שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט: "עיקר הבעיה – מצב החיסונים אצל הערבים"
"להגביר את ההיקף"
בקבינט הקורונה שהתכנס היום לאחר כמעט חודש שלא כונס, התייחס רה"מ בנט לשלל הנושאים העומדים על הפרק במלחמה עם נגיף הקורונה
רה"מ בנט בקבינט הקורונה | צילום: קובי גדעון / לע"מ
צילום: רועי אברהם / לע"מ, סאונד: ניר שרף / לע"מ

לאחר המחדל שעורר סערה בעקבות אי כינוס קבינט הקורונה במשך כמעט חודש – ראש הממשלה, נפתלי בנט, כינס היום (ראשון), את קבינט הקורונה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר בפתח הדיון: "חברים, החדשות טובות. התחלנו לבלום את הדלתא, אבל דווקא עכשיו מסוכן להרפות. דווקא כשהנגיף מתחיל בנסיגה אסור לנו לתת לו להתאושש. צריך להמשיך לנהל את המצב באופן הדוק, לא לשדר לציבור שמורידים מסכות אלא להיפך".

"אני מרגיש שבימים האחרונים הציבור מתחיל להבין את המדיניות שהממשלה הזאת מובילה, בעקביות, מאז התפרצות הדלתא: ישראל פתוחה, ככל האפשר, כלכלה פתוחה, ככל האפשר, מסה של בדיקות, מסה של חיסונים ובוסטרים, ניהול הדוק ודינמי של המצב ואחריות אישית של האזרחים".

"המשימה הקרובה והדחופה ביותר בעיניי היא לסיים כמה שיותר מהר עם הבידודים ההמוניים בבתי הספר בקרוב. הילדים צריכים להיות בבית הספר, לא בזום ולא בבידודים שאינם נחוצים. ההורים צריכים להיות מסוגלים לצאת לעבודה ומשפחות זקוקות ליציבות, לדעת מה קורה איתן מחר בבוקר". 

"לכן, למדנו ברצינות מה עושים בבריטניה, בגרמניה, בארה"ב. אני אומר פה בצורה ברורה – הבידודים ההמוניים במערכת החינוך צריכים להסתיים כמה שיותר מהר. כרגע אנחנו מכינים תשתית של מיליוני בדיקות אנטיגן שיאפשרו את זה. אנחנו נעקוב אחרי הפיילוט והפיילוטים הנוספים שהתחילו בימים האחרונים, ונקבל החלטה בקרוב".

"עוד דברים שנדון בהם – מבצע החיסונים בחברה הערבית, שאנחנו צריכים להגביר בה את היקף ההתחסנות, ושם עיקר הבעיה כרגע. בנוסף, מבט ליום שאחרי, בזהירות: איך הפעם אנחנו נכנסים לשגרה, בצל מגפה עולמית, אבל בלי לפרק את כל המערכות, בלי אווירת "סוף קורס". מה שהולך – יכול גם לחזור".

"אנחנו גם ניערך לווריאנט שעוד לא קיים, מה שאנחנו מכנים "אומגה", או וריאנט עוקף חיסון, שזה התרחיש הרע מכל. אבל גם במצב הזה אנחנו כמדינה לא סוגרים את הבסטה, אנחנו צריכים לדעת להתנהל. הכל יכול לקרות. וכמובן, אנחנו ממשיכים לדאוג שהמחסנים שלנו יישארו מלאים, ושיש מלאי רציף של חיסונים ותרופות".

"העבודה היא טובה מאוד. אני רוצה לברך את אנשי מערכת הבריאות שעומדים בחזית יום יום, בבתי החולים, בקופות החולים, במשרד עצמו, ובכלל את כל האנשים שמעורבים מכל משרדי הממשלה השונים. זו באמת מערכה רב-מימדית ונדמה לי שאנחנו רואים עכשיו את האור בקצה המנהרה. אסור לנו להיות שאננים, אסור להרפות, וצריך עכשיו להאיץ את קצב ההתחסנות".

בדיון משתתפים שר הבריאות, שר החוץ, שר הביטחון, שר המשפטים, השר לביטחון הפנים, שרת הכלכלה והתעשייה, שרת החינוך, שר התיירות, שר הבינוי והשיכון, שרת המדע והטכנולוגיה, שר התרבות והספורט, שר במשרד האוצר, מזכיר הממשלה, היועץ המשפטי לממשלה, המשנה לראש המל"ל, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד הבט"פ, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל משרד החינוך, מנכ"לית המשרד לשוויון חברתי, מפקד פיקוד העורף, ממונה הקורונה, ממונה הקורונה בחברה הערבית, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, יו"ר מרכז השלטון המקומי, ראש עיריית אום אל פאחם, ראש מועצת ערערה ויו"ר ועד ראשי הרשויות הערביות, ראש מועצת כסרא סמיע, יו"ר ועד ההורים הערבי הארצי, פרופ' רן בליצר, פרופ' אלי וקסמן, פרופ' ערן סגל, פרופ' דורון גזית, פרופ' ינון אשכנזי, וגורמי מקצוע נוספים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים