שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט: "נצטרך לסנן מי יכול להיבדק, אין קיבולת"
התחלואה גואה
השר רזבוזוב הציע "לשחרר את המגבלות בנתב"ג, גם למחוסנים שחוזרים וגם לאפשר לזרים מחוסנים לבוא". רה"מ בנט השיב לו: "זה יקרה להערכתי בימים הקרובים ממש"
בדיקת קורונה, אילוסטרציה | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

בצל ההתפשטות המהירה של האומיקרון רה"מ נפתלי בנט ציין היום (א') בישיבת הממשלה כי יהיה צורך להגביל את מספר האנשים שיוכלו להגיע ולהיבדק. "נצטרך להעלות את הרף של מי יכול להיבדק, כי אין מספיק קיבולת למערך הבדיקות – לאף מדינה אין".

שר הבריאות ניצן הורוביץ הוסיף: "זה יהיה גל קיצוני, אבל קצר".

"אנחנו עושים הכי הרבה בדיקות באופן יחסי בעולם, אז יש תורים", הסביר שר הבריאות את העומס שנוצר בימים האחרונים במתחמי הבדיקות. "אנחנו נוריד בדיקות ונקבע קריטריונים מי צריך בדיקות". לדברי הורוביץ, "אנחנו במלחמה ומשנים החלטות תוך כדי המצב. למשל, אנחנו עדיין לא יודעים כמה מאושפזים יהיו לנו מכמה מאומתים". רה"מ בנט הוסיף: "בצד ההיצע של הבדיקות לא נוכל לעמוד. צריך לעשות בדיקה על צד הביקוש".

שר התיירות יואל רזבוזוב הציע "לשחרר את המגבלות בנתב"ג, גם למחוסנים שחוזרים וגם לאפשר לזרים מחוסנים לבוא". רה"מ בנט השיב לו: "זה יקרה להערכתי בימים הקרובים ממש".

שר המודיעין אלעזר שטרן טען כי "המדיניות לא ברורה מכיוון שאנחנו כל הזמן רוצים להקל". השר לביטחון פנים עמר בר-לב הוסיף דברים דומים: "אנחנו מבלבלים את הציבור. אני 4 פעמים ביום נדרש להצביע על צעדים חדשים. צריך לקבל החלטה ולא לשנות אותה לפחות שבועיים".

השרה לשוויון חברתי מירב כהן הזהירה מפני התפשטות הנגיף במוסדות סיעודיים. "חייבים לשים כוכבית על המוסדות שבהם גרים חולים סיעודיים כי זו הקבוצה שהכי בסיכון", אמרה כהן. "יש 1,600 מוסדות בישראל. אני מבקשת שיגיע תגבור מפיקוד העורף למוסדות האלו. גם צריך לעזור להם לוודא שלא נכנסים אנשים למוסדות ללא בדיקה, צריך לוודא שהתוצאות מדווחות למשרד הבריאות, צריך לוודא שהבוסטר ניתן שם בקצב הרצוי וגם שהתרופות זמינות שם, חשוב לבחון להגדיל את מספר הבדיקות במוסדות הללו".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הציעה לשקול "בדיקות אנטיגן ביתיות", ושר המשפטים גדעון סער העיר כי "צריך 'לעשות עבודה' על עובדים חיוניים". המשנה ליועמ"ש, רז נזרי, הבהיר: "עובדים בבתי אבות יהיו חייבים בבדיקות נוספות. כמו כן, הילדים רק עכשיו התחסנו, וזה לוקח חודש, לאחר מכן יהיה תו ירוק זמני אחרי החיסון הראשון ל-30 יום".

"בעניין האומיקרון – כולנו כבר מרגישים את העלייה בהידבקות ואנחנו צפויים לראות הכפלה, ואז הכפלה של הכפלה בימים הקרובים", אמר רה"מ בנט בפתח ישיבת הממשלה. "שיהיה ברור, ככה זה עובד. גם אם יש מי מאיתנו שמעדיף להדחיק – בקרוב מאוד הוא כבר לא יוכל. יהיו עשרות אלפי מאומתים ביום כבר בזמן הקרוב".

"מערכת הבריאות, בעבודה עם שאר מערכות המדינה, נערכת לגל הזה תוך מעקב צמוד אחר ההתנהגות של וראינט האומיקרון בדרום אפריקה, בארצות הברית ובאירופה", הוסיף ראש הממשלה. "אנחנו מסתכלים עליהם ולומדים. אנחנו לומדים יותר כל יום, ומיישמים לקחים גם מניסיונם של אחרים, מלונדון ועד ניו יורק. זה מה שהזמן שהרווחנו קנה לנו – אפשרות לראות את העתיד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים