שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » בנט: "ישראל יכולה להיות אומת חדשנות האקלים"
בוועידת האקלים
"הצלחנו להפוך למדינה מספר אחת בעולם בתחום חדשנות במים. כמדינה עם הכי הרבה סטארט-אפים לנפש בעולם, עלינו לתעל את מאמצינו להצלת העולם שלנו" אמר בנט
ראש הממשלה, נפתלי בנט, בנאומו בפני ועידת האו"ם לשינוי אקלים. | צילום: חיים צח /לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נאם היום (שני), בוועידת האו"ם לשינוי אקלים. בנאומו התייחס בנט לשלל נושאים הנוגעים בעניין משבר האקלים. רה"מ שיתף את הנוכחים עם תוכנית ישראל למלחמה במשבר האקלים.

"בעודנו מתכנסים כאן היום בגלזגו", פתח רה"מ בנט את נאומו. "אנו יודעים שההיסטוריה תשפוט את תגובת הדור שלנו לאיום הזה – לא לפי מידת השאפתנות שלנו, אלא לפי הפעולות שאנו נוקטים".

"ישראל נמצאת בתחילתה של מהפכה בנושא שינויי אקלים. לאחרונה התחלנו ליישם את 'תוכנית 100 השלבים' שלנו, מה שאומר שאנו עושים כיום יותר לקידום אנרגיה נקייה ולהפחתת פליטת גזי חממה, מאשר בכל זמן אחר בהיסטוריה של ארצנו. לראשונה, ישראל מתחייבת לצמצם את פליטת גזי החממה ל-0 עד שנת 2050 ואנו נפסיק בהדרגה את השימוש בפחם עד שנת 2025".

"כן, אנחנו מתקדמים. אבל, בואו נודה על האמת – ישראל היא מדינה קטנה. אנחנו מהווים פחות משליש מגודלה של סקוטלנד. טביעת הרגל הפחמנית שלנו אולי קטנה, אבל ההשפעה שלנו על שינויי האקלים – יכולה להיות אדירה".

"אם בכוונתנו להשפיע באמת, עלינו להזיז את המחט, לתרום את מקור האנרגיה היקר ביותר של ישראל: האנרגיה והמוח של אנשינו. זה מה שמזין את החדשנות ואת כושר ההמצאה שלנו, זה המקום שבו ישראל יכולה לעשות שינוי אמיתי".

"ישראל היא אולי 60% מדבר, אבל הצלחנו לגרום לה לפרוח. אנחנו אולי נמצאים באחד המקומות היבשים ביותר על פני כדור הארץ, אבל הצלחנו להפוך למדינה מספר אחת בעולם בתחום חדשנות במים. כמדינה עם הכי הרבה סטארט-אפים לנפש בעולם, עלינו לתעל את מאמצינו להצלת העולם שלנו".

"שינוי התנהגותי לא יכול להביא אותנו אל היעד. לשם כך נזדקק להמצאות חדשות ולטכנולוגיות חדשות, שעדיין לא דמיינו. זו הסיבה שאני קורא ליזמים ולאנשי החדשנות שלנו: אתם יכולים להיות מה שעושה את השינוי (ה"גיים צ׳יינג׳ר"). אתם יכולים לעזור להציל את הפלנטה שלנו".

"במקום לבנות עוד אפליקציה מרשימה, תוכלו להשיק סטארט-אפים שיעזרו לפתור את האיום העולמי הזה. את שינוי הכיוון הלאומי שלנו לעבר פתרונות אקלים ניתן להשיג רק עם האקוסיסטם המתאים – וזו הסיבה שהקמתי צוות משימה בשם "ארגז החול הירוק", כדי להזרים כספים שיעזרו להם ויבטיחו שדרכם תהיה נקייה ממהמורות בירוקרטיות".

"בעודנו פועלים לשמור על ביטחונם של אנשים היום, נפעל גם למען החוסן של המחר; אז הילדים שלנו ינשמו אוויר נקי יותר, ישתו מים נקיים יותר ויחיו בעולם שמתייחס לכדור הארץ טוב יותר מאיתנו. ישראל יכולה להיות 'אומת חדשנות האקלים' ואנחנו מוכנים להוביל את הדרך".

מיד עם תום הנאום נועד ראש הממשלה, נפתלי בנט, לפגישה קצרה עם נשיא הונדורס, חואן אורלנדו ארננדס.

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה, נפתלי בנט נפגש עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון. המנהיגים נועדו בארבע עיניים תחילה, לפגישה טובה וחמה. שני המנהיגים דנו באתגרים בזירה הגלובלית והאזורית איתם מתמודדות שתי המדינות, בראשם התקדמותה המהירה של איראן בהעשרת אורניום. רה"מ בנט ציין, כי הוא רואה חשיבות מיוחדת בקהילה הצרפתית הגדולה בישראל, אשר יוצרת גשר בין שתי המדינות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים