שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ישראל מסייעת במלחמת רוסיה-אוקראינה "בשקט"
בנט חשף
בנושא הגרעין אמר בנט: "ההסכם לא מחייב אותנו, והמועד שמתיר לאיראן בעוד שנתיים וחצי להרכיב אין ספור צנטריפוגות – ודאי לא מחייב אותנו"
נפתלי בנט | צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
רה"מ בנט |
צילום: איתי בית-און/ לע"מ, סאונד: ניר שרף/ לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, השתתף היום (שלישי) באירוע לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות וחדשנות במוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים, בהשתתפות ראש המוסד דוד ברנע, היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל ד"ר איל חולתא, ראש הוועדה לאנרגיה אטומית זאב שניר, פורום ראשי האגפים במוסד ועובדי הארגון.

"טוב להיות איתכם. זה משפט שנכון תמיד, אבל אני מרגיש אותו הרבה יותר בימים המיוחדים האלה. כשהעולם הופך, כמעט בִּן לילה, לקודר ומסוכן, מתגברת אצל כולנו ההכרה בחשיבות העוצמה והחוזק. לחוזק של מדינה יש הרבה מימדים. מדינת ישראל חזקה יותר, בפרמטרים של עוצמה, מכל אויביה אבל גם זה לא מספיק, היא צריכה להרחיב את הפער הזה הרבה יותר".

"מדינה, בעיקר מדינה דמוקרטית בעידן שמאתגר דמוקרטיות, צריכה גם מימדים אחרים של חוזק. היא זקוקה לאיתנות פנימית, ללכידות ואחדות מטרה, היא זקוקה לחוזק מנטלי, שאזרחיה לא ישברו מכל ל"פ או מבצע תודעה של האויב, והיא צריכה יכולת להגן על עצמה באמצעים שהם לא רק BRUTE FORCE – באמצעים שקטים, מתוחכמים, הייתי אומר אפילו אלגנטיים. ובשביל זה יש לנו את המוסד".

"חברים, היכולות האלה שלכם יעמדו למבחנים רבים בשנים הקרובות ובזמן הקרוב. הלוואי שיכולנו להשאיר אותם במימד התאורטי או האקספירמנטלי בלבד. אבל כמו שזה נראה כרגע, ידיכם תהיינה מלאות עבודה. המשימה הגדולה, המונומנטלית, שמוטלת על כתפיכם – היא למנוע מאיראן להפוך גרעינית. זו משימה שאתם מתמודדים איתה כבר שנים ארוכות, אבל נראה שאנחנו מתקרבים לרגע האמת, אנחנו במאני טיים".

"כמה שעות טיסה מכאן, בקייב, הסדר העולמי עובר טלטלה עצומה. מדינת ישראל, מהרגע הראשון, נקטה קו מדוד, אחראי, שמאפשר לנו לא רק לשמור על האינטרסים שלנו, אלא גם להועיל. להיות גורם אמין, אחד הבודדים, שיכול לתקשר באופן בלתי אמצעי עם שני הצדדים, ולסייע היכן שנתבקש. ואנחנו אכן מסייעים, בשקט".

"בנוסף, רק הבוקר שלחנו שלושה מטוסים מלאים בסיוע הומנטרי, בעיקר תרופות, ואנחנו נשלח עוד, כמה שיהיה צריך. אנחנו גם נערכים לסייע הומנטרית בשטח, וכמובן להקל על עליית יהודים, מכל המקומות הרלוונטיים. אבל בעוד עין אחת שלנו, כמו כל העולם, מופנית לקייב, העין השנייה צופה, דרוכה, במתרחש מערבה משם, בווינה".

"אני לא פרשן ואני לא רוצה להעריך כיצד זה יסתיים. אבל אני כן רוצה לתת מפה קריאת כיוון: מבחינתנו – אין דבר כזה SUNSET. השמש לא תשקע על ביטחון ישראל ועל שלומם של אזרחיה. אני אמרתי כבר ואני חוזר ואומר במיוחד כאן – ההסכם לא מחייב אותנו, והמועד בעוד שנתיים וחצי, שמתיר לאיראן להרכיב אין ספור צנטריפוגות ודאי לא מחייב אותנו".

"תראו – יום אחד, אנחנו נצטרך לשאול את עצמנו איך קרה שמדינת ישראל, ועם כל הדיבורים והמשאבים העצומים שהוקצו לנושא בעשור האחרון, מוצאת את עצמה במצב שבו היכולות האיראניות בתחום הגרעין מתקדמות כל-כך. אבל זה לא הזמן לדבר על הירושה שקיבלנו, זה הזמן לפעול כדי שהמצב יהיה אחר. מבחינתי, אתם, יחד עם צה"ל כמובן – הכתובת. המשימה – עליכם".

"אני רוצה לסיים בנימה אופטימית, דווקא כשנראה שהעולם הולך לכיוונים מדאיגים, מדינת ישראל הולכת ישר ומטפסת למעלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים