שיתוף
תגובות
חדשות » בנט לזלנסקי: קח את ההצעה
בלשכת בנט לוחצים?
בקייב טוענים כי זלנסקי לא קיבל את ההמלצה. "שמעתי אותך", אמר לבנט. כך חשף ברק רביד בוואלה | בקייב מאוכזבים מהתנהלותו של רה"מ. "אנחנו לא צריכים עוד תיבת דואר"
ולדימיר זלנסקי ונפתלי בנט | צילום: אריאל זנדברג - Oleh Dubyna, שאטרסטוק

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר לנשיא אוקראינה זלנסקי ביום שלישי כי הוא ממליץ לו לקחת את ההצעה שהציג נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לסיום המלחמה, הכוללת שורה ארוכה וקשה של ויתורים מצד אוקראינה – כך חשף ברק רביד בוואלה, מפי גורם בכיר בממשלת אוקראינה. לדבריו, זלנסקי לא קיבל את המלצתו של בנט.

המקור טען שבנט הוא שיזם את שיחת הטלפון עם זלנסקי ביום שלישי. "אם הייתי במקומך הייתי חושב על חיי בני העם שלי ולוקח את ההצעה", אמר בנט לזלנסקי במהלך שחת הטלפון לפי הבכיר בממשלת אוקראינה. לדבריו, התשובה של הנשיא האוקראיני להמלצה של בנט הייתה קצרה. "שמעתי אותך", אמר זלנסקי לראש הממשלה.

זלנסקי ואנשיו לא אהבו את ההמלצה של ראש הממשלה. "בנט הציע לנו להיכנע", אמר הבכיר בממשלת אוקראינה. "אין לנו כוונה לעשות זאת. אנחנו יודעים שההצעה הזו של פוטין היא רק ההתחלה".

על פי הבכיר בממשלת אוקראינה  ישראל ביקשה שאוקראינה לא תבקש יותר סיוע צבאי או הגנתי מישראל כיוון שהדבר עלול לפגוע במאמצי התיווך שמחייבים שמירה על ניטרליות.

אלא שבלשכתו של נשיא אוקראינה לא התרשמו בשבוע האחרון שמאמציו של בנט מובילים לתוצאה כלשהי. הבכיר בממשלת אוקראינה ציין כי בנט לא מתווך אלא משמש כ"תיבת דואר" ומעביר מסרים בין הצדדים. לדבריו, מתווך צריך לנסות לגבש נוסחת פשרה בין הצדדים ולהציע הצעות משלו ולא רק להעביר מסרים.

"אנחנו לא צריכים תיבת דואר. יש לנו מספיק כאלה", אמר הבכיר בממשלת אוקראינה. "לשכת הנשיא זלנסקי לא מאמינה שזו הדרך לתווך. אם בנט רוצה להיות ניטרלי ולתווך היינו רוצים לראות אותו ממנה מישהו שיעסוק בזה יום ולילה וינסה להגיע לנוסחת פשרה ולא רק ישמש כתיבת דואר".

גורם בלשכת ראש הממשלה מסר בתגובה כי הפרטים שמסר המקור האוקראיני אינם נכונים. "ספק אם מדובר בגורם בכיר שנמצא באוקראינה ושהיה על השיחה, שכן היא התקיימה בקו פרטי", אמר הגורם בלשכת ראש הממשלה. "הקשר מתקיים ישירות מול זלנסקי וצוותו הקרוב".

לדברי הגורם בלשכת ראש הממשלה, בנט לא המליץ לזלנסקי לקחת את הצעת פוטין, שכן אין הצעה כזאת בידי ישראל. "מכל מקום אין בכוונתו של ראש הממשלה לתת לזלנסקי המלצות או עצות איך לנהוג בשום שלב", אמר הגורם בלשכת ראש הממשלה. "השיחה בין השניים היתה ארוכה וטובה ועלתה בה האפשרות של מפגש תיווך בירושלים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. בנט צודק ובלי קשר כל דבר מערבים אותנו בכח .
    בעיה נוספת שבאים לפה פליטים לגור שעוד לנו לא פתרו את בעית הדיור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים