שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » בנט וגנץ טוענים כי צריך לפעול מול איראן בכל מחיר
בתרגיל אוגדתי
רה"מ נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי סיירו היום בתרגיל אוגדתי של עוצבת געש וקיבלו סקירת קרב וקיימו הערכת מצב אוגדתית
רה"מ בנט, בני גנץ וכוכבי | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
רה"מ בנט ושר הביטחון בני גנץ בהצהרה |
צילום: עומר מירון/ לע"מ, סאונד: בן פרץ/ לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי ביקרו היום (שלישי), בתרגיל אוגדתי של עוצבת געש. במהלך הביקור קיבלו סקירת קרב וקיימו הערכת מצב אוגדתית, שיח מפקדים ושיח עם מג"ד ומפקדי פלוגות מגדוד 51 של חטיבת גולני.

במסגרת התרגיל, כ-3,000 לוחמים מחטיבות גולני, שריון, תותחנים וחטיבות מילואים, לצד מערכי מודיעין וחיל האוויר, מתרגלים תמרון במתווה הררי ולוחמה בשטח בנוי. רה"מ בנט הודה ללוחמים על פעילותם למען ביטחון ישראל, ואיחל להם בהצלחה בהמשך התרגיל.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "תקציב המדינה אושר והדבר הזה חשוב במיוחד לצה"ל, שיכול לתכנן נכון את המשאבים, להתאמן בצורה רציפה ואינטנסיבית ולהשקיע את כל מה שצריך בהיערכות למלחמה הבאה. צה"ל מתאמן היום בהיקפים גדולים מאוד וברמת כשירות גבוהה, גם למצב של תמרון, בכל מקום".

"אנחנו מוקפים באתגרים ביטחוניים והמטרה היא לנצל תקופות של שקט יחסי כדי לבנות כוח. לכן, אנחנו נערכים לתרחישים השונים, הקרובים והרחוקים. אנחנו מתמודדים עם איראן ושלוחותיה, בלבנון ובסוריה. לא משנה מה יקרה בין איראן לבין המעצמות, ואנחנו בהחלט מודאגים מהעובדה שאין מספיק קשיחות מול ההפרות האיראניות, ישראל תגן על עצמה, בכוחות עצמה".

שר הביטחון, בני גנץ: "אני שמח להיות פה בביקור באוגדה רב-זירתית, שהפכה בתקופתי כרמטכ"ל לאוגדה רב-זירתית לצד אוגדות נוספות, שמסוגלת לפעול בכל אחת מזירות הפעולה שצה"ל צריך. במקרה שלנו היא מתרגלת מתאר צפוני".

"אנחנו כמובן עוקבים אחרי כל מה שקורה בכל הזירות. אנחנו רואים בימים אלו את המדיניות של איראן גם בתוך איראן בהקשרי הגרעין, גם בהקשרי ההתעצמות שלה מחוץ לאיראן, ואת ההשפעה שלה בסוריה ובלבנון".

"העולם צריך לפעול כנגד איראן וישראל צריכה להמשיך לעשות את מה שהיא צריכה בכל אחת מהזירות בכלל ובזירה הצפונית בפרט. מצאנו פה מערכת מאוד מגובשת ומאומנת שצוברת עוד ועוד יכולות, ואני מאוד שמח על מה שראינו פה".

בביקור השתתפו גם מפקד פיקוד צפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד הגיס הצפוני הנכנס, אלוף סער צור, מפקד הגיס המטכ"לי ומפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך, מפקד אוגדה 36, תא"ל דן נוימן, מפקד מל"י, תא"ל דוד זיני, ומפקדים נוספים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים