שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » בנט וקנצלר גרמניה הכריזו על שיתוף פעולה אסטרטגי
בביקור בישראל
בנט התייחס למלחמה ואמר: "החובה שמוטלת עלינו היא לעשות הכל כדי לעצור את שפיכות הדמים, ולהביא את ההתרחשות כמה שיותר מהר משדה הקרב לחדרי המשא ומתן"
נפתלי בנט, וקנצלר גרמניה, אולף שולץ | צילום: קובי גדעון/ לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט קיבל הבוקר את פניו של קנצלר גרמניה אולף שולץ בפגישה שנערכה ביד ושם בירושלים. לאחר ששוחחו השניים קיימו מסיבת עיתונאים בה התייחסו למלחמה באוקראינה ולעניין הגרעין באיראן.

"אדוני הקנצלר, ברוך הבא לירושלים. אני שמח מאוד שבחרת להגיע אלינו, לישראל, באחת התחנות הראשונות שלך כקנצלר גרמניה. זה לא מובן מאליו. שנינו התחלנו את היום ב'יד ושם', המקום שמזכיר לנו את הפצע שיושב בבסיס היחסים בין ישראל לגרמניה. היחסים האלה עברו כברת דרך מאז דוד בן גוריון ואדנהאוור והם איתנים מתמיד. יחד נעמיק ונרחיב אותם".

"היום אני גם שמח לבשר שהקנצלר ואני סיכמנו על יצירת שיתוף פעולה אסטרטגי חדש בין מדינת ישראל לבין גרמניה. זה פורמט של דיאלוג שיקרה פעמיים בשנה בענייני ביטחון ועניינים מדיניים. אני חושב שזאת קפיצת מדרגה גדולה למערכת היחסים שלנו".

"אדוני הקנצלר, אתה מגיע לכאן בזמן הרה גורל ורגיש מאוד. שוחחנו כעת ארוכות על המצב באוקראינה. החובה שמוטלת עלינו כמנהיגים היא לעשות הכל כדי לעצור את שפיכות הדמים, ולהביא את ההתרחשות כמה שיותר מהר משדה הקרב לחדרי המשא ומתן. עוד לא מאוחר לכך".

"אנחנו לצערי בישראל לימודי מלחמות. המחיר שלהן הוא גדול, כפי שאנחנו כבר רואים. למרבה הצער זה עלול להיות הרבה יותר גרוע. מדינת ישראל עומדת לצד העם באוקראינה, שלחנו סיוע הומניטרי רב – שלושה מטוסים, עם 100 טון ציוד, רובו ציוד רפואי – ואנחנו נחושים להמשיך ואפילו לעשות יותר".

"אדוני הקנצלר, מוטלת עלינו גם האחריות לוודא שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, ולא תהא האפשרות להשיג נשק גרעיני – לא במשמרת שלנו, ולא לעולם. אנחנו עוקבים בדאגה אחרי השיחות בווינה, והאפשרות שייחתם הסכם שיאפשר תוך שנים ספורות לאיראן להתקין צנטריפוגות בהיקף רחב, אפשרות זאת אינה מקובלת עלינו".

"ישראל תדע להגן על עצמה ולהבטיח את ביטחונה ואת עתידה. אנחנו גם מצפים מידידותינו בעולם לא להשלים עם מצב של התקנה מסיבית של צנטריפוגות בעוד שנתיים וחצי, ולהיערך כבר עכשיו ליום שאחרי".

"אדוני הקנצלר, אתה סיפרת לי שלך יש שלוש מפלגות בקואליציה, לי יש שמונה. אתה השתתפת בצערך על הקשיים האלה, אבל האמת היא שלמדנו שריבוי המפלגות הוא לאו דווקא דבר רע, הוא מבטא מרחב רחב של דעות שונות, של אנשים שונים, והמבחן שלנו כדמוקרטיות הוא לדעת לעבוד ביחד עם אנשים שונים בעלי דעות שונות. העולם כפי שהכרנו אותו משתנה, האתגרים גדולים ועלינו לשלב ידיים ולעבוד יחד כדי לעמוד בהם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים