שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט עקץ: "לא צריך קהל במריבות – איילת ויאיר"
פרשת ההקלטות
"אין תרגיל שלא ינסו עלינו. אין פייק שלא יסופר. אין ספין שלא ישודר. זה חלק מהמשחק, הכל בסדר. הסיפור הוא איך אנחנו נתמודד עם זה" אמר רה"מ בנט בגיבושון
רה"מ נפתלי בנט עם השר יאיר לפיד | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ביום שישי נערך יום גיבושון לחברי הקואליציה. מטרת הגיבושון הייתה לאחד את החברים ולהראות כלפי חוץ שהכל בשליטה לקראת העברת התקציב.

בתמונות מהאירוע נראו לפיד משוחח עם שקד בלבביות למרות ההקלטות. מי שלא נכחו הם חברי הכנסת מרע"מ שהיו באירוע בכפר קאסם לזכר הטבח במקום.

ראש הממשלה נפתלי בנט נשא דברים ואמר: "ראשית אני רוצה להודות למי שארגנו את הארוע, בעיקר החבר'ה מיש עתיד שנרתמו. תודה יאיר – על ההרתמות היום ובכלל. אין כמוך. אני כבר מרגיש יותר מגובש".

"הגיבושון הזה תופס אותנו ברגע רועש במיוחד. העיתוי היה צפוי אבל קודם כל, אני רוצה להציע קצת פרופורציה: בכל קואליציה יש רעשים. זה אמר לזה וההוא אמר כך על ההוא".

"אנחנו חיים בעידן שבו אין שהות. אין חצי יום עד שהעיתון נסגר, כדי לחשוב, להתייעץ, להרגע. הטוויטר תמיד פתוח והתגובות הרבה פעמים מהבטן ולא מאה אחוז מהראש".

אבל חברות וחברים, האחריות שלנו אחרת כי אנחנו קואליציה אחרת. זו לא עוד ממשלה. אנחנו היינו האצבע בסכר שעצרה את המדינה מגלישה לאסון, למערכת בחירות חמישית, לעצירת תפקוד מוחלטת והחלשות דרמטית של המדינה, בכל הפרמטרים".

"אלה היינו אנחנו, וחלקנו שילם ומשלם על כך מחיר יקר. פוליטי, חברתי ואפילו אישי. צריך להבין את זה ולגלות רגישות והתחשבות. תראו, מהרגע שהוקמה הממשלה, אף אחד פה לא נח לרגע. כל מערכות המדינה חזרו לתפקד בשיא הכח,
גלגלי השיניים מסתובבים".

"יש לנו כמה ימים קריטיים לפנינו. לצד השני יש משימה אחת -למנוע מאיתנו להעביר תקציב. במשימה הזאת, כמו שאתם רואים – ואפשר להעריך שכולנו נראה בימים הקרובים – כל האמצעים כשרים".

"אין תרגיל שלא ינסו עלינו. אין פייק שלא יסופר. אין ספין שלא ישודר. זה חלק מהמשחק, הכל בסדר. הסיפור הוא לא הצד השני, הסיפור הוא איך אנחנו נתמודד עם זה. מה אנחנו נשדר לציבור".

"אני מבקש מכם, מכולנו, שני דברים: כושר עמידה. לכותרות יש טבע שהן חולפות עם הניוז סייקל של מחר. מה שנראה סוף העולם היום מחר כבר יצטרכו לגגל כדי להיזכר".

"הדבר השני שאני מבקש מכם הוא – להתרומם מעל המפלג. הרי זה העקרון המארגן שעומד בבסיס החיבור הזה בין כולנו: יש כל כך הרבה דברים שאפשר לקדם לטובת אזרחי ישראל, יחד, בהסכמה, בשיתופי פעולה בממשלה ובכנסת".

"על האופן שבו ניצחנו את הדלתא בלי סגרים – במאמץ הרואי – אין מחלוקת. על הורדת מחירי המזון אין מחלוקת. על שיפור יחסי החוץ של ישראל אין מחלוקת. על מיליארדים לתחבורה ציבורית, מטרו בגוש דן, שיקל משמעותית על הפקקים – אין מחלוקת".

"על רתימת היכולת הטכנולוגית שלנו למאבק העולמי בשינוי האקלים – אין מחלוקת. על המאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית, בטרגדיה הזאת".

‏‎"בין היתר, מכונסים פה חברי כנסת מעולים, אנשים מדהימים שעובדים לילות כימים כדי לקחת את מדינת ישראל למקום טוב ויציב יותר. חשוב לי להגיד לכם תודה. אני יודע כמה קשה אתם עובדים. התקציב הזה הוא שלכם".

"ליו"ר הקואליציה, עידית סילמן, לסגן יו"ר הקואליציה, בועז טופורובסקי, לכל יושבי ראש הסיעות, אני שומע ורואה את העבודה שלכם, אתם משנים את מדינת ישראל. לכל יושבי ראש הועדות השונות, שמנהלים ביד רמה את העבודה הפרלמנטרית, ולכל חברי הכנסת, שבלעדיכם, מדינת ישראל הייתה הולכת אחורה".

"אני מבקש מכם – עד התקציב וגם אחריו – לשקף החוצה את מה שנעשה פנימה. את האמת".

"אתם יודעים, מרקל בשיחת הטלפון הראשונה בינינו, לא הרבה אחרי שנכנסתי לתפקיד, נתנה לי שתי עצות זהב. האחת, לא להניח שמה שאמרו לך שאמרו עליך, אכן אמרו עליך. יש בסביבה פוליטית דינמיקה כזאת של יצירת חשדנות וטיפוח אויבים".

"אבל רוב בני האדם הם אנשים שוחרי טוב. לא קמים בבוקר ומחפשים לריב. נראה לך שמישהו היה לא בסדר, תן לו מרחב של ספק, תברר איתו ישירות".

"העצה השניה היתה – לא לריב בפני צד שלישי, אם זה ראש הממשלה או התקשורת. יש ארוע – כנסו לחדר, תריבו קצת, תתפייסו ותמשיכו הלאה, לא צריך קהל – איילת ויאיר".

"אני מודה שוב לכולכם שבאתם לכאן היום, בואו נתגבש".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. בנט לא עקץ, המשחק הזה שאיילת תוקפת את לפיד ולהיפך הוא לטובת שקד (ולפעמים גם לפיד) להוכיח שהיא ימנית, בנט רק רצה לחזק את זה שזה לא משחק.
    ברור שההדלפות הם מגברת שקד, היא הפסידה בפוליטיקה, אין ולא יהיה לה קהל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים