שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט נפגש עם עבאס – צוותי המו"מ ייפגשו
"הייתה טובה"
גורמים בגוש מתנגדי נתניהו: "מיכאלי קרובה לטרפד את הרכבת הממשלה" • צוותי ימינה ויש עתיד ייפגשו עם צוותי כחול לבן, מרצ והעבודה כדי לדון בחלוקת התיקים
נפתלי בנט ומנסור עבאס | צילום: באדיבות ערוץ כנסת - מייקל כץ

יו״ר ימינה, נפתלי בנט, ויו״ר רע״מ, מנסור עבאס, נפגשו היום (ראשון) במסגרת המו״מ להקמת הממשלה. מטעמו של בנט נמסר כי "הפגישה הייתה טובה, במהלכה שוחחו השניים על האפשרויות השונות. סוכם כי צוותי המו״מ יעמדו בקשר ויפגשו בהמשך".

ב'חדשות 12' דווח כי כחלק מהמשא ומתן להקמת ממשלה, צפוי מנסור עבאס לבקש להקים עיר ערבית חדשה בדרום וכן הכרה מהמדינה ביישובים בנגב. עדיין לא ברור אם עבאס יהיה חלק מן הממשלה ויכהן בתפקיד שר, או רק חלק מהקואליציה ובראש איזו ועדה יעמוד.

מטעמו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נמסר מוקדם יותר כי "צוותי המו"מ של ימינה ויש עתיד יפגשו היום ויקיימו מרתון שיחות עם צוותי המפלגות השונות. עדכונים יצאו בהמשך". הכוונה בעיקר למפלגות העבודה, מרצ וישראל ביתנו. המטרה: להאיץ את המשא ומתן כדי להגיע להסכמה סופית ביממה או ביומיים הקרובים.

לפיד כתב בטוויטר כי "בניגוד לכל השמועות וההשמצות מרב מיכאלי היא כוח מרכזי וחיובי מאוד בהקמת ממשלת האחדות ופועלת אתנו בתיאום מלא ובאחריות. מצפה כבר לעבוד איתה בממשלה". ח"כ עמר בר לב, מספר 2 בעבודה, הוסיף: "המצחיק והמטעה בדיווחים התקשורתיים כאילו העבודה מקשה על סגירת ממשלת השינוי הוצאו עוד לפני שנכנסנו לחדר המו"מ".

גורמים בכירים בגוש מתנגדי נתניהו שצוטטו ב'מעריב' מתחו ביקורת על יו"ר העבודה ח"כ מרב מיכאלי וטענו: "מיכאלי קרובה להפיל את הרכבת ממשלת האחדות". לדבריהם, היא דורשת עבור מפלגתה שני תיקים בכירים מתוך תיקי האוצר, המשפטים, הפנים והחינוך.

בנוסף, הגורמים ציינו כי מיכאלי מבקשת את ראשות ועדת הכספים. לדבריהם, הדרישה מגיעה על מנת לאזן את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כגורם מערער קואליציה. עוד הם הוסיפו כי "כל ראשי המפלגות עלו לרגל לבית משפחת לפיד חוץ מאחת. מיכאלי התבצרה בביתה בדרישת הרוצה את הרבנית יבוא אליה. ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט נאלץ, בעל כורחו, לפלס דרכו בפקקי שישי בצהרים לדירה בבניין במרכז תל אביב".

הגורמים המשיכו ואמרו כי "מרב מיכאלי הבהירה לבנט מהן דרישותיה, בדגש על הנושאים האידיאולוגיים ומיד בתום הפגישה תדרכו יועציה, אנחנו לא נצביע נגד הקמת ממשלת השינוי, בדמות איום מקופל ומרומז. לא נצביע נגד קרי, נתמוך או שמא נימנע? בגוש השינוי הבינו מיד את חומרת האירוע והחלו לסמן את מיכאלי כפוטנציאל נזק משמעותי והרסני לקואליציה המתגבשת".

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה: "מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי מחויבת לממשלת השינוי ואנחנו נעשה הכל כדי שהיא תקום, ובתוכה, נעשה הכל כדי שהמדיניות שלה תשקף את ערכי מפלגת העבודה ואת מה שאזרחיות ואזרחי ישראל כל כך זקוקים לו".

על פי הדיווח של דפנה ליאל, כי במפלגת העבודה דורשים במשא ומתן תיקים בכירים ש"הולמים את 7 המנדטים שאותם קיבלה המפלגה", לדבריהם. ההערכה כעת היא שעמר בר לב יקבל את תיק האנרגיה. סימן השאלה מתמקד כעת בתיק שתקבל יושבת ראש המפלגה מרב מיכאלי.

למפלגת העבודה הוצעו תיקי הרווחה והכלכלה, אך יושבת ראש המפלגה מיכאלי דחתה את ההצעות בשיחות שקיימה עד כה. לכן, במפלגה מדברים על האפשרות של תמיכה מבחוץ בממשלה, כל עוד ההצעות יישארו דומות. במפלגתו של ניצן הורוביץ מתעקשים לקבל את תיק החינוך.

ב'כאן חדשות' דווח כי צוותי המשא ומתן של ימינה יש עתיד ישבו אתמול עד לשעות הקטנות של הלילה. על נושא מהותי אחד יש הסכמה כבר עכשיו בין כל המפלגות שאמורות להרכיב את הקואליציה של בנט ולפיד – להעביר בכנסת לאחר הקמת הממשלה תקציב דו שנתי לשנים 2022-2021.

זאת מתוך הבנה שכך ניתן להעניק אורך נשימה לקואליציה, ולא יהיה צורך לעבור את אישור התקציב פעמיים בשנה וחצי הקרובות – נושא שבדרך כלל גורם לנפיצות. ברקע הפערים שגם ככה קיימים בין חלקי הקואליציה המתגבשת, ישנו רצון להשאיר לפחות את נושא התקציב מחוץ לוויכוחים בהמשך הדרך.

ב'ישראל היום' דווח כי אחד ממקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בשבוע שעבר עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס לשיחה שארכה יותר משלוש שעות בניסיון לשכנע אותו להתנגד לממשלה של לפיד ובנט. ההתרשמות מהשיחה הייתה כי לעבאס יש נטייה ללכת דווקא עם הצד הימני.

ח"כ עודד פורר מ'ישראל ביתנו' אמר בראיון ל'ווינט' כי הצוותים יושבים באופן אינטנסיבי מאוד והעריך כי תוקם כבר בשבוע הבא ממשלה חדשה. "אני מקווה שנוכל להגיע להסכמות כמה שיותר מהר", אמר פורר. "יש סבירות גבוהה שהעניין הזה יתקדם וזה אומר שכל אחד יצטרך לא לקבל את מלוא תאוותו בידו, אבל אף אחד לא קיבל 61 מנדטים ולכן אני מאמין שלמען ישראל, שאחרי שנתיים וחצי שלא הייתה ממשלה מתפקדת נוכל לראות בשבוע הבא ממשלה חדשה".

פורר אמר כי הדרישה של מפלגתו היא לקבל לידי אביגדור ליברמן את תיק האוצר. "אני חושב שהוא הדמות הנכונה להוציא את ישראל מהמשבר הכלכלי, לחבר את כל הקצוות ולתת לציבור שעובד, שמשלם מסים, שמשרת במילואים – יותר ממה שהיה לו עד עכשיו. ליברמן הוא זה שיוכל להוציא את העגלה הזאת מהבוץ".

השר מיכאל ביטון מכחול לבן העריך כי הממשלה החדשה תקום "תוך שבוע-שבועיים" ואמר כי מפלגתו דורשת את תיק המשפטים, שכבר ברור שמעורר מחלוקת עזה במו"מ. "אנחנו מבקשים ודורשים משפטים כי גנץ עשה עבודה מצוינת, אבל הסוגיה של תיק הביטחון מובנת מאליה כי גנץ היה רמטכ"ל ושר ביטחון מצוין". לדבריו, "הדבק בממשלה הזאת ששתי הכנפיים הללו – ימין ושמאל – יצמדו לכחול לבן ונעסוק בכלכלה, בבריאות ובהפסקת השיסוי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים