שיתוף
תגובות
חדשות » בנט נועד עם מנסור עבאס | הערכה: "רע"ם תחזור לשורות הקואליציה"
המשבר הקואליציוני
מדובר בפגישה הראשונה בין השניים לאחר הודעת רע"מ על הקפאת החברות בקואליציה, ומטרתה להרגיע את הרוחות. בצמרת הממשלה מעריכים כי רע"ם תחזור לשורות הקואליציה
נפתלי בנט ומנסור עבאס | צילום: באדיבות ערוץ כנסת - מייקל כץ

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים היום (ראשון) פגישה עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס, כך דווח הערב בחדשות 13. מדובר בפגישה הראשונה בין השניים לאחר הודעת רע"מ על הקפאת החברות בקואליציה, ומטרתה להרגיע את הרוחות. עוד דווח כי בצמרת הממשלה מעריכים כי המפלגה תחזור לשורת הקואליציה עם סיום פגרת הכנסת בשבוע הבא. בתוך כך, יו"ר רע"ם מנסור עבאס נועד ביום שני האחרון בעמאן עם מלך ירדן עבדאללה השני, ושוחח איתו על הניסיונות להוריד את המתיחות בירושלים. פרסומים שעלו הבוקר לכותרות חשפו כי עבאס אמר לראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד "כי על הממשלה לסכם עם ירדן איך לתקן את הסטטוס קוו במסגד אל אקצא". מוחמד מג'אדלה, עורך החדשות ב'רדיו נאס' ופרשן 'חדשות 12', שפרסם את הידיעה שוחח על כך עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר, בתוכניתם ב־103fm.

בפתח דבריו, הביא פרטים נוספים: "יש את עבאס, ויש את וליד טאהא, אך יש פה דבר חשוב שאתם היהודים לא שמים אליו לב. יש פה תהליך שאזרחי ישראל הערבים עוברים: עבאס לא היה מוכן להגיד לפני שנה שמדינת ישראל מדינה יהודית ותישאר יהודית. התהליך הזה גם משנה דברים בתוך החברה הערבית, לא הכל שחור ולבן. לפני שנתיים, מנסור דיבר על כיבוש. גם חברי הרשימה רוצים להיות חלק מהקואליציה. לדון על להיות ערבי בישראל, בשטחיות זה לא המצב".עוד אמר: "יש דרישה אחת מאוד פשוטה של רע"ם: לשמור על הסטטוס קוו באל אקצא ובמקומות הקדושים של המוסלמים והנוצרים בירושלים, זו דרישה סופר לגיטימית. אף אחד לא אומר שהוא רוצה שהשוטרים שנמצאים בכניסות, ייעלמו משם. הסטטוס קוו פשוט – שלא צריכים לקיים תפילות של יהודים בתוך המסגד. זה מה שמפריע לעולם הערבי וגם לפלסטינים".

מג'אדלה המשיך: "יהודים נכנסים ומתפללים שם לכל דבר ועניין. אני לא נכנס לשאלה האם זה מותר. היה פה מצב שכל הזמן נשמר, ויש גורמים קיצוניים שמנסים להפר אותו. הסטטוס קוו הזה קדוש גם למוסלמים וגם ליהודים. המוסלמים לא חושבים להתפלל בכותל".

הפרשן הבהיר בדבריו: "החשש של המוסלמים, הוא שרוצים לשנות את הסטטוס קוו כדי לבנות שם את בית המקדש. ברע"ם יש דרישה אחת מהממשלה – לשמור על הסטטוס הקוו. הירדנים גם אומרים את זה, שהם לא דורשים משהו שלא היה, לא לאפשר לאותם גורמים קיצוניים להתפלל ולעשות שם פרובוקציות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים