שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט וסמוטריץ' על סף פיצול – 'כחול לבן' חותרים ל'ימינה'
הציונות הדתית
גורמים ב'כחול לבן' סבורים כי במתכונת הנוכחית בה נותר גנץ עם ח"כים המזוהים עם הציונות הדתית, על המפלגה לחתור לאיחוד עם בנט • סמוטריץ' בוחן פיצול וריצה עצמאית
נפתלי בנט | צילום: פישל רוזנפלד

על רקע התמורות בציונות הדתית עם הודעתו של השר רפי פרץ יו"ר 'הבית היהודי' כי לא יתמודד בבחירות הקרובות ובצל הפיצול המסתמן ב'ימינה' כאשר שיחות הגישור בין בנט לסמוטריץ' לא הועילו עד כה בלשון המעטה, נראה איפה, כי בלשכת ראש הממשלה יש מי שמבקשים לעודד ריצה עצמאית של הציונות הדתית בראשות סמוטריץ' על מנת לנגוס בכוחו האלקטורלי של נפתלי בנט בסקרים.

"גורמים בליכוד ובימין מפעילים לחצים על ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר האיחוד לאומי, כדי שיתמודד על ראשות הבית היהודי, בתקווה שינצח ויקדם איחוד מפלגות המזוהות עם הציבור הדתי־לאומי", כך דווח הבוקר ב'מעריב'.

גורמים בליכוד אמרו לעיתון, כי "רשימה 'סרוגה' מאוחדת וחזקה מספיק כדי לעבור את אחוז החסימה – זה מה שהליכוד ונתניהו זקוקים לו". לדבריהם, "אם כך יקרה, הרי שהליכוד יעשה מאמץ כדי לסייע לרשימה זו להצליח בבחירות. נדבר עם הרבנים וננמיך פרופיל ביהודה ושומרון, כדי שהקולות שם ילכו לרשימה ציונית דתית ופחות לליכוד. עם רשימה כזאת גם אפשר יהיה לחתום הסכם עודפים".

בתוך כך, הבוקר מדווח 'ידיעות', כי "בכירים במפלגת כחול לבן מקיימים בימים האחרונים מגעים עם 'ימינה' ובוחנים אפשרות להתמודדות משותפת בבחירות".

לפי הדיווח, בכחול לבן החוששת מאיבוד הגובה בסקרים והאפשרות שהיא לא תצלח את אחוז החסימה, מבינים כי במתכונתה הנוכחית, לאור הגוון הימני שקיבלה המפלגה בצל הח"כים שעוד נותרו בה וטרם פרשו, החיבור לימינה אך נראה טבעי".

"התנאי היחיד שיציב גנץ למהלך כזה הוא היפרדות של בנט מסמוטריץ' מה שמסתמן כרגע כצעד בלתי מופרך". ממפלגת ימינה נמסר כי האיחוד המדובר אינו עומד על הפרק בשלב זה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים