שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט נפגש עם לפיד ודן בהקמת ממשלה
שיקר לציבור?
אחרי שבנט הצהיר שלא ינהל מו"מ תחת אש: צוותי הליכוד וימינה שוחחו אמש • הדרישה החדשה של גנץ מלפיד: זכות וטו על כל שינוי במערכת המשפט
יאיר לפיד, נפתלי בנט | צילום: אתר הכנסת

יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד נפגשו היום (חמישי( כדי לדון בהקמת ממשלה משותפת – כך דווח ב'חדשות 12'. שאר חברי ימינה – ובהם איילת שקד – לא עודכנו בפגישה, שהיא חלק מסבב פגישות שעורך לפיד. ביש עתיד ביקשו שלא להגיב.

לפני תחילתו של מבצע "שומר החומות" בין בנט ללפיד היו מגעים מתקדמים להקמת ממשלת רוטציה בתמיכת מפלגות השמאל ורע"מ. השניים אף נפגשו יחד ובנפרד עם יו"ר העבודה מרב מיכאלי, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ' ויו"ר רע"מ מנסור עבאס. בצל הלחימה הוקפאו המגעים, ובנט אמר בשיחות סגורות כי "ממשלת השינוי ירדה מהפרק".

בנט נפגש היום גם עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, במלון בתל אביב. בימינה לא הכחישו שהפגישה התקיימה וטענו שמדובר ב"פגישה שגרתית שנקבעה בזמן המבצע והתקיימה כעת". גורמים בגוש השינוי מעריכים כי גדלים הסיכויים שימינה תצטרף למו"מ רשמי בשבוע הבא.

ב'חדשות 13' דווח כי גנץ הציב ללפיד דרישה חדשה במסגרת המשא ומתן מולו, לפיה תוענק לו זכות וטו על כל שינוי או רפורמה במערכת המשפט, כבר בשלב המקדמי. דרישתו של גנץ מגיעה ברקע ההבנה שתיק המשפטים בממשלה של "גוש השינוי", אם תוקם, יוענק לגוש הימין, ככל הנראה לגדעון סער.

לפיד עדיין רחוק מסיכומים על הקמת ממשלה, בין היתר בשל בעיות במו"מ מול גנץ, סער ומנסור עבאס. עם זאת, מדובר בפערים שניתן לגשר עליהם, אם יו"ר ימינה נפתלי בנט יחליט להצטרף לממשלה כזו. בנט אמר הערב בשיחות סגורות כי כל חמשת חברי הכנסת של ימינה, מלבד שיקלי, עומדים מאחוריו ויתמכו בהחלטתו.

גם המשא ומתן בין ימינה לליכוד מתקדם – זאת למרות הצהרת בנט אתמול לפיה הוא לא מוכן לנהל משא ומתן "תחת אש", זאת בצל המתקפות החריפות על ימינה מכיוון הליכוד והציונות הדתית. גורמים בימינה אומרים שהמו"מ קרוב לסיום ואילו בליכוד סבורים שהוא כבר הגיע לסיום ולמעשה ימינה יכולה כבר לחתום.

בכיר בליכוד אמר היום כי במפלגתו מוכנים להציע לסער הצעה דומה לזו שהעניקו לבנט. כלומר, תפקידים בכירים, אבל לא רוטציה על ראשות הממשלה. עם זאת, בינתיים נראה שהצעה כזו לא תהיה רלוונטית, משום שבימינה מאותתים שלא יחתמו על הסכם על נתניהו, כל עוד לא יוכל להתחייב להקים ממשלה.

בתוך כך, מחאה התקיימה היום מחוץ לביתה של איילת שקד ברמת החייל בתל אביב, בקריאה "להקמת ממשלת אחדות, לעצור את הכאוס ולמנוע את חורבן הבית". בין הנוכחים – פעילים ממפלגות שונות ומאזורים שונים – בהם עוטף עזה, אשדוד ואשקלון. אחד המפגינים, המוחה נגד "ממשלת השינוי", נעצר.

מוקדם יותר היום, נציגי מפלגות יש עתיד ותקווה חדשה הודיעו כי פגישת צוותי המשא ומתן של המפלגות הסתיימה. בהודעה נמסר עוד כי "חלה התקדמות במו"מ והושגו הסכמות. הצוותים ימשיכו בשיחות בזמן הקרוב במטרה להגיע לסיכומים להקמת ממשלה".

בשבוע האחרון יש עתיד מנהלת מגעים מואצים עם מפלגות גוש המרכז שמאל במאמץ להרכיב ממשלה. במסגרת המגעים הושגו סיכומים על הסכמים קואליציוניים עם ישראל ביתנו ומרצ, וביש עתיד התכוונו לסגור הסכם גם עם העבודה וכחול לבן לפני התקדמות עם תקווה חדשה ובסוף פנייה לימינה, שבלעדיה אין לממשלה רוב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים