שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט יגיע לפגישה עם נתניהו במעון רה"מ
לראשונה
השניים ינסו להגיע להבנות בנוגע להרכבת הממשלה. גורמים בימינה מבהירים כי הכיוון שאליו מופנה המאמץ הוא הקמת ממשלת ימין יציבה
נפתלי בנט ובנימין נתניהו | צילום: אתר הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש הערב (חמישי) עם יו"ר ימינה נפתלי בנט במעון ראש הממשלה בבלפור בירושלים, בפעם הראשונה מאז הצטרפותו לפוליטיקה יגיע בנט למעון ראש הממשלה, בניגוד לפגישות קודמות שלהם, שהתקיימו בין היתר במשרד ראש הממשלה. השניים ינסו להגיע להבנות בנוגע להרכבת הממשלה. זו הפגישה השנייה של נתניהו ובנט במסגרת המו"מ הקואליציוני, לאחר שביום שלישי קיבל את המנדט להרכבתה מנשיא המדינה.

קודם לכן יפגוש ראש הממשלה במעונו את יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' בשעה 18:00. ההערכה בקרב גורמים המעורים בפגישה היא כי ראש הממשלה ינסה לשכנע את סמוטריץ' להסיר את התנגדותו להקמת ממשלה בהימנעות רע"מ.

גורמים בימינה מבהירים כי הכיוון שאליו מופנה המאמץ הוא הקמת ממשלת ימין יציבה. באשר לתנאים להצטרפות ימינה לממשלה, אומרים במפלגה כי קודם לכן חייב להיפתר הפלונטר שנוצר לנוכח עמדתו של סמוטריץ' נגד ממשלה בתמיכת רע"מ. "סמוטריץ' הוא המכשול בדרך לכינון ממשלת ימין" אמרו בימינה.

בתוך כך, בכאן חדשות דווח כי ראשי מפלגות הימין והמפלגות החרדיות בודקים מתווה שנועד לשכנע את יו"ר תקווה חדשה גדעון סער להצטרף לקואליציה בראשות בנימין נתניהו. על פי המתווה, ייקבע מראש תאריך סיום לכהונת נתניהו כראש ממשלה – בין שנתיים לשלוש, ויוכרז מראש על ידי ראשי הציונות הדתית, ימינה, ש"ס ויהדות התורה שזוהי כהונתו האחרונה. נוסף על כך, תהיה קביעה מראש של תאריך והכרזה פומבית שלאחריו כל המפלגות הללו לא יישבו יותר תחת נתניהו. המתווה כולל קציבה ותחימה של כהונת נתניהו.

עוד ייקבע כי הדבר יגובה בחקיקת חוק הגבלת כהונה שיגביל את משך כהונת ראשי הממשלה בישראל וייקבע שבמצטבר זו תהיה הקדנציה האחרונה של נתניהו בתפקיד. עם המתווה הזה יגיעו ראשי המפלגות לסער ויבהירו לו שבכניסתו לממשלה ובקבלת המתווה, הוא זה שיביא לתחימת כהונת נתניהו וגם לסיומה.

בכירים בליכוד שצוטטו ב'ידיעות אחרונות' מודים כי נתניהו נמצא בנקודת פתיחה רעה. "סמוטריץ' יכול למנוע הקמת ממשלת ימין בגלל הבטחה מטופשת לא לשבת עם הערבים. זה יתנקם בו אם הוא יגרור אותנו לעוד בחירות", אמר גורם בכיר בליכוד. "ועם בנט אנחנו בכלל לא יודעים אם הוא איתנו או שהוא סגור כבר כראש הממשלה עם לפיד".

לאחר קבלת המנדט אמר נתניהו בחלק הסגור של ישיבת סיעת הליכוד: "המלאכה לא פשוטה אבל לא בלתי אפשרית, המטרה בהישג יד. אני מעריך שנוכל לעשות את זה"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים