שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » בנט: "נמשיך לפעול, נתמיד ולא נתעייף"
במפגש הפסגה
ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הצהרה לתקשורת משותפות יחד עם נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס, וראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס, במפגש הפסגה
נפתלי בנט עם נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס, וראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס | צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הצהרה לתקשורת משותפות יחד עם נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס, וראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס, במפגש הפסגה הטרילטרלי ישראל-קפריסין-יוון שנערך היום.

רה"מ בנט פתח בדבריו: "האומות שלנו הן מהתרבויות העתיקות בעולם, עם היסטוריה ארוכה ומורשת עשירה שמושרשת באזור מזרח הים התיכון. הדבר מהווה בסיס חזק לערכים המשותפים שלנו: שלום, שגשוג וחתירה לחופש. אנחנו שלוש דמוקרטיות תוססות, אשר קשורות זו לזו על ידי קרבה גאוגרפית. אנו שכנים".

"היום אנו מתאחדים תחת חזון אחד: לאמץ את העתיד ואת ההזדמנויות שהוא נושא לעמינו, למדינותינו ולאיזורנו. באותה העת, אנו מכירים באיומים באיזור המורכב שלנו, אשר גורמים לדאגה משותפת: הדאגה לנושא האקלים, הדאגה לבריאות ולפרנסת אנשינו, והדאגה לביטחון שלנו מול הטרור".

"אנחנו הודפים את הכוחות הרעים של האיזור הזה – יום ולילה. לא נעצור לשנייה אחת. זה קורה כמעט מדי יום. מול הכוחות ההרסניים, נמשיך לפעול, נתמיד ולא נתעייף".

"במקביל, אנחנו מחזקים את הקשרים עם ידידינו, בכל התחומים. אכן, אנו חזקים יותר יחד ופגישתנו היום היא עדות לכך: אנו מקדמים את קשרי האנרגיה בינינו באמצעות ה-EastMed ומביאים את שיתופי הפעולה לגבהים חדשים".

"אנו משתפים פעולה במאבק שלנו נגד הקורונה. כולנו מתמודדים עם הקורונה, עם זן האומיקרון ועם שינויי האקלים. אנו מרחיבים את הקשרים שלנו בתחומי הביטחון, הכלכלה, הטכנולוגיה, התיירות ושירותי החירום".

"כשיש שריפת יער במדינה אחת, מדוע שהמדינות האחרות לא יגיעו לעזור? רק בחודש שעבר, הייתה לי הזכות להיפגש עם מפקדי חילות האוויר שלכם, אנשים מרשימים מאוד. הם הגיעו לישראל כדי לחזק את שיתוף הפעולה הצבאי והבינלאומי, ולקדם יציבות אזורית. לכך אנו חותרים – שלום ויציבות. המדינות שלנו משתפות פעולה באוויר. באמצעות הפרויקטים שלנו בתחום האנרגיה, הן משתפות פעולה בים. היום אני חושב שניתן לומר שאנו משתפים פעולה גם באדמה".

"הברית המשולשת בין ישראל, קפריסין ויוון טובה לעמינו, למדינותינו ולאיזור. יש בכוחה לעשות טוב. ניקוס, קיריאקוס, אתם לא רק בני ברית. אתם ידידי אמת. אני מודה לכם על ידידותכם הבלתי מעורערת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים