שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט, עבאס והמשותפת נגד ריבונות בירושלים
נפל בהצבעה
חוק היישום מעגן את האיסור שנקבע בהסכמי אוסלו לפעילותה של הרשות הפלשתינית ומנגנוניה בתחומי מדינת ישראל. סמוטריץ': "בנט, מחלק את ירושלים דה-פקטו"
נפתלי בנט ומנסור עבאס | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

לפני מספר דקות עלתה להצבעה במליאת הכנסת הצעת חוק היישום של ח"כ בצלאל סמוטריץ', הקואליציה הצביעה עם הרשימה המשותפת נגד החוק והפילה אותו למרות שסמוטריץ' הסכים לדחות את ההצבעה בחודש למטרת הידברות והגעה להסכמות.

חוק היישום מעגן את האיסור שנקבע בהסכמי אוסלו לפעילותה של הרשות הפלשתינית ומנגנוניה בתחומי מדינת ישראל. לאורך השנים הרשות הפלשתינית פועלת בירושלים לאור יום ומפגינה ריבונות, בחינוך, בשמירת הסדר הציבורי ואף במעצרים, חטיפות ועינויים של מי שנחשדים במכירת בתים וקרקעות ליהודים.

בחוק הקיים לא נקבעה סנקציה פלילית לאנשי הרש"פ שפועלים בניגוד לחוק וכתוצאה מכך לא ניתן לנהל נגדם הליך פלילי וממילא לא ניתן לעצור אותם ולאכוף את החוק והאיסורים הקבועים בו הפכו לאות מתה.

גורמי הביטחון טענו כל העת שנדרש תיקון בחוק על מנת לבצע אכיפה ראויה כנגד אנשי הרשות הפלשתינית שפוגעים בריבונות הישראלית בירושלים.

בהתאם, הביא ח"כ סמוטריץ' את התיקון לחוק היישום למליאת הכנסת וביקש לקבוע עונש מאסר למי שיפעל בניגוד לו. וועדת השרים לחקיקה התנגדה לחוק והקואליציה הפילה אותו, למרות שסמוטריץ' הסכים לדחיית ההצבעה לצורך הידברות והגעה להסכמות על קידומו.

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "שמירת הריבונות בירושלים אמורה להיות בקונצנזוס. אכיפת ההסכמים והחוק אמורים להיות בקונצנזוס. ההצבעה נגד התיקון לחוק היא פגיעה קשה בירושלים הריבונות. נראה שאין גבול שהממשלה הזאת לא חוצה. בנט, מחלק את ירושלים דה-פקטו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים