שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » בנט מונע את התכנסות מועצת התכנון ביו"ש
דיווח
הקפאה מוחלטת של בנייה עתידית ביהודה ושומרון כל עוד המועצה לא מתכנסת לא ניתן לאשר תוכניות חדשות. לשכת בנט: "המועצה לא התכנסה מאז שביידן נכנס לתפקיד"
תגיות:
נפתלי בנט וג'ו ביידן | צילום: אריאל זנדברג, Adam Schultz

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ עוצרים את התכנסות מועצת התכנון העליונה ביהודה ושומרון, שהייתה אמורה להתכנס גם לפני למעלה מחודש, וזאת בשל דרישה שהועברה לבנט מוושינגטון – כך דווח ב'ישראל היום'. המשמעות היא הקפאה מוחלטת של בנייה עתידית ביהודה ושומרון מאחר שכל עוד המועצה לא מתכנסת לא ניתן לאשר תוכניות חדשות. גורמים בהתיישבות אמרו כי "מדובר בכניעה לתכתיבים אמריקניים".

על פי הנוהל, המועצה העליונה לתכנון ולבנייה ביו"ש אמורה להתכנס כל שלושה חודשים על מנת לאשר תוכניות חדשות, פיתוח תשתיות ומבני ציבור בישובים. ראשי היישובים ביו"ש ממתינים להתכנסות זו המהווה ציון דרך חשוב בפיתוח היישובים ודרכי הגישה אליהם. מדובר למעשה במועצה המקבילה לוועדה הארצית לתכנון ולבנייה, רק שסמכויותיה נוגעים כמובן לאזור יהודה ושומרון. המועצה כפופה למנהל האזרחי שבמשרד הביטחון.

מועד ההתכנסות התקופתי של המועצה היה אמור להיקבע כבר לפני למעלה מחודש, בזמן הממשלה הקודמת. ואולם, ההתכנסות נדחתה על ידי שר הביטחון גנץ שסירב לכנסה עד לכינונה של ממשלה חדשה. כעת, משכוננה ממשלה חדשה, ציפו ביהודה ושומרון כי המועצה תתכנס. אלא שכאמור, שוב נמנעה התכנסות המועצה. הפעם בשל הוראה של ראש הממשלה המונע את ההתכנסות בשל הוראה שקיבל לעשות כן מהממשל האמריקני, כך על פי גורמים בהתיישבות.

עוד דיווח מתי טוכפלד כי גורמים בהתיישבות מביעים תסכול לא רק מעצירת התכנון, מה שיביא לעצירת הבניה בהמשך, אלא גם לנוכח שתיקתם של מי שאמור היה להרעיש בקולי קולות נגד ההקפאה: ראשי מועצת יש"ע.

לדבריהם, מרגע שהחליט יו"ר מועצת יש"ע, דוד לחיאני, להצטרף למפלגת תקווה חדשה, אין לו יכולת אמיתית לבקר את הממשלה. במקביל, הם אומרים, קרבתו של מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני, לראש הממשלה נפתלי בנט, מונעת גם ממנו לצאת בקריאה ברורה נגד המציאות הזאת. במידה שהמועצה לא תתכנס בקרוב, מתכוונים גורמים ביישובים לצאת למחאה של ממש נגד הממשלה.

בהתיישבות אומרים עוד כי בעוד שמועצת התכנון לא מתכנסת לאשר בנייה ליהודים, הבנייה הערבית באזור נמשכת ללא הפרעה וכמעט ללא פיקוח. רק בשבוע שעבר, הם אומרים, נבנה כביש חדש באזור הר גילה, ללא אישורים.

מלשכת בנט נמסר כי "אין כל לחץ אמריקני. המועצה לא התכנסה מאז שנכנס ג'ו ביידן לתפקידו, וזה כולל גם את התקופה שבה הייתה הממשלה הקודמת בתפקידה. יש רצון מאז נכנס הממשל החדש בארה"ב לגבש נוהל בנושא ולאחר שיגובש תחזור המועצה לפעילות".

ראש שדולת ארץ ישראל, ח״כ יואב קיש וח״כ אורית סטרוק בתגובה לפרסום: "אי כינוס מועצת התכנון העליונה ביהודה ושומרון היא הקפאה דה פקטו של ההתיישבות ביו״ש. שדולת ארץ ישראל מצפה מהממשלה לא להכנע לתכתיבי הממשל האמריקאי ולהורות למועצת התכנון להתכנס מיידית ולאשר את התכניות שעל הפרק. מראש הממשלה בנט, שכמנכ"ל מועצת יש"ע ניהל מאבק נחוש נגד ההקפאה, מצופה לנהוג לפי העקרונות שהוא עצמו קבע ולהבהיר לאמריקאים שבניה ביהודה ושומרון היא זכות וחובה בסיסית שישראל לא תוכל לוותר עליה".

עודד רביבי ראש מועצה מקומית אפרת הגיב לפרסום לפיו הממשלה אינה מכנסת את ועדת התכנון העליונה של יו"ש בשל לחץ מוושינגטון "תראו מופתעים, ממשל ביידן לוחץ שלא לקדם בנייה וממשלת ישראל נענת. תראו מופתעים כאילו שלא הזהרנו והתרענו. ניסו להסביר לנו שטראמפ האט את הבנייה כעת היא בכלל לא מתקיימת. ניסו להסביר לנו שהממשלה הקודמת לא בונה מספיק, נראה שזה מבחן לזו הנוכחית, אבל גם להנהגת ההתיישבות"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים