שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט לפרוש: "מצטער שאתם לא בקואליציה"
בשיחה שנחשפה
השיחה הייתה שיח ראשון בין ראש הממשלה וחברי הכנסת החרדים מאז הקמת הממשלה, בשל החרם של ראשי המפלגות החרדיות על בנט
נפתלי בנט | צילום: אתר הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח עם ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה והביע צער על כך שהחרדים לא חלק מהקואליציה: "זה שאתם לא בממשלה זה חיסרון. אני מאוד רגיש לעניין הזה".

השיחה, שהתקיימה לאחרונה ופורסמה הבוקר ברשת ב' התרחשה בדיון סגור של ועדת החוץ והביטחון, ובעצם הייתה שיח ראשון בין ראש הממשלה וחברי הכנסת החרדים מאז הקמת הממשלה, בשל החרם של ראשי המפלגות החרדיות על בנט.

בישיבה חבר הכנסת פרוש פנה לבנט וביקש ממנו התייחסות לנושא רפורמת הגיור שמקדם שר הדתות, שעוררה הרבה כעס בקרב חברי הכנסת החרדים. בין השניים התפתחה שיחה, על אף שהתוכן שלה לא היה קשור לסקירה הביטחונית שהעביר ראש הממשלה בדיון.

חבר הכנסת פרוש שאל את ראש הממשלה: "למה אתה נותן לבנים של לא יהודים לעשות גיורים?" בנט הגיב: "אנחנו לא נסכים על הכול, אבל אין לנו כוונה להיות לעומתיים כלפי החרדים. הגיורים זה גם לא עניין שלכם (הכוונה היא שהחרדים גם ככה לא מתחתנים עם מגוירים, ז"ק). אנחנו עושים את הדבר הנכון. גם אם זה נראה לכם שזה נגדכם תדעו שזה לא ככה".

גם השרה מירב כהן מיש עתיד התייחסה לרצון להרחיב את הקואליציה, ואמרה בריאיון לרשת ב: "אני בעד ממשלת אחדות רחבה, כולל עם החרדים. עם ישראל רוצה שהחלקים בו יחיו יחד וימצאו פשרות. גם בליכוד יש אנשים מצויינים ואפשר למצוא מכנה משותף. הסיטואציה שנוצרה מול הליכוד היא לא על רקע אידאולוגי".

כזכור, אחרי המפלה הדרמטית של הקואליציה בתחילת השבוע על חוד קולה של ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי ממרצ, חוק הגיוס הונח אמש מחדש על שולחן הכנסת והוא יוכל להגיע שוב להצבעה בקריאה הראשונה כבר ביום שני הקרוב. בקואליציה מקווים שעמיחי שיקלי מימינה יצביע איתה. בתוך כך, המדינה הודיעה אמש לבג"ץ כי היא תעדכן אותו בתוך שלושה שבועות בעניין אישורו של החוק בכנסת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים