שיתוף
תגובות
חדשות » הסתיימה פגישתם של בנט והנשיא פוטין
מנסה לתווך
ראש הממשלה בנט, השר אלקין, ראש המל"ל, ופמלייתו יצאו בחשאי למוסקבה | בפגישתו הוא דן עם פוטין בלחימה באוקראינה וכעת עושה דרכו לגרמניה לפגישה עם הקנצלר
בנט ופוטין במפגש קודם בסוצ'י | צילום: צילום: קובי גדעון, לע"מ

פגישת רה"מ בנט ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין הסתיימה כעת, לאחר כשלוש שעות, כך אמר גורם מדיני בכיר בלשכת ראש הממשלה לחיים פסל בבחזית.

על פי הגורם, בנט מתואם עם ארה"ב, גרמניה וצרפת, תוך שיח שוטף עם אוקראינה. הפגישה התקיימה לאחר שורה ארוכה של שיחות שקיים רה"מ עם מנהיגים בשבוע האחרון.

עוד אמר הגורם כי רה"מ שוחח עם הנשיא פוטין גם על מצבם של הישראלים והקהילות היהודיות כתוצאה מהקונפליקט, וכי בפגישה נידונה גם ההתקדמות בשיחות הגרעין בוינה. על פי הגורם ראש הממשלה הביע את עמדת ישראל, שמתנגדת לחזרה להסכם הגרעין.

כזכור, ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש הערב (מוצאי שבת) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה למשך יותר משעתיים וחצי. יצויין כי ראש הממשלה ופמליתו יצאו בשבת בבוקר בחשאי למוסקבה על מנת לדון עם פוטין בלחימה באוקראינה ובאפשרות להשגת הפסקת אש. בכיר ישראלי אמר כי לשכת ראש הממשלה עדכנה מראש את הבית הלבן בנסיעתו של בנט למוסקבה.

בפגישה משתתף שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, שמסייע בתרגום. את ראש הממשלה מלווים ראש המל"ל ד"ר איל חולתא, היועצת המדינית שמרית מאיר ודובר ראש הממשלה מתן סידי.

במהלך ימי הלחימה בנט שוחח גם עם הנשיא פוטין וגם עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי וקרא למנהיגי העולם לפעול במהירות כדי לסיים את המלחמה באוקראינה. "דברים נראים גרוע בשטח עכשיו באוקראינה, אבל אם מנהיגים בעולם לא יפעלו מהר זה עלול להפוך למצב הרבה יותר גרוע", הזהיר. "לא מאוחר מדי, השחקנים המרכזיים בעולם חייבים להעביר את שני הצדדים משדה הקרב לשולחן המשא ומתן".

יצוין כי המפגש הדרמטי מגיע על רקע הצעתו של בנט לפוטין בשיחותיהם האחרונות לתווך במשבר, כשברקע העובדה שישראל נמנעת מהצטרפות לסנקציות הקשות שהטיל המערב על רוסיה בגלל הפלישה שלה לאוקראינה. מנגד, היא פועלת גם לשמר קשרים טובים עם הממשלה בקייב – אליה גם שלחה השבוע ציוד הומניטרי רב. לפני הטיסה הסודית שלו למוסקבה שוחח בנט עם פוטין פעמיים מאז תחילת הפלישה הרוסית, באופן פומבי לכל הפחות.

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. בנט הזה פשוט חילל שבת
    לא כל אחד שחושב שבא לו לתווך בין שני גוים יכול לחלל על זה השבת קודש
    רואים מזה עד כמה ראש ממשלת ישראל רחוק ומנותק מהיהדות.
    בושה לנו

  2. לאחר שבנט שאל דעת תורה את הרבאי הרפורמי הוא קיבל היתר לנסוע בשבת בתנאי שיקח איתו עוד אנשים שהחילול שבת יהיה יותר גדול

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים