שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט יאפשר לביידן "לחלק את ירושלים"?
המשבר הראשון
יו"ר 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ' לראש הממשלה בנט: "אישור הקמת קונסוליה אמריקאית לפלשתינים בירושלים היא חלוקת ירושלים במשמרת שלך"
נפתלי בנט | צילום: אריאל זנדברג

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הבטיח בבחירות לנשיאות לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקאית לפלסטינים במזרח ירושלים, שנסגרה בתקופת הנשיא הקודם דונלד טראמפ. ראש הממשלה נפתלי בנט לא מעוניין בכך, ובעקבות ההכרה האמריקאית בירושלים על ידי ממשל טראמפ יש צורך בהסכמה ישראלית, מנגד בנט לא רוצה להביך את ביידן. על פי הדיווח של עמית סגל, העניין נמצא כעת בדיון בין הצדדים.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' פרסם הערב (שני) פנייה לראש הממשלה נפתלי בנט: "הובא לידיעתי כי בימים אלו מתקיים שיח בין הממשלה בראשותך לבין הממשל האמריקאי בדבר הקמת קונסוליה אמריקאית במזרח ירושלים לציבור הערבי שתוגדר כקונסוליה ב״פלסטין״".

"כפי שבוודאי ידוע לך, מתוקף החלטתו של הנשיא טראמפ על הכרה אמריקאית בירושלים, הממשל האמריקאי מנוע חוקית להקים קונסוליה במזרח ירושלים אלא אם כן יתקבל אישור ממשלת ישראל. למיטב הבנתי ממשלת ישראל שוקלת בחיוב את בקשת הממשל האמריקאי ובכך למעשה מחלקת את ירושלים ומכירה בירושלים כבירת מדינה פלסטינית".

"אם חלילה תאשר זאת יהא זה צעד חמור ומסוכן וחרפה שלא תימחה. אני דורש ממך להודיע לממשל בארה"ב כי ישראל לא תתן את ידה לחלוקת ירושלים ולא תאפשר את הקמת קונסוליה בכל חלקי העיר המאוחדת", דברי סמוטריץ'.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים