוחים ניתוחים. כישלון"
דיון 40 חתימות
מליאת הכנסת קיימה דיון בהשתתפות ראש הממשלה על פי בקשתם של 40 חברי כנסת, בנושא "חוסר המנהיגות ואובדן השליטה של ראש הממשלה מול מגיפת הקורונה"
נפתלי בנט ובנימין נתניהו במליאה | צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת
צילום: ערוץ כנסת

מליאת הכנסת קיימה דיון בהשתתפות ראש הממשלה על פי בקשתם של 40 חברי כנסת, בנושא "חוסר המנהיגות ואובדן השליטה של ראש הממשלה מול מגיפת הקורונה (דלתא/אומיקרון) מסכנים את חייהם של אזרחי ישראל ומאיימים על יציבות המשק".

לאחר שנכח במליאה במשך כל דיון ה-40 חתימות, עלה ראש הממשלה נפתלי בנט לדוכן המליאה על מנת להשיב לחברי הכנסת ואמר: "אני רוצה לחזור על המדיניות שלנו בקורונה ששונה ממש שהיה בממשלה הקודמת – כלכלה פתוחה ונלחמים במגפה. מצד אחד אנחנו לא מכחישים את הקורונה, אנחנו ראשונים בעולם בבוסטר וראשונים בעולם בחיסונים. אבל מצד שני, אם תוציאו את הראש מהכנסת ואתם תראו שאנשים הולכים לעבודה, החיים ממשיכים, ילדים הולכים לבית הספר בבוקר".

"אנחנו לא נוקטים בגישה של פאניקה, ולא חושבים שהקורנה היא סוף האנושות. הדבר הכי קל זה ללחוץ על כפתור הסגר, הרי מה יותר נוח מלשבת בבית בחל״ת במשך שנה. אנחנו נלחמים להשאיר כלכלה פתוחה. התפיסה שלנו היא לתת את הכלים לציבור להגן על עצמו".

"מה כואב לכם? שהפסקנו את מזוודות הכסף שאתם התחלתם? כואב לכם שמנענו בחירות חמישיות ושישיות? כואב לכם שפתחנו תחרות בכשרות ושברנו את המונופול? אולי כואב לכם שהגדלנו את שכר הלוחמים ב-50%? כואב לכם שהגדלנו את דמי הקיום לבנות השירות הלאומי? כואב לכם שיש צמיחה של 7% בכלכלה?"

בנט פנה לחברי האופוזיציה ואמר: "החזון שלכם זה בחירות קיטוב, סגרים, החזון שלנו זה מדינה שחזרה לתפקד. אופוזיציית ביבי – טיבי- סמוטריץ, אני אגלה לכם עוד משהו שאתם מתקשים להפנים, הסיבה שאתם לא בממשלה היא כי לא הצלחתם להקים ממשלה ארבע פעמים. כשלתם בניסיון להקים ממשלה לכן הדמוקרטיה ולא הקונספרציה העבירה אתכם לאופוזיציה."

דברי ראש הממשלה נקטעו שוב ושוב ע"י חברי האופוזיציה שקראו לעברו קריאות ביניים. חברי הכנסת יצחק פינדרוס ואופיר כץ הוצאו מהאולם לאחר שנקראו לסדר שלוש פעמים.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו עלה לדוכן אחריו ובפתח דבריו התייחס לפרשת השימוש בתכנות הרוגלה: "זהו יום שחור למדינת ישראל. מבלי להתייחס לעניין שלי, שיש לו כמובן השלכות רחבות, אני חושב שהעניין הזה נוגע לכל אזרחי המדינה – לא ימין, לא שמאל, כל אזרחי המדינה בלי יוצא מן הכלל. קרה כאן דבר שאי אפשר בכלל להעלות על הדעת. גורמים במשטרה ריגלו באופן בלתי חוקי בכלים הכי אגרסיביים שיש בעולם אחרי אינספור אזרחים – עיתונאים, פעילים חברתיים מימין ומשמאל, ראשי ערים, אנשי עסקים, פוליטיקאים, בני משפחותיהם – מי לא?"

"מי יודע איזה שימוש פסול עשו בריגול זה. תוכנות ריגול שנועדו לסכל טרור ולהילחם באויבינו, הפכו לכלי יומיומי בידי גורמים במשטרה לריגול אחר אזרחים בניגוד לכל נורמה, בניגוד לכל חוק. הדבר דומה לכך שצה״ל ישתמש במטוסי f35 שאנחנו משתמשים בהם נגד איראן וחיזבאללה וחמאס כדי להפציץ את אזרחי ישראל. לא היה דבר כזה ובשום פנים ואופן אסור לעבור על כך לסדר היום".

"יש רק דרך אחת לטפל בזה. לא בתמרונים ותירוצים ולא בכל מיני דרכים שלא יהיו מקובלות על כל יושבי הבית הזה. הדרך לעשות זאת היא באמצעות חקירה עצמאית, חזקה ובלתי תלויה, שתהיה מקובלת על שני צידי הבית הזה. רק כך נשקם את אמון הציבור במדינה שלנו ובדמוקרטיה שלנו".

"נפתלי, שאלת ״מה כואב לנו?״. כואב לנו שהרסת תוך כמה חודשים את ההישגים האדירים שהבאנו לאזרחי ישראל. לפני שמונה חודשים העברנו לכם את המדינה הראשונה בעולם שיצאה בשלום מהקורונה. דורגנו אז בחמישייה הראשונה בעולם בהצלחה בהתמודדות עם המגיפה. היו כמעט 0 חולים, 0 נדבקים, 0 מתים, והיום הספרון החדש שבנט חייב להעתיק הוא ״איך להיכנע למגיפה״. זה בדיוק מה שעשיתם".

"בחודשים האחרונים נפטרו בישראל מהקורונה כמעט 3000 ישראלים. לצערי רובם מתו לשווא כי יש לנו היום חיסונים. זה מצב אחר לגמרי. יש לנו חיסונים, הבאנו מיליוני חיסונים, אני וחבריי כאן".

"חודש לפני הבחירות כבר לא היה סגר, נפתלי, אין צורך בסגר כשיש חיסונים. אבל יש צורך בדברים אחרים. להגביל התקהלויות, לאכוף מסיכות, להעצים את החיסונים השלישי והרביעי. את השלישי בכלל היה לכם ואלף איש מתו כי החיסון השלישי שחיכה בקונטיינרים באירופה וקנינו מראש, חיכיתם חודש עד שהבאתם ואלף איש מתו לשווא".

"לא עשיתם כלום ועוד 2000 מתו. המחלקות עמוסות. שיאים בחולים קשים, דוחים ניתוחים, דוחים טיפולים מצילי חיים, והכל כשיש חיסונים! איזה כישלון. בנט יכל לעשות מאמץ אמיתי ולקבל החלטות אבל הוא לא עשה כלום. הוא עמד חסר אונים מול מכחישת הקורונה שהוא מינה לשרת החינוך שחיבלה במוצהר במבצע החיסונים. תגידו לי, מה חשבתם שיקרה? אתה בנט לא עשית כלום. לאימפוטנטיות הזו אתה קורא מדיניות?"

"בעזרת השם נצא מהגל הזה, כמו כל העולם. אבל כשזה יקרה זה יקרה לא בזכות בנט אלא למרות בנט. זה יקרה, בגללך בנט, במחיר יציאה מהגל הנוכחי שכבר גבוה בהרבה מיתר המדינות".

"הממשלה הזאת מכילה מתים, נותנת לעם שלנו למות, היא גם מתעלמת ודורסת את העצמאים, היא דורסת את בעלי העסקים, וקוראת להם להחליף מקצוע. לא רק שאתם לא נותנים לאזרחים שום פיצוי כלכלי, אתם גם מעלים מחירים בכל התחומים: מעלים את מחירי הדלק, החשמל, המים, הארנונה, מעלים מיסים".

"הבטחתם סינגפור, הבטחתם להוריד מיסים – לא עשיתם כלום. הבאתם לנו קדחת כלכלית. אתם מעלים את מחירי המוצרים, הכל עולה והכל מתייקר, והכל כדי לממן את העסקה האפלה שעשיתם עם רע״מ – ״מס עבאס״. אפילו לא אכפת לכם. אתם מאשימים את כולם חוץ מעצמכם. אתם נוהגים ברכב ואתם מאשימים אחרים. אתם מדרדרים את כולנו לתהום".

"אזרחי ישראל מסתכלים על הממשלה והם לא מבינים מדוע הפקירו אותם לגורלם. אף אחד מכם לא מנסה להציל חיים, אף אחד לא מנסה לתמוך בעסקים ובאזרחים, אזרחים פושטים רגל ועסקים נסגרים, מאות אלפי ישראלים בבידוד בלי שום עזרה ולכם אפילו לא אכפת. מעולם לא הייתה כאן ממשלה כל כך כושלת, כל כך אטומה, כל כך צבועה וכל כך יהירה".

"זאת ממשלה מסוכנת. איראן מנהלת בימים אלה מו״מ מתקדם לחזרה להסכם הגרעין. באופן מדהים עמדתה של ישראל לא נשמעת בעניין הזה. בנט לא נלחם נגד חזרת איראן להסכם ושר החוץ לפיד שותק כמו דג".

"השבוע החליט הממשל האמריקני להסיר חלק מהסנקציות נגד איראן בלי שום תמורה מצד משטר האייתולות. ארה״ב ומדינות המערב ממשיכות לחלק לאיראן מתנות חינם בזמן שאיראן והם דוהרים להסכם שיאפשר לאיראן להעשיר אורניום. זה לא מפתיע, מה שכן מפתיע זו השתיקה הרועמת והמחפירה של בנט ולפיד".

"במשמרת שלנו, כשארה"ב דהרה להסכם מסוכן עם איראן, נלחמתי נגדו בכל במה ובכל פורום. יצאתי לקונגרס ונלחמתי נגד ההסכם גם כשכאן בארץ תמכו בו, חלק מאותם אנשים יושבים היום בממשלה. הבאנו את ארה״ב לפרוש מההסכם הזה ולהטיל סנקציות נגד איראן. עשינו זאת מתוך תחושת שליחות עמוקה כי זו המשימה העליונה של ראש ממשלה בישראל – להבטיח את ביטחונה ועתידה של המדינה שלנו".

"אתם מרכינים ראש, אתם מתנהגים כמו מדינת חסות כשיש לנו אחריות לדאוג כאן ל-3000 שנות קיומנו שמאויימים על ידי איראן שרוצה להשמיד אותנו. אינכם מסוגלים לדאוג לבריאותם של אזרחי ישראל ואינכם יכולים לדאוג לרווחתם וכלכלתם של אזרחי ישראל ומעל הכל אינכם יכולים להבטיח את עתידה וביטחונה של ישראל".

"אני אומר זאת בצער עמוק ולא בהנאה. אני רואה כאן כישלון מחפיר. כל אזרחי ישראל רואים את הכישלון שלכם והם מבינים שהממשלה הזאת צריכה ללכת והיא תלך מהר יותר ממה שהם חושבים, כי אי אפשר לעצור את גל המחאה האמיתי של אזרחי ישראל שרוצים עתיד בטוח".

לאחר הצבעה שמית תמכו בהודעת ראש הממשלה 55 חברי כנסת, לעומת 53 שהתנגדו לפיכך עמדתו של ראש הממשלה התקבלה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים