שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט מנסה להשיג תמיכה חרדית בממשלתו
נענע בשלילה
בכיר יהדות התורה: "כל עוד ליברמן שר האוצר, לא יקרה" • מסתמן – מיזוג בין בנט לסער מסתמן – מיזוג בין בנט לסער • גורמים בשמאל: שקד מנסה לסכל את הקמת הממשלה
נפתלי בנט בכנסת. ברקע: משה גפני | צילום: אתר הכנסת

יו"ר סיעת ימינה, איילת שקד, נפגשה ביום שני בכנסת עם סגן השר מאיר פרוש מיהדות התורה, ובמהלך הפגישה בחנה עמו אפשרות שמפלגתו תתמוך או תמנע בהצבעה על הקמת ממשלה בראשות יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד – כך דווח ב'וואלה'. פרוש השיב בשלילה, והסביר: "כל עוד ליברמן שר האוצר בממשלה כזאת, לא יקרה. אם יתמנה לתפקיד מישהו אחר, אולי יהיה על מה לדבר".

בתוך כך, בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער נפגשו אמש ודו באפשרויות להקמת ממשלה. לפגישה, שארכה שעות ארוכות בלשכתו של סער, הצטרפו גם חברי תקווה חדשה, ח"כ זאב אלקין וצביקה האוזר, ושקד. לפי גורם המעורה בפרטים, הם דנים על נושאים מהותיים בהקמת הממשלה וכן "מיישרים קו על הדרישות הימניות".

ב'ווינט' דווח כי רוב השיחה בין בנט לסער עסקה בדרך שבה שניהם יוכלו לכהן בממשלה שמורכבת גם ממפלגות שמאל. השניים התייעצו באשר לאפשרות להשאיר דלת פתוחה למפלגות החרדיות, כדי לצרף אותן בהמשך כשותפות בכירות. בנט לא מסתפק רק בהקמת ממשלה, אלא שואף לפרק את גוש הימין כך שגם אם החרדים לא יצטרפו לממשלה – הם לפחות יימנעו בהצבעה ולא יצביעו נגד הקמתה.

בשל כך, בנט וסער לא מעוניינים להתגרות בציבור החרדי ובנציגיו בכל הנוגע לחלוקת התיקים ולאיוש תפקידים בממשלה. חלק מחברי הגוש סבורים למשל שמינויו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לתפקיד שר האוצר, עשוי להוביל לשלילת תקציבים מהחרדים ויחסל כל סיכוי לתמיכת המפלגות החרדיות בממשלה הבאה. בנט אף מתעקש להקפיד על שמירת הסטטוס-קוו בסוגיות רגישות ונפיצות עבור הציבור החרדי שיבואו לידי ביטוי בהסכם הקואליציוני, כמו חוק הגיוס ונושאים אחרים שנוגעים לדת ומדינה.

ב'כאן חדשות' דווח כי בנט וסער שואפים לסיים את המגעים ביניהם עד לסוף השבוע הזה, והם מקווים שיצליחו להרכיב ממשלה מיד אחרי שנתניהו יסיים את המנדט שלו, בלי שהמנדט יעבור ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד. בשלב זה שניהם לא סומכים עדיין על לפיד.

ב'ישראל היום' דווח כי בנט וסער מתכוונים לערוך מיזוג בין מפלגותיהם. יצוין כי לא מדובר בהליך שיש לו משמעות פוליטית, אלא יותר אמירה הצהרתית, שלפיה בנט יקבל את ראשות הממשלה כשהוא עומד בראש מפלגה של 13 מנדטים – ולא בראשות מפלגה בת שבעה מנדטים בלבד.

ב'חדשות 13' דווח כי בנו ולפיד סיכמו לסגור את חלוקת התיקים עד מוצאי השבת. אתמול, לקראת חידוש המשא ומתן בין הצדדים, נועד לפיד עם אנשי הגוש שלו – יו"ר העבודה מרב מיכאלי ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ, ואילו בנט נפגש כאמור עם סער. כל אחד מהצדדים גיבש רשימת דרישות חדשה – ומתפשרת.

גורמים בגוש השמאל שצוטטו ב'חדשות 12' טענו כי מספר 2 ב"ימינה", ח"כ איילת שקד, מנסה לסכל "ממשלת שינוי". לפי גורמים בגוש, שקד פועלת להקים ממשלת ימין בכל כוחה – מה שמהווה מכשול בדרך לסיכומים על הקמת ממשלה. שקד פועלת במקביל לשיחות שנמשכות בגוש.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים