שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט נועד לראשונה עם מנסור עבאס
"פגישה טובה"
יו"ר ימינה נפגש היום עם ראשי רע"מ ותקווה חדשה • השיחות ב'גוש מתנגדי נתניהו' צפויות לעלות היום שלב • מפלגת 'הציונות הדתית' בקמפיין למניעת ממשלת בנט-לפיד
נפתלי בנט ומנסור עבאס | צילום: באדיבות ערוץ כנסת - מייקל כץ

יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר רע"מ מנסור עבאס, נפגשו הבוקר (רביעי) בלשכתו של בנט בכנסת. השנים דנו בעמדות שתי המפלגות נוכח המצב הפוליטי הנוכחי. מטעם מפלגת ימינה נמסר כי "הפגישה הייתה טובה". לאחר הפגישה עם עבאס, בנט נועד גם עם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער. זאת, כשבמקביל חבר מפלגתו, ח"כ זאב אלקין, נפגש עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

מהציונות הדתית נמסר בתגובה לקיום הפגישה בין בנט לעבאס: "לפני מספר חודשים נפתלי בנט וימינה יצאו לדרך חדשה כשמטרתם החלפת השלטון והקמת ממשלת שמאל בראשותם. מאז הם בקמפיין מיסוך מלא שקרים והאשמות, שנועד לטשטש את הפניית העורף שלהם למחנה הימין ולערכיו".

"היום, בזמן שאנחנו עושים כל מאמץ להקים ממשלת ימין, בנט עשה צעד נוסף, מסוכן וחסר אחריות, לעבר הכשרה תקדימית של ממשלת שמאל שנשענת על מפלגות תומכות טרור ורוצחי ילדים והפיכת מדינת ישראל לתלויה בהם ונתונה לסחיטתם. גדעון ונפתלי, הימין לא יסלח לכם אם תמכרו את מדינת ישראל לאויביה בשביל אינטרסים קטנים ואגו גדול. אתם תיזכרו לדיראון עולם. חיזרו בכם ובואו נקים ממשלת ימין".

במערכת הפוליטית מעריכים כי הפגישה בין בנט לעבאס, שנערכה לראשונה מאז הבחירות, התאפשרה בעקבות שיתוף הפעולה הפומבי והחריג בין הליכוד לרע"מ, כאשר בימינה הגיעו להחלטה שמבחינה פוליטית אין מניעה לנהל משא ומתן עם רע"מ לאחר שהיא הוכשרה על ידי מפלגת הליכוד כשרקמה עם רע"מ מהלכים בוועדה המסדרת, והתמונות שהגיעו לאחר מכן בהן נצפו בכירי הליכוד מתחבקים עם עבאס.

ההצבעה בוועדה המסדרת נערכה לפני יומיים והיא נסבה סביב מינויים לוועדות הכנסת. יו"ר הוועדה מטעם הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, הודיע במפתיע על הקמת ועדה חדשה: "הוועדה לענייני ערבים בכנסת". חברי האופוזיציה זעמו, אך לבסוף, ההצעה עברה בשיתוף פעולה בין רע"מ לליכוד – ימים ספורים אחרי התפוצצות המגעים בין המפלגות כשחברי רע"מ הצביעו במליאת הכנסת נגד הצעת הליכוד להרכב הוועדה המסדרת.

כמו כן, גורמים ב'גוש מתנגדי נתניהו' אמרו אתמול כי ברקע משבר מינוי שר המשפטים, השיחות בין הצדדים צפויות לעלות היום שלב, במאמץ להגיע להסכמות עד סוף המנדט של נתניהו בשבוע הבא. קיימים מספר קשיים כשהמרכזי מהם נוגע לשאלת יו"ר הכנסת, כאשר ביש עתיד דורשים כי ח"כ מאיר כהן יהיה המועמד המוסכם לתפקיד, בעוד בימינה ותקווה חדשה מעוניינים כי אלקין יאייש את המשרה.

בתוך כך, מפלגת הציונות הדתית יצאה בקמפיין למניעת ממשלה בראשות בנט ולפיד, תחת הכותרת: "מכירת חיסול הימין של בנט ושקד". במפלגה ציינו כי "כחלק מהמאמצים בימין למניעת ממשלת השמאל בראשות בנט", נכתב בהודעה מטעם המפלגה, "תצא 'הציונות הדתית' בימים הקרובים בקמפיין שיציג את הסכנות של הממשלה אותה מנסים להקים בנט ושקד".

"בין היתר יוזכרו הבטחות הבחירות המרכזיות עליהן חזרו שוב ושוב בתקשורת נפתלי בנט, איילת שקד, מתן כהנא ומועמדי הרשימה ואותן הם מפירים בהקמת ממשלת השמאל על מנת שבנט יתמנה לראשות ממשלה עם 7 מנדטים בלבד".

"בנוסף יחדד הקמפיין את שיתוף הפעולה הצפוי בין בנט ותומכי הטרור מרע"מ בראשות מנסור עבאס והרשימה המשותפת בראשות עודה".

המפלגה הצהירה כי "לא נאפשר לבנט ושקד לשקר ולגנוב את קולות הימין. נזכיר לציבור בדיוק מה הם הבטיחו ונדאג לאפס לגיטימציה ציבורית מצד בוחריהם. הקמת ממשלת שמאל – סוף דרכם הפוליטית בימין. בנט ושקד נדרשים להוריד את אופציית ממשלת השמאל מהפרק ולהתגייס למאמצים להקמת ממשלת ימין בצירוף גדעון סער".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים