שיתוף
תגובות
חדשות » בנט משוכנע – המשבר מאחוריו • "הצלחנו לייצב את הספינה"
משדר עסקים כרגיל
בנט ניפק הערב בראיון לחדשות 12 שלל אמירות, אבל המסר – גם אם המאולץ, חד משמעי: הכל בשליטה | בנט לא שכח גם את הטקס הקבוע בראיון- להבהיר שהוא יותר ימני מנתניהו
תגיות:
רה"מ נפתלי בנט | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

כמה ימים אחרי השהפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל חשף את המצב הרופף של ימינה, ראש הממשלה נפתלי בנט מתייצב מול המצלמות ובראיון ל 'חדשות 12' שישודר בהמשך- מתחייב ראש הממשלה שלא יהיה שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת: "לא בממשלה או בקואליציה – מי שהיום בברית המטרילים זה עודה עם ליכוד סמוטריץ'"

בנט מנסה למזער בניסיון נואש את הנזק החמור שגרמה לקואליציה אתמול השרה אורנה ברביבאי מיש עתיד, שאמרה נחרצות בשידור חי בערוץ 12- כי היא תומכת בשיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת ואיימן עודה- כדי לשמור על הממשלה, אמירה אותה ניסו לטשטש ולתת לה פרשנות אחרת בסביבה של השרה, בשל הנזק האלקטורלי שעלול להגרם לבנט, ואולי גם ללפיד.

לאורך הראיון, בנט ניסה באופן מאולץ לשדר עסקים כרגיל, ושהחיים שלו תותים, ושעידית סילמן לא קיימת המציאות, אלא זאת המצאה של ביבי. וברצינות- קשה היה להתעלם כי ראש הממשלה שידר עגמימות מסויימת. אפשר להבן מדוע.

כך או כך, בנט מתייחס בראיון למשבר הפוליטי העמוק שתפס אותו בהפתעה אך לדבריו, הוא הצליח "לייצב את הסירה". איך בדיוק? הוא לא הסביר. המציאות לצערו של בנט שונה, והסירה לא רק שאיבדה יציבות, אלא נראה יותר שהיא בשלבי טביעה אחרי שהתנגשה בקרחון שקוראום לו עידית סילמן. ישנה סבירות גבוהה שהסוף של ממשלת האיחוי והריפוי- יהיה דומה לסוף של ספינת התענוגות המפורסמת.

נשוב לבנט ולראיון. הוא המשיך ואמר שלא צריך בחירות עכשיו ובסיעת ימינה יש קונצנזוס, כמו גם בקרב שאר המפלגות בקואליציה שבחירות הן אסון וסחרור אין-סופי.

ניתן להניח שכל פרשן פוליטי יסכים עם המשפט של ראש הממשלה- בחירות הן אכן אסון, עבור בנט כמובן.

בנט התבקש להתייחס לטענות הליכוד והאופוזיציה לפיהן הממשלה משותקת ואין ביכולתה לפעול למיגור הטרור מפני הרצון לא להרגיז את מפלגת רע"ם, לה יש זיקה לתנועה האיסלאמית.

בנט שלל את הטענה בביטול. הוא השיב כי "לא הייתה מעולם רמה כזאת של חופש פעולה לצה"ל". ראש הממשלה בנט הוסיף עוד כי מבצע המעצרים של הימים האחרונים הוא ההוכחה לכך שכוחות הביטחון פועלים ללא הגבלה ביו"ש.

לסיום, ראש הממשלה הנוכחי, שספג מרורים מנתניהו שנים ארוכות, מנצל כמעט כל הופעה פומבית כדי להזכיר לשמצה את נתניהו, בכל הקשר שלא יהיה. ומה הפעם? לדברי בנט, נתניהו היה זה שהסכים לפתיחת קונסוליה פלסטינית בירושלים ובנט הוא זה שמנע אותה.

יש כאלה שטוענים בלהט שאכן כך הם פני הדברים ובנט לא מעוות את המציאות. העובדה שנתניהו נואם בחסד שמשלהב אלפי מפגיניימין, מעולם לא הפריעה לו להתקפל מול דרישות האירופים והאמריקנים כאשר אלה התערבו לטובת הפלסטינים.

הראיון המלא של ראש הממשלה החבוט נפתלי בנט, שנמצא על קצה צוק שהולך ומתפורר, כמו מפלגתו- ישודר הערב בחדשות 12.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים